کد مطلب: ۴۸۵۳۷۸

صحرایی خبر داد:

عرضه حقوقی‌ها محدود می‌شود

عرضه حقوقی‌ها محدود می‌شود

مدیرعامل بورس تهران با تشریح عوامل افت شاخص بورس در روزهای اخیر گفت: حقوقی‌ها باید متناسب با شرایط بازار، عرضه داشته باشند، ما از طریق ابزار‌های مقرراتی تلاش می‌کنیم تا قانونمند عرضه حقوقی‌ها را محدود کنیم، ضمن اینکه در همه دنیا میزان عرضه حقوقی‌ها محدود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران، با اشاره به اینکه، هدف صندوق بازارگردان، نقدشوندگی بازار است، افزود: طبق مصوبات شورای عالی بورس، از ۲۰ شهریورماه امسال، ناشران و سهامداران عمده موظف هستند نقدشوندگی را از طریق ابزار بازسازی و عملیات بازارگردانی انجام دهند و صف‌های فروش و خرید را جمع کنند.

وی ادامه داد: ۱۷۵ شرکت بازارگردان به بورس تهران معرفی شدند، ۱۳ ناشر به دلیل کمبود منابع، بازارگردانی را نپذیرفتند، ۹۴ ناشر مدارک را برای شرکت بورس ارسال کردند و هنوز ۵۸ ناشر با بورس تهران مکاتباتی انجام نداده‌اند.

صحرایی گفت: بورس تهران تا به امروز ۲۰ شرکت که بازارگردانی را انجام نداده‌اند را به کمیته تخلفات فراخوانده، زیرا این وظیفه، الزامیست و باید بازارگردانی انجام شود.

مدیرعامل بورس تهران افزود: در روز گذشته ۲۵ نماد متوقف بود، ۵۳ شرکت، بازارسازی انجام داد، ۳۲ شرکت تعهد کامل برای بازار گردانی و ۷۶ شرکت بخش عمده‌ای از تعهدات عملیات بازارگردانی انجام داده است ضمن اینکه ۲۰۰ شرکت عدم تعهد بازار گردانی داشتند.

وی گفت: برخی از حقوقی‌ها در هفته گذشته در پایان معاملات، عرضه‌هایی انجام دادند و باعث نگرانی بسیاری از سهامداران حقیقی شدند.

حقوقی‌ها باید متناسب با شرایط بازار، عرضه داشته باشند

وی با بیان اینکه حقوقی‌ها باید متناسب با شرایط بازار، عرضه داشته باشند افرود: ما از طریق ابزار‌های مقرراتی تلاش می‌کنیم تا قانونمند عرضه حقوقی‌ها را محدود کنیم، ضمن اینکه در همه دنیا میزان عرضه حقوقی‌ها محدود است و سهامداران عمده، ملزم هستند برای فروش سهام خود، بازار یابی کنند، اما در کشور ما حقوقی‌ها به صورت نماد عادی در بازار عرضه می‌کنند.

مدیرعامل بورس تهران اضافه کرد: برخی از حقوقی‌ها، در زمان اوج (پیک) نوسان بازار، یعنی در تیر و مرداد اقدام به عرضه سهام کردند و در نقد شوندگی سهام، مشارکت نداشتند.

وی همچنین درباره افت بازار سرمایه گفت: انتخابات سایر کشور‌ها و اخبار مرتبط با آن، تاثیر زیادی در بازار سرمایه گذاشته ضمن اینکه اخبار مربوط به شرکت‌های فلزاتی و معدنی، هم تاثیر زیادی در افت شاخص داشت و عرضه‌های روز چهارشنبه توسط حقوقی‌ها نیز یکی از دلایل افت بازار است.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهامداران بیایید طبق قانون پیش بریم
    من که در حال اقدام هستم کل زندگیم نابود شده
    طبق قانون پرونده تشکیل بدیم
    تو قانون تا ی سندی تا ی پرونده ای نباشه قضایی نمیشه کاری کرد
    بریم شکایت کنیم چرا سهمی ک ۷۰ درصد ریزش کرده چرا نیستن ؟
    چرا این همه تخلف صورت گرفته کسی جوابگو نبوده؟
    چرا میخان ما رو نابود کنند!
    اگه به مطالبه عمومی تشکیل بشه به نتیجه میرسیم کم نیستیم کمه کم ۲۰ میلیون بورسی الان تو ضرره!
    اینا هر روز چاخان بگن سرمایه ما پودر بشه از پرتفوی ما خون بچکه !
    سه ماه تمام اینا با روان اعصاب و زندگی ما بازی کردن
    جلوی خانواده همه شرمنده شدیم

  • h210

    جونت در بیاد زود انجام بده

  • ناشناس

    اینم دروغگویی بیش نیست.بازار به دستور دولت می چرخه

  • ناشناس

    بهتره جلوی خرید هاشون تو روند نزولی را بگیرید که کاملا تصادفی و خودجوش دقیقا به اندازه پرکردن حجم مبنا انجام میشه

  • متاسفانه ایرانی

    برو جلوی حقوقی کثیف شپناروبگیرکه۷۰۰میلیون!!!!!!؟ریخت توبازاردر۲۰۵۴تومن الان دردوروزمنفی رسیدبه۱۸۶۲داره جمع میکنه!!؟بریدببینیدملت عشق فروش ولی فکر!!! که چطوربعدازساعت۱۲ونیم موریانه شروع به جمع کردن میکنه!!؟حالابدوزودتربفروش الله!! ؟

  • ناشناس

    بازار کاملا دستوری هست و تمام حقوقی ها با فرماندهی دولت بورس را مطابق میل خود و به نفع خود و به ضرر افراد حقیقی هدایت میکنند. تمام.

  • ناشناس

    مردم سرکار گذاشتن نفمن که گرونی شده! دیگه کسی میتونه به گرونی بنزین و … اعتراض کنه؟ هر روز باید دعا کنی اصل پولت بدن! هر روز یه خبر کذب و چرت داره تولید میشه و مشخص که سازمان یافته هست! مردمی که خسته بشن نای اعتراض ندارن!

  • محسن

    همه عالم میدونن ک دیروز حقوقیها چ بلای سر شپنا آوردن من واقعا از دستشون خیلی گله مندم خیلی از دستشون ناراحتم.

  • ناشناس

    تا شما ها بیاین کاری کنید سرمایه ملت به فنا رفته.الحق که بی چشم و رو هستید.

  • ناشناس

    ایناروولشکن،اون یک درصدصندوق توسعه ملی چی شد،؟ها،هاپولی شد