کد مطلب: ۲۶۷۸۳۵

عقبگرد تورم به ۳ سال قبل؛ تورم ۱۳.۷ درصد شد

عقبگرد تورم به 3 سال قبل؛ تورم 13.7 درصد شد

طبق محاسبات بانک مرکزی شاخص کل بهای مصرف کننده در خرداد ماه سال جاری در مناطق شهری به 122.6 واحد و تورم نقطه به نقطه این ماه به 13.7 درصد رسید. این نرخ تورم از تیر ماه سال 1394 به بعد بی‌سابقه بوده است.

فریبا تاجدینی: نرخ تورم نقطه به نقطه خرداد ماه سال جاری دو رقمی شد و با افزایش قابل توجهی به 13.7 درصد رسید. آیا این نرخ تورم طی چند سال اخیر سابقه داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه بانک مرکزی نرخ تورم خرداد ماه سال1397 تحت تاثیر التهابات اخیر ارزی با چهار درصد رشد 13.7 درصد اعلام شد.

بر اساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خرداد ماه سال جاری به عدد 122.6 واحد رسید که نسبت به ماه قبل چهار درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم 12 ماهه در خرداد ماه سال جاری با 0.3 درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل از 9.1 درصد به 9.4 درصد رسیده است.

درمیان گروه‌های اصلی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران گروه دخانیات با 28.7 درصد در خردادماه سال 1397 بیشترین میزان تورم نقطه به نقطه را در اختیار دارد. کمترین میزان تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه امسال نیز با 9.8 درصد به گروه پوشاک و کفش تعلق دارد.

آمارها نشان می‌دهد از تیر ماه سال 1394 به بعد، نرخ تورم نقطه به نقطه خرداد ماه سال جاری ( 13.7 درصد ) بی سابقه بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.