کد مطلب: ۱۸۵۹۰۱

عزم بانوان مجلس برای افزایش وام ازدواج

عزم بانوان مجلس برای افزایش وام ازدواج

سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه افزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان به تصویب کمیسیون فرهنگی رسیده است، گفت: بانوان مجلس برای افزایش این تسهیلات مهم تلاش می‌کنند.

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به سوالات مربوط به وضعیت وام ازدواج در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ پاسخ داد.

وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی به تصویب کمیسیون فرهنگی رسید

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایند مردم تهران با اشاره به ارائه پیشنهاد وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی توسط کمیسیون فرهنگی گفت: بنده و جمعی از بانوان مجلس، پیشنهاد افزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان برای هر یک از زوجین را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کردیم و خوشبختانه به تصویب اعضا کمیسیون فرهنگی هم رسید و در حال حاضر برای تصویب به کمیسیون تلفیق ارسال شده است.

وی ادامه داد: البته پیشنهادات دیگری نیز در این زمینه در مجلس وجود دارد؛ برای مثال کمیسیون اقتصادی نیز از افزایش وام ازدواج حمایت می کند.

سیاوشی گفت: نمایندگان مجلس با افزایش وام ازدواج موافق هستند. در عین حال مجلس در نظر دارد وام ازدواج به مقداری افزایش پیدا کند که بانک‌ها قادر به پرداخت آن باشند و شاهد ایجاد صف های طولانی دریافت وام ازدواج نباشیم؛ از این رو موضع کمیسیون فرهنگی افزایش وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان است و ما برای تحقق آن تلاش می کنیم.

بانک مرکزی باید عملکرد شبکه بانکی در رابطه با اعطای وام ازدواج را به مجلس گزارش کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد موارد حذف شده در تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۳۹۷ نسبت به مواد همین تبصره در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ بیان داشت: قرار است که برخی از موارد حذف شده از تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ توسط مجلس مجددا در قانون بودجه لحاظ شود؛ از جمله اینکه بانک مرکزی به صورت هر شش ماه یکبار گزارشی از عملکرد شبکه بانکی در اعطاء وام ازدواج به مجلس ارائه دهد.

گفتنی است محاسبات کارشناسی نشان می دهد منابع قرض الحسنه بانک‌ها در سال آتی به قدری هست که بتواند برای پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی به هر یک از زوجین جوان کفایت کند. در شرایط فعلی فراهم شدن امکان دسترسی جوانان به این وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی تنها به تصویب نمایندگان مجلس و پیگیری مستمر بانک مرکزی نیاز دارد.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.