کد مطلب: ۴۰۰۱۹۸

فرار مالیاتی ۱۰۰۰ میلیاردی پزشکان غیردولتی

فرار مالیاتی 1000 میلیاردی پزشکان غیردولتی

رئیس سازمان مالیاتی رقم مالیاتی پزشکان غیردولتی را حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم پرداخت می‌شود و باقی مانده را می‌توان فرار مالیاتی محسوب کرد.

به رغم پایان یافتن مهلت پزشکان برای نصب کارتخوان‌ها، رئیس سازمان مالیاتی از پیوستن تنها 20 درصدی این قشر خبر داد و میزان فرار مالیاتی پزشکان غیردولتی را هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به فراخوان سازمان مالیاتی از 50 صنف برای پیوستن به این طرح، تاکید کرد که از سال آینده هیچ‌گونه مالیات علی‌الراس برای پزشکان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری های فارس و تسنیم، امیدعلی پارسا رئیس سازمان مالیاتی و فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگوی ویژه خبری به بررسی طرح جدید مالیاتی برای نصب کارتخوان توسط اصناف پرداختند. این سازمان به تازگی ضرب‌الاجلی را برای پزشکان جهت پیوستن به طرح مقرر کرده بود که هم‌اینک به پایان رسیده است و مسئولان این سازمان تاکید کرده‌اند که از ابتدای مهرماه، نصب و استفاده نکردن از این دستگاه‌ها مشمول جریمه خواهد شد.

در این زمینه رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه تاکنون حدود 20 درصد معادل با 15 هزار نفر از این قشر به سامانه مربوط متصل شده‌اند، افزود از سال آینده صنوفی مانند وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی، مشاوران املاک و مشاوران خانواده، رستوران‌ها، مراکز اقامتی و … باید تبادلات مالی خود را با کارتخوان‌های سازمان امور مالیاتی انجام دهند ضمن اینکه مالیات پزشکان، داروسازان، پیراپزشکان و داروسازان نیز از سال 99 علی‌الراس محاسبه نخواهد شد و طبق اظهارنامه خواهد بود. وی، رقم مالیاتی پزشکان غیردولتی را حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم پرداخت می‌شود و باقی مانده را می‌توان فرار مالیاتی محسوب کرد.

پارسا در ادامه، بخشی از مجازات‌های در نظر گرفته شده برای نپیوستن قشرهای الزام شده به سامانه امور مالیاتی را این‌گونه بیان کرد که: «اگر مطلع یا مظنون شویم که کسی مترصد فرار مالیاتی است یا کتمان می‌کند، به‌طریقی درآمد مشمول مالیاتی آن‌ها را محاسبه می‌کنیم. سپس 100 درصد درآمد کتمان‌شده مشمول مالیات است. وی در خصوص پزشکان مثال زد: درخصوص پزشکان، 60 درصد درآمد را هزینه و بقیه را سود می‌دانیم. با این حال در صورت کتمان درآمد، 100 درصد درآمد مشمول مالیات و 30 درصد هم جریمه غیرقابل بخشش برای خاطیان در نظر گرفته می‌شود. ضمنا 2 درصد از فروش افراد به‌عنوان جریمه شرکت نکردن در سامانه امور مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد».

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان مالیاتی در ادامه از فراخوان این سازمان از 15 گروه و 50 صنف از مشاغل برای پیوستن به این طرح، از روز گذشته خبر داد و بخشی از این صنوف را به این صورت برشمرد: وکلا، مشاوران حقوقی و خانواده، دفتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها، مراکز اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار، قنادی، میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، لوازم‌ تحریر، بازی‌های رایانه‌ای و دفاتر خدمات ارتباطی.

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.