خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۱۲۶۹

بررسی عملکرد مالی یک نماد سرمایه‌گذاری / افزایش ۸۴ درصدی سود خالص وغدیر

بررسی عملکرد مالی یک نماد سرمایه‌گذاری / افزایش 84 درصدی سود خالص وغدیر

بررسی عملکرد مالی گروه سرمایه‌گذاری غدیر نشان می‌دهد این شرکت در دی ماه از فروش برخی از سهام بورسی خود نزدیک 10 میلیارد ریال سودآوری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با سرمایه 72 هزار میلیارد ریالی و نماد وغدیر یکی از شرکت‌های بزرگ بورس تهران به حساب می‌آید. این شرکت در گزارش عملکرد مالی میاندوره‌ای 9ماه منتهی به 31 شهریور امسال کل سود انباشته خود را 23 هزار و 415 میلیارد ریال شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 32 درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که سود خالص این شرکت در این مدت 12 هزار و 273 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 84 درصدی داشته است. درآمد سود سهام این شرکت در 9 ماهه منتهی به پایان شهریورماه 13 هزار و 169 میلیارد ریال بوده و 90 درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

2 35

پورتفوی بورسی وغدیر

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که در سال‌های اخیر بخش عمده پرتفوی خود را در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی سرمایه‌گذاری کرده است و به جز این گروه، نمادهای استخراج کانه‌های فلزی نیز سهم بالایی در پورتفوی بورسی این شرکت دارند.

در پایان دوره 9 ماهه وغدیر 67.43 درصد از سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را با ارزش بازار نزدیک به 152 هزار میلیارد ریال در اختیار داشته و پس از آن پتروشیمی پارس و سنگ‌آهن گهرزمین به ترتیب با ارزش بازار 44 هزار و 207 و 42 هزار و 888 میلیارد ریالی بیشترین سهم را در پورتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر داشته‌اند.

با این حال گزارش فعایت ماهانه وغدیر نشان می‌دهد. این نماد بورسی در دی ماه با خرید و فروش برخی از سهام خود به ارزش بازار 34 هزار و 936 میلیارد ریال ارزش کل پورتفوی بورسی خود را به 296 هزار و 689 میلیارد ریال رسانده که در مقایسه با ماه آذر افتی 8درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت کدال وغدیر در دی ماه یک میلیون 200 هزار سهم پارسان را با قیمت 7467 ریال خریداری کرده تا درصد مالکیت خود را در این سهم به 67.43 درصد برساند. همچنین این شرکت با فروش 15 میلیون سهم تنوین را با بهای تمام شده یازده هزار و 964 میلیون ریال سهم خود را از این سهم به 7.84درصد کاهش داد.

وغدیر در دی ماه در مجموع با خرید چند سهام چند شرکت بورسی از جمله پارسان و کگهر، 22 هزار و 378 میلیون ریال هزینه کرده و در همین مدت با فروش سهام وپاسار، تنوین و آریان در مجموع 163 هزار و 158میلیون ریال درآمد کسب کرده که سود حاصل از این فروش نزدیک به 10 میلیارد ریال بوده است.

عملکرد وغدیر در بورس حاکی از آن است این شرکت در یکماه اخیر 21درصد بازدهی داشته و افزایش قیمت سه ماهه و یکساله این نماد در بورس به ترتیب 63 و 230درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید کلباسی

    با توجه به اینکه سال مالی شرکت سرمایه گذاری غدیر در آذر ماه هر سال می باشد و سال مالی زیر مجموعه های آن در اسفند ماه هر سال است ؛ شایسته است برای حفظ منافع قانونی سهامداران غدیر ؛ مدیران محترم این سرمایه گذاری نسبت به تغییر سال مالی این شرکت اقدام نمایند .

  • علی قدیمی

    من تمام امیدم این است که وغدیر اینده درخشان داشته باشد چون ازسهامداران قدیمی این شرکت هستم