کد مطلب: ۴۲۷۶۶۶

بدترین عملکرد بازار سهام چین در ۱۲ سال گذشته / شانگهای کامپوزیت ۹ درصد افت کرد

بدترین عملکرد بازار سهام چین در 12 سال گذشته / شانگهای کامپوزیت 9 درصد افت کرد

با تشدید نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در چین، در معاملات امروز پس از پایان تعطیلات سال نو بازار سهام چین بدترین عملکرد خود را از زمان وقوع بحران مالی سال 2007 به‌ثبت رساند. شاخص شانگهای کامپوزیت در معاملات امروز 8.7 درصد سقوط کرد.

با پایان تعطیلات سال نو در چین و شروع‎به‌کار مجدد بازارها، شاخص شانگهای کامپوزیت در معاملات امروز 8.7 درصد افت کرد و در سطح دو هزار و 737 واحد قرار گرفت. بانک مرکزی چین با تزریق بیش از 21 میلیارد دلار نقدینگی تلاش کرده تا بازار را آرام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در عین حال شاخص بورس شنزن هم در معاملات روز دوشنبه با افت 7.9 درصدی مواجه شد.

شیوع ویروس مرگبار کرونا از مهم‌ترین دلایل افت بی‌سابقه بازار سهام در چین است. تا امروز سوم فوریه، تعداد قربانیان این ویروس مرگبار بیش از 360 نفر و مبتلایان به آن حدود 17 هزار نفر گزارش شده است.

بسیاری از تحلیلگران چشم‌انداز خود از رشد اقتصادی چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان را از شش درصد به پنج درصد کاهش داده‌اند. کسب‌وکارهای بسیاری تعطیل هستند و بخش گردشگری هم به دلیل لغو سفرها دچار آسیب شده است.

به‌گفته فرانسیس لون، تحلیلگر بازار سرمایه در هنگ‌کنگ، بدترین سناریو این است که شدت فراگیری ویروس کرونا مانند ویروس ابولا در غرب آفریقا باشد. تحت چنین شرایطی دو تا سه سال طول می‌کشد تا وضعیت چین بهبود یابد.

شیوع این ویروس مرموز چینی رونق اولیه سال 2020 را تحت‌الشعاع قرار داده است. سقوط بازار سهام در حالی رخ می‌دهد که تنها چند هفته از امضای توافق تجاری میان چین و ایالات متحده می‌گذرد. امیدها به پایان جنگ تجاری موجب شده بود که تنها دو هفته پیش شاخص S&P 500، به بالاترین سطح تاریخی خود برسد.

در سایر بازارهای آسیایی هم شاخص نیکی ژاپن یک درصد و شاخص سهام کره جنوبی 0.2 درصد کاهش یافت. شاخص بورس هنگ‌کنگ اما 0.2 درصد رشد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.