کد مطلب: ۵۵۵۷۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت صف مقابل صرافی‌ها چیست؟

علت صف مقابل صرافی‌ها چیست؟

اختلاف بین نرخ دلار در صرافی‌ملی و بازار آزاد دوباره از ۴۰۰ تومان گذشته و برخی باز هم به سوداری کسب سود یک میلیون تومانی از این طریق مقابل صرافی‌ها صف کشیدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ساعاتی پیش گزارش‌هایی از نقاط مختلف پایتخت رسیده است که نشان می‌دهد برخی دوباره مقابل صرافی‌ها صف کشیده‌اند.

پیش از این نیز بارها پیش آمده بود که مردم به سودای سودآوری با خرید و فروش دلار، صف خرید تشکیل داده بودند. برای مثال تابستان سال گذشته اختلاف نرخ بین صرافی‌ملی و بازار آزاد به نزدیک به دو هزار تومان رسیده بود. بنابراین مردم با خرید سهمیه دو هزار و ۱۰۰ دلاری خود از صرافی ملی و فروش آن در بازار آزاد موفق می‌شدند یک شبه چهار میلیون تومان سود کسب کنند.

حتی اردیبهشت ماه سال جاری نیز زمانی که اختلاف بین بازار رسمی و غیر رسمی از ۵۰۰ تومان گذشت مردم برای کسب این سود صف کشیدند.

آن‌طور که فعالان بازار در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان می‌کنند امروز نیز ماجرا همین است. قیمتی که صرافی ملی برای هر دلار آمریکا اعلام کرده ۲۳ هزار و ۸۴۶ تومان است درحالی که این ارز در بازار آزاد در حال حاضر ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان معامله می‌شود.

با این حساب افرادی که سهمیه سالانه دلاری خود را دریافت نکردند، فقط با ارائه کارت ملی و چند ساعت ماندن در صف می‌توانند نزدیک به یک میلیون تومان سود کسب کنند.

مطالعه گزارش چرا صف دلار برگشت؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یعقوب صالحی

    این خبر صرفا برای کشوندن افراد بیشتر پای صرافی هاست. کیه که از سود یک میلیونی بدش بیاد. نتیجه گیری میکنیم ک دلار قراره سقوط کنه و دولت داره با اختلاف انداختن توی قیمت صرافی با ازاد دلار بیشتری بفروشه

    • ناشناس

      بازی مخالفان روحانی هست.
      آی بنده خدای ساده
      چرا بیدلر نمیشد
      دست حسن بود الان گلستان بود وای بر ما!!!

  • ناشناس

    بگو بگه خیییییییییییر

  • ناشناس

    از ماست که برماست
    تا ندان مسول باشد.. وضع همینه

  • ناشناس

    تا زمانی که دونرخ باشه از این صفا هست خواهد بود

  • ناشناس

    سهمیه سالی یک باره یعنی شما میتونید فقط سالی یک بار این مقدار ارز تهیه کنی و سود به فرض یک میلیونی ببری سالی یک بار هم دولت دلش نمیخواد یه چیزی تو جیب مردم بره

  • ناشناس

    اخه دولت نا کار امد باید این چند روز اخر باقی مانده از مسئولیتش به نور چشمی هایش باید سودهای نجومی برساند چون دیگر همچین پول مفتی گیرشان نمی اید و در کنارش هم چند نفری با در صف ماند چند ساعته سهمیه دلار سالانه را میگیرند با دادن این سهمیه سر پوشی روی رانت و کقافت کاری های خودشان میزارن با دادن این چند دلار

  • بی اطلاع

    این بازیه حسن کلید سازه. همچین نوشتین سود یکشبه… مگه با چهار ملیون چه میشه کرد؟

    • ناشناس

      حسن کلیداش رومیخوادتوقفل برخی آدمهابکنه وبچرخونه .هرچیزی رادرآخربه حسن ربط ندهید

    • ناشناس

      هیچ کاری،
      اما برای همین چهار تومن،یه کارگر باید یه ماه از زندگیش رو بذاره

  • ناشناس

    باید مالیات به دلالی به حدی باشه تا دیگه کسی هوس این کار را نکنه.

  • حمید د

    سلام واقعا متا سفم از این مردمی وه ای کارها را می کنند و از جهل و نادانیشان مسولیین سو استفاده می کنند .و قیمت دلار را بالا می برند تا زمانی که این مردم طمع کار و نادان هستند او ًاع همین طور است .

  • حمید د

    سلام مر دم ایران با این کارها و صف ایستادن ها و طمع کاری جولان را به مسولئن ارز و خودرو ندهی زمتمدارا از جهل مردم سو استفاده می کنند هسدار را جدی بگیرید خواش می کنم .حمید لولایی

    • ناشناس

      تقصیر گرونی مقصر مردم خودمون هست
      اونا از خدا میخواهند مردم هم خودشونو با صف بیچاره میکنند
      چون توافق شده
      مردم ساده و بی عقل
      دارن دلارها را رد میکنند
      بزودی قیمت دلار تک رقمی میشه
      توافق تمام شده هر چه میگن دروغه باور نکنید
      بزودی قبمت دلار و خودرو و …یک چهارم میشه مراقب باشید
      مردم را عوام گیر آوردند سوار میشن