خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۲۸۱۸

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مزارع بیت‌کوین تهران را به خاموشی کشیدند/ قطع برق در برخی مناطق تهران

مزارع بیت‌کوین تهران را به خاموشی کشیدند/ قطع برق در برخی مناطق تهران

برخی گزارش‌ها خبر از قطعی برق در مناطق غرب، جنوب غربی و جنوب شرقی می‌دهند. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور علت این حادثه را ماینینگ غیرمجاز و شروع فصل استفاده از کولرها می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در برخی مناطق تهران در غرب، جنوب غربی، جنوب شرقی و قسمت‌هایی از کرج برق منازل برای چند ساعتی قطع شده بود. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در این باره توضیح می‌دهد: «مصرف برق امروز ۵۳ هزار و ۶۶۲ مگاوات بوده و این نسبت از روز مشابه در سال گذشته بسیار بیشتر بوده است.»

سخنگوی صنعت برق کشور توضیح می‌دهد: «افزایش مصرف در مناطق خانگی ممکن است منجر به اشکالاتی در تامین برق شده باشد که همکاران ما به سرعت به آن رسیدگی می‌کنند.»

رجبی مشهدی که یکی از علت‌های قطعی برق را ماینینگ غیرمجاز می‌داند، هشدار می‌دهد: «با کسانی که به طور غیرمجاز ماینینگ می‌کنند و یکی از دلایل خاموشی تهران بوده‌اند به شدت برخورد می‌شود و دستگاه‌های آنان توقیف می‌شود.»

او اضافه می‌کند: «هر دستگاه ماینر معادل یک کولز گازی برق مصرف می‌کند و این معادل ۲ هزار وات است و اگر در محله‌ای تعدادی دستگاه باهم اقدام به ماینینگ کنند، ممکن است برق آن محله قطع شود چون این میزان مصرف برق برای ترانس محله پیش بینی نشده است و اگر مصرف برق از آستانه‌ای بالاتر برود، ممکن است فشار مضاعف باعث قطعی برق شود.»

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه می‌دهد: «امیدوارم این قبیل مشکلات با مشارکت مردم در کاهش مصرف، استفاده از دور کند کولرهای آبی و دمای ۲۵ درجه کولرهای گازی حل شود.»

رجبی مشهدی می‌گوید: «ما امکانات خود را برای شرایط خاصی طراحی کرده‌ایم و همکاران ما تلاش می‌کنند که در روزهای آینده با مدیریت مصرف و طرح‌های جدید شرایط را بهبود ببخشند.»

او اخطار می‌دهد: «با دستگاه‌های اجرایی و اداره‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، برخورد جدی می‌کنیم. بانک‌ها، شهرداری‌ها و اماکن عمومی اگر بیش از حد مجاز از برق مصرف کنند جریمه می‌شوند و در صورتی که مشترکان از سقف مجاز بیشتر مصرف کنند، علاوه بر تذکر، مشمول طرح افزایش ۱۶ درصدی تعرفه می‌شوند.»

او در آخر می‌گوید: «متاسفانه امسال به دلیل کمبود نزولات جوی، بخشی از نیروگاه‌های برق‌آبی را به طور کامل نداریم که تلاش می‌کنیم این کمبود را جبران کنیم.»

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش « قطعی برق در تهران »را از سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خاطر بیت کوین نیست . اونقدر بیت کوین توی کشور مصرف برق نداره .
    برق رو به چند تا کشور همسایه فروختید. حالا هم کم آوردید . از مردم کم میکنید و به اونا میدید . البته کار اولتون نیست . باراها توی هزاران جا این کارو کردید که از مردم زدید به بقیه دادید .
    الان هم بیت کوین رو بردید بالا که کاسه کوزه رو سر کس دیگه ای بشکونید .

  • ناشناس

    فکر مریضایی که رو تخت تو خونه بستریند پیرن تختشون برقیه هزارتا وسیله برقی بهشون وصله، نمیکنید چه سوالی پرسیدم مگه فکرم میکنید….حداقل میخوایید قطع کنید برنامه درست دقیق بدید ما برای مریضمون برنامه ریزی کنیم……خدا خودش جوابتونو بده

  • ناشناس

    درست زمانی که من امتحان داشتم برق قطع میشد اینترنت منم قطع میشد
    والا فقط ایرانه که یه برنامه ریزی درست واسه کار های اینجوری نداره
    مردم خارجی رو ببینید که در سال یکی دو بار برقاشون قطع میشه اونم با برنامه ریزی به چه دقیقی

  • امیران

    واقعا بفکر مردم نیستن ، کسانیکه بیمار کرونایی یا ریوی هستند ،با قطع برق چکار باید کنن؟؟ امروز ابزار برش تراشکاری بنده ،حین کار که برق رفت خراب شد ،500هزارتومن خسارت بهم وارد شد ،اینم بماند چند روزه بعلت رفتن چندباره قطع برق در طول روز اصلا کار نتونستم کنم ،،مملکت رو بدن به این چینی ها هم ارز استخراج کنن ،هم بخدا خیلی بهتر از این مقامات دولت مملکت رو اداره کنن، هم ارز دیجیتال خودشونو استخراج میکنن ،هم شاید دلشون سوخت کشور ما رو هم پیشرفته کردن،

  • ناشناس

    امروز روز سوم خرداد هست و آزادی خرمشهر . من یاد این شعر افتادم که آن زمان جزو مواردی بود که مردم خیلی تکرار می کردند که : ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
    خون یارانت پر ثمر گشتهو حال باید این شعر را به شکل زیر عنوان کرد :
    ممد نیستی ببینی کشور به تاراج رفته
    خون یارانت تباه گشته
    از اختلاس و بورس و بالا کشیدن پول ماشینهای ثبت نامی و قطعی برق گرفته تا ………………………………………. الی ماشاءا…

  • عباس ایران منش

    حالا مردم بریدرای بدید به این تمام بدبختیها که بیشترش هم کنند

    • ناشناس

      شماها همون رای ندید بهتره هنوز جای رای ۴ سال پیش امثال شما درد میکنه.

    • محمد

      فرقی نمیکنه کی بیاد بالا همه میان که بدترش کنن. انتخاب بین بد و بدتر نیست . انتخاب بین بدتر و بدتره

  • ناشناس

    مسوولان چرا از گفتن واقعیت می ترسن؟ در حال حاضر با توجه به تحریم های بانکی، تنها راه تبادل ارز بین کشوری، استخراج ارزهای دیجیتالی است. حتی ترید هم نمی تونیم داشته باشیم چون برای خرید ارز دیجیتالی هم نیاز به ارتباط با بانک‌های خارج کشور است. پس برای جلوگیری از تورم مجبوریم مصرف برق بالای مزارع استخراج ارز رو بپذیریم. فقط از مسوولان خواهش میکنم که حرفهای خنده دار نزنن. باران کم اومده، مردم کولر روشن میکنن، گربه شون زاییده و …

  • ناشناس

    ایا برای ساختن بمب اتم سوختها را جابجا کردید

  • ناشناس

    مزارع بیت کوین ارباب بزرگ چین قطع نشه کل ایران رو خاموش کنین چه اشکالی داره

  • ناشناس

    خیلی بی وجدانین…بعد از ۴۰سال هنوز عرضه تامین برق ندارین؟ بعد ادعای قدرت دارن؟ مشکلات رو بگردن عوام نندازین. بگین که نمیخواین برق تولید کنید تا مردم رو در سختی قرار بدین