کد مطلب: ۳۸۰۴۴۳

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بورس چه عملکردی داشته‌اند؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بورس چه عملکردی داشته‌اند؟

بررسی روند صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا که در بورس کالا در حال فعالیت هستند، نشان می‌دهد در نیمه اول خرداد ماه امسال همزمان با افت قیمت طلا و سکه در بازار آزاد این صندوق‌ها نیز با افت قیمت مواجه بوده‌اند.

بررسی روند صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا که در بورس کالا در حال فعالیت هستند، نشان می‌دهد در نیمه اول خرداد ماه امسال همزمان با افت قیمت طلا و سکه در بازار آزاد این صندوق‌ها نیز با افت قیمت مواجه بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قانون بازار بورس و اوراق بهادار، صندوق سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی بوده که فعالیت اصلی آن سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است و مالکان آن نسبت به سرمایه‌گذاری خود در سود و زیان صندوق شریک هستند؛ یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق سرمایه‌گذاری طلا (Gold Funds) است.

هدف از ایجاد صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری طلا ، کاهش ریسک مربوط به خرید و فروش طلا بوده که یک سرمایه‌گذار معمولی ممکن است متحمل شود.

در حال حاضر چهار صندوق سرمایه‌گذاری طلا به‌صورت ETF در بازار سرمایه در حال فعالیت هستند.

صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا»، در نیمه اول خرداد ماه امسال با افت بیش از چهار درصد مواجه شده و قیمت سهام آن از حدود سه هزار و 650 تومان به سه هزار و 490 تومان کاهش یافته است.

صندوق سرمایه‌‌گذاری زرافشان امید ایرانیان به عنوان دومین صندوق طلا با نماد «زر» نیز در نیمه اول خرداد ماه امسال بیشترین افت را در میان صندوق‌های طلا داشته است. این صندوق 5.8 درصد بازدهی منفی برای سهام‌داران خود داشته، به‌طوری که قیمت آن از 2430 تومان در ابتدای خرداد ماه امسال به 2290 تومان در 13 خرداد ماه رسیده است.

654

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بورس

سومین صندوق طلای بازار سرمایه کشور موسوم به صندوق طلای کیان با نماد «گوهر» در بازار سرمایه در حال فعالیت است. این صندوق طی دوره مذکور با 4.1 درصد بازدهی منفی همراه بوده است.

چهارمین صندوق با نماد «عیار» از طرف کارگزاری مفید ایجاد شده که در بین صندوق‌های طلای دیگر با کمترین افت قیمت همراه بوده است. این صندوق در نیمه اول خرداد ماه امسال 2.7 درصد بازدهی منفی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.