کد مطلب: ۷۳۴۶۳۴

در گفتگو با یک نماینده مجلس مطرح شد:

کشف قیمت منطقی خودرو در بورس کالا

کشف قیمت منطقی خودرو در بورس کالا

یک نماینده مجلس عقیده دارد که عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند کشف قیمت منطقی این محصول را در پی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند ماهی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده است. در این مدت خودروهای زیادی در بورس عرضه شد و تقریبا تمام این خودروها به واسطه تفاوت قیمتی عمده با بازار آزاد مورد استقبال مردم قرار گرفت.

عرضه خودرو در بورس کالا مزیت‌های بسیار زیادی دارد. برای نمونه بازار خودرو که یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی کشور به حساب می‌آید به ثبات می‌رسد و دست دلالان از این بازار کوتاه می‌شود و به بیان دیگر رانت از بین می‌رود. از سوی دیگر، کارخانجات با کشف قیمت، خودرو خود را می‌فروشند؛ یعنی یک قیمت پایه تعیین می‌شود و پس از آن به وسیله رقابت قیمت افزایش می‌یابد که به واسطه این موضوع تولیدکننده خودرو می‌تواند سود بیشتری را کسب کند.

مزیت بعدی که بسیار مهم است به گردش نقدینگی در بازار سهام باز می‌گردد؛ عرضه خودرو باعث می‌شود میزان گردش نقدینگی در بازار سرمایه افزایش یابد که در شرایط فعلی بازار، یک نقطه امید و اعتماد برای سهامداران است. البته نباید فراموش کرد که موفقیت عرضه خودرو در بازار سهام میزان اعتماد سهامداران را نیز افزایش می‌دهد.

استقبال از عرضه خودرو در بورس

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت تلقی کردن اقدام سازمان بورس در عرضه خودرو در بورس کالا گفت که این اقدام گامی در راستای کشف قیمت خودرو است.

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا گفت: با این اقدام می توان انتظار کشف قیمت خودرو را داشت منتها همه چیز منوط به استقبال مردم است.

وی توضیح داد: ممکن است علی‌رغم پایین بودن قیمت خودرو بعد از عرضه در بورس کالا، مردم از آن استقبال نکنند؛ مثلا ایران‌خودرو پژو ۲۰۷ را در این بازار کالایی جهت کشف قیمت عرضه کرده اما مردم استقبال نکنند که باید در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شود تا با یک سرخوردگی مواجه نشویم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم وجود رقابت در بازار خودرو گفت: اقدام سازمان بورس مبنی بر اقدام به عرضه خودرو در بورس کالا مثبت است که نتایج آن را می توان در کاهش قیمت و کوتاه شدن دست دلالان مشاهده کرد. البته باید در ادامه فکری برای افزایش کیفیت خودرو شود و اینکه چه طور مردم از عرضه خودرو در بازار سرمایه استقبال کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.