کد مطلب: ۷۹۷۱۳۳

علت واریز نشدن یارانه فروردین چیست؟

علت واریز نشدن یارانه فروردین چیست؟

اولین یارانه نقدی سال جدید بیستم فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما برخی از خانوارها می‌گویند این ماه هیچ یارانه‌ای نگرفته‌اند. علت واریز نشدن یارانه فروردین چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، این اولین ماهی نیست که واریز یارانه نقدی با اعتراض سرپرستان خانوار مواجه می‌شود. از چند ماه قبل تاکنون، بعد از هر بار واریز یارانه نقدی عده‌ای می‌گویند یارانه به حساب آنها واریز نشده و یا این یارانه را با تاخیر دریافت کرده‌اند.

پیش از این سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود علت تاخیر در واریز یارانه ، بانک‌های عامل هستند. چراکه این سازمان مبلغ یارانه را به حساب بانک‌ها واریز کرده اما این بانک‌ها هستند که به دلیل خرابی سیستم نتوانسته‌اند یارانه را سر تاریخ واریز کنند.

اما دسته دوم افرادی هستند که هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و به عبارتی به نظر می‌رسد که یارانه آنها قطع شده است. علت این مساله چیست؟

پیش از این اعلام شده بود که دهک خانوارها کاملا شناور است و ممکن است دهک‌بندی درآمدی خانوارها تغییر کند. یعنی یک خانوار ممکن است این ماه در دهک هشتم باشد اما اطلاعات حساب او نشان دهد که ماه بعد وارد دهک نهم یا دهم شده و یارانه او قطع شود. البته قرار نبود این اتفاق و تغییر دهک‌بندی‌ها هر ماه رخ دهد و صحبت از بازبینی شش ماهه بود. اما ممکن است که علت واریز نشدن یارانه برخی از این افراد، تغییر دهک درآمدی آنها باشد.

این ماه البته مساله دیگری هم مطرح شد و آن قطع یارانه نقدی افرادی است که ارز سهمیه‌ای خریده‌اند. بر اساس برنامه جدید دولت، یارانه افرادی که ارز سهمیه‌ای بخرند قطع می‌شود. اما این دستورالمعل چند روز گذشته صادر شد و بعید است که به این سرعت اطلاعات خریداران ارز به سازمان هدفمندی رسیده و یارانه این گروه قطع شده باشد.

راه پیگیری عدم واریز یارانه‌ها

با توجه به اینکه علت واریز نشدن یارانه نقدی مشخص نیست و مقامات دولتی هم در این مورد پاسخی نداده‌اند، افراد می‌توانند به چند روش علت واریز نشدن یارانه را پیگیری کنند.

یکی از این راه‌ها مراجعه به سامانه ثبت اعتراض و درخواست بازبینی و دیگری سامانه ثبت‌نام جاماندگان یارانه است. وزارت رفاه هم اعلام کرده که سرپرستان خانوار می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

همچنین، یکی دیگر از راه‌ها پیگیری با کمک کد ملی است. افراد می‌توانند با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. با وارد کردن کد ملی و شماره تماس سرپرست خانوار، مشخص می‌شود که آیا یارانه به خانوار تعلق می‌گیرد یا نه و اینکه خانوار آنها درکدام دهک درآمدی قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرااین ماه یارانه واریز نشده‌؟