کد مطلب: ۴۳۹۰۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / «تاپیکو» چقدر ارزنده است؟

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / «تاپیکو» چقدر ارزنده است؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، در اسفند ماه از واگذاری سهام برخی شرکت‌های بورسی بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سودآوری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین که با نماد تاپیکو و سرمایه ۸۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در بورس فعالیت می‌کند، در گزارش صورت وضعیت پورتفوی سرمایه‌گذاری منتهی به پایان سال ۹۸ خود مجموع سرمایه‌گذاری‌های خود را به ۱۰۷ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال افزایش داده است. با این حساب، میزان سرمایه‌گذاری‌های تاپیکو در پایان سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته رشدی ۱۵ درصدی داشته است.
2 2 1
این شرکت در اسفندماه میزان سرمایه گذاری خود در ۱۴ شرکت بورسی را بیش از ۴ هزار میلیارد ریال کاهش داده ولی سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌های خارج از بورس را یکهزار و ۴۴۱ میلیارد ریال بیشتر کرده است. عملکرد اسفندماه تاپیکو حاکی از آن است که این شرکت در ماه پایانی سال ۳ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ۱۰۳ هزارو ۹۴۸ سهم شرکت پتروشیمی خلیج فارس، ۹۷۶ میلیون ۷۰۰ هزار سهم سرمایه‌گذاری صدر تامین را خریداری کرده تا درصد مالکیت خود را از این دو نماد به ترتیب به ۷٫۶ و ۱۲٫۸ درصد برساند. این شرکت در پایان اسفندماه بیش از ۵۰ درصد سهام پتروشیمی فن‌آوران، نفت پاسارگاد و صنایع لاستیک کرمان را در اختیار داشته و سهامدار ۶۷٫۵ درصد از سهام شغدیر بوده است. در پایان سال ۹۸، ارزش سهام تحت مالکیت این شرکت معادل ۴۷۹ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال بوده که در میزان افزایش قیمت سهام آن از زمان خرید به ۳۹۲ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال رسیده است.

2 3 1

روند تغییرات قیمت تاپیکو در بورس در سال جاری

این شرکت همچنین در اسفند از فروش بیش از ۴ هزار میلیارد سهم پتروشیمی مرجان، ۳۳ میلیون سهم پالایش نفت آناهینا و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم فارس در مجموع بیش از ۹ هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال سودآوری داشته است.
عملکرد بورسی تاپیکو نشان می‌دهد این شرکت در سال ۹۸ بازدهی ۱۷۴ درصدی را از خود بر جای گذاشته و میزان افزایش قمیت هر سهم این نماد در اسفند ماه نزدیک ۱۱ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • h

    پس چرا تو بورس کلا منفی میزنه؟