کد مطلب: ۴۷۰۱۰۷

شرکت‌های دولتی پذیرفته شده در بورس موظف به عرضه سهام خود شدند

شرکت‌های دولتی پذیرفته شده در بورس موظف به عرضه سهام خود شدند

با موافقت نمایندگان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران که مالکیت بیش از ۵۰ درصد آنها در اختیار دولت قرار دارد موظف به عرضه سهام خود شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، با ماده یک لایحه افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم با 153 رأی موافق، 31 رأی مخالف، 12 رأی ممتنع از مجموع 196 رأی ماخوذه موافقت کردند.

ماده یک این لایحه تصریح می کند؛ شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران که کنترل و یا مالکیت بیش از 50 درصد سهام آن ها در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه سال 1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی قرار دارند، موظفند از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تا پایان مدت اعتبار قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تامین منابع مالی موردنیاز خود از طریق بازار سرمایه را پس از تصویب درخواست افزایش سرمایه در مجمع عمومی شرکت، از محل افزایش سرمایه به روش صرف سهام با سلب حق تقدم از سهامداران و عرضه عمومی آن انجام دهند. استفاده از سایر روش های تامین منابع مالی از بازار سرمایه منوط به تائید سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر عدم امکان تامین مالی از طریق مذکور است.

همچنین به موجب تبصره این ماده؛ شرکت‌های تحت کنترل شرکت هایی هستند که به تشخیص سازمان بورس و اوراق بهادار، براساس آخرین اطلاعات مالی حسابرسی شده خود را به طور مستقیم و یا غیرمستقیم راهبری سیاست های مالی و عملیاتی این شرکت ها را دارند و یا از توانایی نصب و عزل اکثریت اعضای هیات مدیره یا سایر ارکان اداره کننده و یا بیش از نصف حق رأی واحد تجاری مستقلا یا از طریق توافق با سایر سهامداران برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار سرمایه ای نگذاشتید هنوز برای آن از خودتان طرح دَر میکنید!

  • عنایتی

    هههههههه به کی میخوان سهم بفروشند ما دیگه رنگ نمیدیم همین دفعه ضرر کافی برای هفت پشت مون. شاخص سنگین سقوط میکنه ایها الماس فریب نخورید.

  • ناشناس

    نوشدارو بعد از مرگ سهراب.دولت و مجلس هر دو در فریب دادن مردم شریکند.ما هنگام ورود به بورس انتظار سود کلان نداشتیم اما این ضرر و زیان در یک ماه نوبر است.انگاری ما تازه وارد ها باید جبران سود کلان رانت اطلاعاتی اول سال را متحمل شویم.ما دقیقا وارد یک قمارخانه شده ایم نه بازار سرمایه.

  • ناشناس

    اگه حراج میکنی که تخفیف بده مشتری شیم!