کد مطلب: ۵۷۰۷۵۳

عرضه اولیه «مدیریت» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «مدیریت» بخریم یا نخریم؟

قرار است چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، نهمین عرضه اولیه بازار سهام انجام شود، اما آیا مدیریت ارزش خرید دارد یا خیر؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، نهمین عرضه اولیه امسال بازار سهام در فرابورس انجام شود. در این عرضه اولیه قرار است ۲۲۵ میلیون برگه سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام این شرکت عرضه شود که ۲۱۰ میلیون سهم از آن به عموم و ۱۵ میلیون سهم هم به صندوق‌ها اختصاص خواهد یافت.

معرفی مدیریت

شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه‌گذاران صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) در سال ۱۳۸۷ به صهور سهامی خاص تاسیس و از سال ۱۳۹۰ به نام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تغییر یافت.

موضوع فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار و البته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیگر است.

سرمایه این شرکت بعد از چهار مرتبه افزایش سرمایه از بدو تاسیس به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است. سهامدار اصلی این شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر) بوده که ۶۶ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا نیز دیگر سهامدار عمده مدیریت محسوب می‌شود.

عملکرد مالی

خلاصه عملکرد مالی این شرکت نشان می‌دهد که مدیریت در سال مالی منتهی به آذرماه ۹۹، در مجموع ۸۲۵ میلیارد تومان دارایی داشته که نسبت به سال مالی گذشته رشدی ۱۶۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود خالص این شرکت نیز در پایان سال مالی ۶۶۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال مالی قبل بیش از ۶٫۵ برابر شده است. بدین ترتیب مدیریت به ازای هر سهم خود در سال مالی ۹۹ توانسته ۴۴۰۱ ریال سود خالص محقق کند.

بررسی خالص ارزش دارایی‌ها

مروری بر پرتفوی سرمایه‌گذاری مدیریت تا تاریخ ۱۷ مرداد ماه امسال نشان می‌دهد؛ ارزش روز سرمایه‌گذاری این شرکت در بورس بیش از ۱٫۵ هزار میلیارد تومان است که ارزش افزوده بورسی شرکت ۷۳۱ میلیارد تومان برآورد شده است. بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری مدیریت در سهام فملی، فارس، فولاد، ومدیر، البرز و صبا بوده است. همچنین پرتفوی غیربورسی این شرکت نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

با این حساب خالص ارزش دارایی (NAV) هر سهم مدیریت حدود ۹۱۰ تومان محاسبه شده که با توجه به سقف قیمت ارائه شده در عرضه اولیه ۵۰۲ تومانی، نسبت قیمت به NAV این شرکت حدود ۵۵ درصد محاسبه شده است.

در عرضه اولیه روز چهارشنبه، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۴۲۰ سهم در دامنه قیمتی ۴۵۶۶ ریال تا مبلغ ۵۰۲۳ ریال ثبت سفارش انجام دهد. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی موردنیاز برای این عرضه اولیه ۲۱۰ هزار تومان خواهد بود. البته با توجه به میزان مشارکت در عرضه اولیه قبلی فرابورس که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود، به نظر نمی‌رسد در این عرضه اولیه هم به هر کد بورسی بیش از ۸۰ سهم برسد که پولی معادل ۴۰ هزار تومان بیشتر نیاز نخواهد داشت.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیشتر میدادین دیگه اه

  • ناشناس

    بیشتر میدادین دیگه خسیسا

  • ناشناس

    بخر بفروش ، دلالی ، مفت خوری

  • ناشناس

    نخر تجارت نیوز
    بخری میری تو ضرر هر روز میایی میگی بفروشم یا بمونه !
    من چ بدونم من خودم کلی دارم قرمز سراسری

  • ناشناس

    هیچ اعتمـــــــــــــــادی به سرمایه گذاری در هیچ گزینه ای وجود ندارد ،،،،!!!!