کد مطلب: ۷۵۶۰۵۶

عرضه اولیه ثجنوب به چند صندوق رسید؟

عرضه اولیه ثجنوب به چند صندوق رسید؟

امروز عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با نماد ثجنوب در فرابورس انجام شد؛ این عرضه به چند صندوق رسید؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه، بازار دوم فرابورس میزبان عرضه 210 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با نماد «ثجنوب» بود که پس از رقابت معامله‌گران، این نماد با قیمت کشف شده 10 هزار و 337 ریال روی تابلو این بازار نشست.

با شروع دوره سفارش‌گیری در ساعت 09:30 تعداد 61 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط در عرضه به روش حراج 15 درصد از کل سهام «ثجنوب» شرکت کردند و بعد از رقابت در بازه قیمتی 4 هزار و 500 ریال تا 20 هزار ریال، تعداد 39 صندوق موفق به خریداری سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب شدند.

سرمایه‌گذاران واجد شرایط در عرضه روز جاری حداکثر مجاز به خرید 10 میلیون و 500 هزار سهم بودند و سفارش‌ها در مضربی از دو از طریق ایستگاه‌های معاملاتی ارسال می‌شد.

کمترین قیمت وارد شده از سوی معامله‌گرانی که موفق به خرید سهام «ثجنوب» شدند 8 هزار و 500 ریال و و بیشترین قیمتی که از سوی این صندوق‌ها وارد سامانه معاملات شد 20 هزار ریال بود.

گفتنی است ثجنوب تابستان 1399 در فرابورس پذیرش شده و ابتدای سال 1400 در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات به عنوان دویست و چهل و یکمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شده بود.

تامین سرمایه بانک مسکن عهده‌دار رکن بازارگردان این عرضه بود و شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت کارگزاری بانک مسکن نیز در جایگاه متعهد عرضه و مشاور عرضه ایفای نقش کردند. همچنین تامین سرمایه نوین متعهد خرید 105 میلیون سهم معادل 50 درصد از عرضه اولیه ثجنوب بود.

فرابورس از ابتدای سال جاری تا کنون میزبان 12 شرکت جدید بوده و بدین ترتیب سهام شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسم خمین، داروسازی دانا، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فرانسوز یزد، تپسی و فولاد شاهرود در نیمه نخست سال 1401 عرضه شدند.

همچنین در نیمه دوم سال و از مهرماه تا به امروز شاهد عرضه سهام شرکت‌های اقتصاد شهر طوبی، سوژمیران، فرو آلیاژ ایران، کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان و سرمایه‌گذاری مسکن جنوب بوده‌ایم. علاوه بر این به زودی فرابورس ایران از عرضه اولیه سهام گروه انتخاب الکترونیک آرمان میزبانی خواهد کرد.

منبع: فرابورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.