کد مطلب: ۵۰۰۱۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه پرسپولیس در بورس چه شد؟

عرضه اولیه پرسپولیس در بورس چه شد؟

اول آبان ماه امسال وزیر ورزش و جوانان خبر داده بود: فکر می‌کنم کار واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس را تا پاییز سال ۹۹ انجام دهیم و سهام این دو باشگاه انشاالله در فرابورس به مردم، باشگاه و علاقه‌مندان واگذار شود. هرچند هنوز این واگذاری انجام نشده اما احتمالا تا پایان سال عرضه اولیه پرسپولیس در بورس انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند از ابتدای امسال تا پیش از مرداد ماه امسال همزمان با رشد بی‌سابقه شاخص بورس تمایل به عرضه اولیه در بازار سهام به شدت افزایش یافته بود اما پس از آغاز دوره نزولی شاخص بورس به تدریج برنامه‌های عرضه اولیه کاهش یافت.

با این حال همچنان هم عرضه اولیه برخی نمادها در دستور کار است. یکی از این عرضه اولیه‌ها که احتمالا عرضه اولیه موثری در بورس می‌تواند باشد مربوط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

آخرین بار دو ماه پیش وزیر ورزش در این مورد اظهارات قابل توجهی را بیان کرده بود.

اول آبان ماه امسال وزیر ورزش و جوانان خبر داد: فکر می‌کنم کار واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس را تا پاییز سال ۹۹ انجام دهیم و سهام این دو باشگاه انشاالله در فرابورس به مردم، باشگاه و علاقه‌مندان واگذار شود.

مسعود سلطانی‌فر درباره عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس گفته بود: از روزی که مجوز واگذاری قطعی این دو باشگاه را در 18 فروردین ماه سال 99 از هیات عالی واگذاری شرکت‌های دولتی گرفتیم یک برنامه زمان‌بندی داشتیم که کارها خوب پیش رفته و تلاش داشتیم تا پایان سال انجام شود اما فکر می‌کنم کار واگذاری را تا پاییز سال 99 انجام دهیم و انشاالله در فرابورس به مردم، باشگاه و علاقه‌مندان واگذار شود.

با این سخنان به نظر می‌رسد هرچند وعده واگذاری سهام پرسپولیس تا پایان پاییز امسال انجام نشده اما احتمالا تا پایان سال این تیم فوتبالی به بورس وارد شود.

پنجم آبان ماه، شمس جامخانه، عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی هم به ایرنا گفته بود: وضعیت باشگاه پرسپولیس از نظر صورت‌های مالی و برخی دیگر اقدامات که قرار است برای واگذاری آن انجام شود به مراتب بهتر از استقلال است. گزارش توجیهی افزایش سرمایه باشگاه پرسپولیس که سرمایه توجیهی آن حدود ۷۰۱ میلیارد تومان است تهیه شده و برای بررسی در اختیار حسابرس و بازرس قانونی سازمان حسابرسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه خواهد شد، گفته بود: درخواست هیات پذیرش پرسپولیس در آبان‌ماه ارائه و پس از پذیرش، عرضه اولیه آن انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لنگ چی باشه که بیاد بورس

    • ناشناس

      ????

  • ناشناس

    به امید باخت لنگی در آسیا

    • ناشناس

      انشاالله

    • ناشناس

      آقای ادمین مشخصه یه کیسه کش عقده ای هستی….
      اگه اینطور باشه که خاک تو سرت

  • ناشناس

    اقای ناظر یا هر کسی که زور پشت پرده دستته
    چرا سهام شتران و سرمایه ما به بهانه افزایش سرمایه بلوکه کردین
    کلاهبردارا سهام خودمون ازاد کنید
    چه مسخره بازی دراوردید اسمش گذاشتید سهام جایزه

  • ناشناس

    چون مجبور شدن پالایشیها مثبت کنن که دارا دوم با مثبت باز بشه
    الان چهارتا پالایشی منفیه ولی خود صندوق دارا دوم منفی نمیخوره .
    شما امروز را برو هر چهارتا پالایشی پایانیشون با صندوق مقایسه بکن
    تا متوجه بشید بازار بورس به هیچ وجه روند عادی نداره و بدون شک دستکاری و مصنوعی منفی و مثبت میشهمتاسفانه تو کشور ما مسولین و کارمندان بورس و کارگذاریها عادت کردن به پول مفت و بدون زحمت و تبلیغات دروغین میکنن

  • ناشناس

    سهام هاتونو ارزون نفروشید کمی صبر کنید

  • بورس باز

    سهام لنگ رو کی میخره آخه؟!؟!؟ ???

    • ناشناس

      باشگاه کیسه نیست که مثل چند سال پیش مشتری نداشته باشه.

  • ناشناس

    بگویید پول خود رو بریزید پای بازیکنانی که بازی بلد نیستن. بدونم ۱۰۰۰ در صد سود می ده بازم نمی خرم.

  • ناشناس

    بانک مشاغل گویا
    سایت اطلاعات اصناف و مشاغل کشور
    پوشش سراسرینسخه ی اپ را می توانید از سایت دانلود و نصب کنید

  • ناشناس

    وقتی ورشکست شدن و پولی توش نیست میارن توی بورس

  • رهگذر

    اخه این دو باشگاه که این همه بدهکارند برای چه وارد بورس می شوند این فرضیه قوت گرفت که دولت کارخانجات و شرکت های ورشکسته را وارد بورس میکند تا با پول مردم انها را نجات دهد وگرنه چه دلیلی برای ورود این دو باشگاه به بورس است میزان سود سالیانه انها چقدر است؟ دارایی انها چیست ؟ ایا بجز یک برند چیز دیگری دارند ؟ مگر برند در ایران ارزش گذاری میشود مگر اصلا قانون حمایت و ارزش گذاری برند در ایران هست ؟ واقعا هدف ورود این دو باشگاه به بورس غیر از این نیست که با پول مردم خرج میلیاردی بازیکنانشان تامین شود ؟ چطور باشگاهی که در سال 100 میلیارد ضرر میدهد وارد بورس میشود؟

    • ناشناس

      با اینکه پرسپولیسی دو آتیشه هستم اما دقیقا گل گفتی ??