کد مطلب: ۵۷۵۰۸۹

علائم مشترک سرماخوردگی و کرونا چیست؟

علائم مشترک سرماخوردگی و کرونا چیست؟

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: علائم دلتا کرونا، همان علائم سرماخوردگی است و با هر علائم مشابهی باید مشکوک به کرونا باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرید نجفی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به این که سویه دلتا به علت خواص و مشخصاتی که دارد علائم آن ممکن است در حال تغییر باشد، گفت: ما با هر گونه علائمی که شبیه به علائم سرماخوردگی باشد، مخصوصا در این شرایط، قطعا باید به کرونا دلتا مشکوک شویم.

علائم مشترک سرماخوردگی و دلتا کرونا

نجفی افزود: آبریزش بینی، سردرد و بی‌اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه «آلفا»، آن‌ها را به عنوان سرماخوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم، اما در این شرایط خاص بسیاری از این علائمی که ساده هم هستند و در هر بیماری ویروسی خود مهار شونده‌ای امکان دارد که وجود داشته باشند به عنوان علامت «دلتا» باید در نظر گرفته شوند.

وی گفت: در پیک پنجم اتفاقاتی افتاده که یکی ویروس دلتا و دیگری افزایش تبادلات اجتماعی به هر دلیل ممکن مانند برگزاری مراسم‌ها بوده و عوامل دیگری که در شرایط ویروس دلتا اتفاق افتاد، کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و مورد بعدی بحث واکسیناسیون است که اهمیت زیادی دارد.

نجفی افزود: یکی از نکات بسیار مهم این است که دستورالعمل‌ها باید با شدت بسیار بیشتر رعایت شوند، رعایت شیوه‌نامه‌ها در حال حاضر به طوری نیست که بتواند سویه دلتا را متوقف کند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این سویه هم مانند سویه‌ها دیگر اگر چه مقاوم‌تر است، ولی کماکان واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند به نوعی مانع از انتقال و سرایت آن شود و هم اینکه واکسیناسیون تا ۸ برابر باعث کاهش ابتلا، ۲۵ برابر کاهش در بستری و مرگ و همین طور ۴۰ درصد کاهش مقدار ویروس در بدن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رعایت بهداشت جمعی