کد مطلب: ۴۸۴۱۳۰

بانک مرکزی:

عرضه ۷۸ میلیون دلاری اسکناس با تقاضای ۱.۵ میلیون دلاری مواجه شد

عرضه ۷۸ میلیون دلاری اسکناس با تقاضای 1.5 میلیون دلاری مواجه شد

بانک مرکزی امروز حدود ٧٨ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در بازار متشکل معاملات ارزی در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرد.

بانک مرکزی امروز (99.7.22) و در دومین روز اجرای سیاست جدید ارزی، حدود ٧٨ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در بازار متشکل معاملات ارزی در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان ۵٠٠ هزار دلار در بازار مذکور، صرفا حدود 1.5 میلیون دلار توسط صرافی‌ها خریداری شد که این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است.

همچنین گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که امروز حدود ١٨٠ میلیون دلار ارز به صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان در بازار عرضه شده است. این میزان عرضه ضمن رشد ١٠ درصدی نسبت به روز کاری گذشته، حاکی از استقبال صادرکنندگان به عرضه ارزهای خود در نیمه دوم سال است.

با توجه تجارب سالیان قبل که در نیمه دوم سال عرضه ارز صادرکنندگان بیشتر می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده عرضه ارز صادرکنندگان رشد معناداری یافته و بدین ترتیب تقاضای واردکنندگان برای ارز را تامین کند.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه به حرف خودتون باور دارین، با قیمت پایین‌تر دلار عرضه کنید تا قیمت‌ها بیاد پایین و مردم زیر فشار له نشن. با قیمت بازار دلار عرضه کردن که هنر نیست.

  • ناشناس

    باز از اون حرفای خنده داره که کسی باور نمیکنه. احتمالا سامانه قطع بوده نتونستن بخرن

  • ناشناس

    همش دروغ اگر می‌تونست کنترل کنه رو بیست تومن کنترل می کرد

  • ناشناس

    اگه پولی تو صرافیها باشه انقدر دلار بالا نمیره کی دید 78میلیون رو بس کنید مردم به ولا نون خشکم ندارن به فکر 20 میلیون رهن خانه هستن شما خوش باشید

  • ناشناس

    ادماي ثروتمند كه نگراني ندارند فشار گراني دلار فقط به طبقات پايين وضعيف اعمال ميشه ومثل زانويي هست كه حلقومشون را فشار ميده