خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۹۱۳۵

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

اتفاقاتی که بورس را منقبض کرد

اتفاقاتی که بورس را منقبض کرد

شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 2500 واحد کاهش یافت. سرانجام دو لایحه پالرمو و CFT، شایعات افزایش سرمایه بانک‌ها، عدم تمدید معافیت نفتی آمریکا برای خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی و استقبال از افزایش سرمایه شرکت‌های ورشکسته و زیان‌ده از مهم‌ترین اتفاقی بود که بازار سهام را در هفته جاری تحت تاثیر قرار داد.

شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از 2500 واحد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرانجام دو لایحه پالرمو و CFT، شایعات افزایش سرمایه بانک‌ها، عدم تمدید معافیت نفتی آمریکا برای خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی و استقبال از افزایش سرمایه شرکت‌های ورشکسته و زیان‌ده از مهم‌ترین اتفاقی بود که بازار سهام را در هفته جاری تحت تاثیر قرار داد.

2600

تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته پرداخته است.

بازار سهام در روز شنبه

اولین روز هفته در حالی شروع شد که گروه‌های بانکی و خودرویی بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 100 میلیارد تومان با اختلاف زیاد از دیگر گروه‌ها پیشی گرفت.

اطلاعیه افزایش سرمایه بانک تجارت نیز بالاخره روی وبسایت منتشر شد و این نماد در لیست برترین تقاضاها قرار گرفت.

گروه پالایشی با افت قیمت نسبتا زیاد همراه بودند و گروه خودرو نیز کم نوسان ظاهر شد. در نهایت شاخص کل با افت 461 واحدی مواجه شد.

5698

استقبال فعالان بازار از شرکت‌های زیاندهی که با توجه به خطر ورشکستگی مجبور به افزایش سرمایه شده‌اند و در نقطه مقابل، عدم استقبال از شرکت‌هایی که به علت سود انباشته افزایش سرمایه می‌دهند از ویژگی‌های عجیب این روزهای بازار سهام است.

بازار سهام در روز یکشنبه

در این روز بانک‌ها لیدر بازار بودند، افزایش سرمایه بانک‌ها و انتشار اخبار مثبت برای تک سهم‌های این گروه توانست اکثر نمادهای این گروه را مثبت کند. گروه بانکی با شکستن رکورد میزان ارزش معاملات توانست، با معاملاتی به ارزش ۳۴۶ میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت بگیرد؛ اما در نهایت شاخص کل در پایان معاملات امروز با افت 1679 واحدی تا سطح 160 هزار واحدی کاهش یافت.

همچنین با خبر سخنگوی انجمن سازندگان و قطعات خودرو در خصوص دریافت مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو، اکثر نمادهای گروه‌ خودرویی در پایان معاملات روز یکشنبه سبز شدند.

بورس تهران در ۷ بهمن ۱۳۹۷

استقبال فعالان بازار از شرکت‌های زیاندهی که با توجه به خطر ورشکستگی مجبور به افزایش سرمایه شده‌اند و در نقطه مقابل، عدم استقبال از شرکت‌هایی که به علت سود انباشته افزایش سرمایه می‌دهند از ویژگی‌های عجیب این روزهای بازار سهام است.

بازار سهام در روز دوشنبه

روند ریزشی در این روز نیز ادامه داشت و شاخص کل با افت 980 واحدی، کانال 160 هزار واحدی را ترک و وارد کانال 159 هزار واحدی شد.

ایران‌خودرو زیان وحشتناکی دارد اما بازار شاهد صف خرید این نماد به دلیل شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود.

همچنین نمادهای گروه بانکی که روز قبل معاملات خوبی را پشت سر گذاشته بودند، در این روز در محدوده منفی قیمت معامله شدند.

پربازده‌ترین گروه‌های‌ صنعتی بورس در این روز، معادن و چاپ و انتشار و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی و کاغذی بودند.

8457

بازار سهام در روز سه‌شنبه

پس از افت چهار روزه، شاخص کل بورس روز سه‌شنبه با رشد 335 واحدی روند صعودی به خود گرفت. بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای پالایشی از جمله پارس، فملی، شخارک بر شاخص کل و ارزش بازار سهام داشتند.

در گروه بانکی وتجارت به تعادل مثبت رسید و اخباری مبنی بر نهایی شدن افزایش سرمایه بانک صادرات به گوش می‌رسد.

قیمت بیلت رشد داشت و تقاضا در ذوب آهن و سایر شرکت‌های گروه تقویت شد.

همچنین در گروه سیمانی خبر افزایش سرمایه نماد ستران این گروه را مثبت کرد.

بورس تهران در ۹ بهمن ۱۳۹۷

بازار سهام در روز چهارشنبه

در آخرین روز معاملاتی بازار سهام، شاخص با رشد ۱۴۲ واحدی به کار خود پایان داد. در بازار امروز نمادهای گروه سیمانی، انبوه‌سازی و گروه غذایی در محدوده مثبت معامله‌ شدند. شرکت‌های سیمانی به علت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در هفته جاری مورد توجه فعالان بازار قرار گرفتند. صف‌خرید در این گروه‌ه با خبر تصویب افزایش سرمایه نمادهای ثنوسا و ثشاهد شدت گرفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی و نمادهای پالایشی جو معاملات منفی بود. این نمادها همزمان با افت اندک قیمت جهانی نفت و قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی، با افت قیمت مواجه شدند.

956

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری با افت بیش از 2500 واحدی از 162 هزار و 940 واحد به 160 هزار و 294 واحد کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.