کد مطلب: ۳۲۰۷۹۰

مهدی میرزایی، کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:

بورس چه زمانی از فاز استراحت خارج می‌شود؟

بورس چه زمانی از فاز استراحت خارج می‌شود؟

یک تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه معتقد است که در حال حاضر بازار سرمایه در فاز اصلاح زمانی یا استراحت قرار دارد و طی 10 تا 15 روز آینده از این فاز استراحت خارج می‌شود و وارد یک موج جدید صعودی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دور جدید تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده و نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، تحت عنوان پیش بینی هفتگی بورس نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و گروه بانکی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

به گفته برخی فعالان بازار سرمایه، هم اکنون از دید تحلیل بنیادی بسیاری از سهم‌ها ارزنده هستند، اما سهامداران سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته‌اند. سوالی که مطرح می‌شود این است که شاخص کل بورس در روزهای شروع تحریم تا پایان‌ ماه چه وضعیتی پیدا خواهد کرد و بورس چه زمانی از این فاز استراحت خارج می‌شود؟

مهدی میرزایی، کارشناس و تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: آثار تحریم‌ها بر بازار سرمایه در زمانی که شاخص کل بورس از قله 198 هزار واحد حدود 20 هزار واحد ریزش پیدا کرد هضم شد به همین جهت با شروع تحریم‌ها شاهد ریزش چندانی در بازار سرمایه نخواهیم بودT به طوری که حتی شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روند صعودی به خود گرفت و وارد کانال 185 هزار واحدی هم شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: دولت آمریکا قصد دارد که دور دوم تحریم‌ها علیه ایران را بسیار هولناک نشان دهد، اما معافیت‌های اعلامی این دور از تحریم‌ها کاملا این موضوع را نقض می‌کند. اقتصاد ایران سال‌هاست که به تمام روش‌های دور زدن تحریم‌ها آگاهی دارد و عملکرد این تحریم‌ها با توجه به عدم همیاری شرکای تجاری ایران به هیچ عنوان در سطح مطلوب مورد نظر دونالد ترامپ نیست.

میرزایی افزود: از نظر تحلیل تکنیکال بازار در یک مثلت انقباضی قرار دارد و در حال استراحت است، زیرا بازارها دو فاز حرکتی دارند یکی فاز جنبشی و دیگری فاز استراحت یا اصلاح.

وی ادامه داد: درحال حاضر بازار سرمایه در فاز اصلاح زمانی یا استراحت قرار دارد. معتقدم که بازار طی 10 تا 15 روز آینده از این فاز استراحت خارج می‌شود و وارد یک موج جدید صعودی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: وضعیت گزارش‌ ماهانه شرکت‌ها در مهر ماه مطلوب بوده است و انتظار دارم که در آبان‌ماه هم روند افزایشی فروش و درآمدی شرکت‌ها و گروه‌های پیشتاز ادامه پیدا کند و بازار با یک موج صعودی دیگر به سمت بالا حرکت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.