کد مطلب: ۲۵۳۴۳۲

فراز و فرود ناوگان کانتینری جهان در سه ماه ۲۰۱۸

فراز و فرود ناوگان کانتینری جهان در سه ماه 2018

خطوط کشتیرانی کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی نتایج ضعیف و افت درآمد را نشان دادند.

لجام گسیختگی افزایش ظرفیت، بازار ضعیف نرخ کرایه و رشد نرخ های سوخت و چارتر دست به دست هم دادند تا خطوط کشتیرانی کانتینری نتایج ضعیفی را در سه ماه نخست سال جاری میلادی نشان دهد. خطوط به جای اینکه برای بالابردن نرخ کرایه حمل تلاش و تقلا کنند، برای افزایش ظرفیت عملیات جهت کسب سهم بیشتر بازار به رقابت مشغول شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به عبارت دیگر خطوط کشتیرانی ریسک نرخ کرایه حمل ضعیف را خریدند، اما به افت ظرفیت عملیاتی تن در ندادند.

این گزارش ادامه داد: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون میانگین ظرفیت عملیاتی 13 خط کشتیرانی برتر جهان رشد 1.9 درصد را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است: ظرفیت ناوگان فعال کشتیرانی کانتینری جهان از 19 میلیون و 900 هزار TEU در اواسط ماه می سال 2017 میلادی به 21 میلیون و 500 هزار TEU در اواسط ماه می سال جاری میلادی افزایش یافته است.

در همین مدت نرخ کرایه حمل کانتینری شانگهای چین CCFI افت هفت درصد را تجربه کرد، از سوی دیگر قیمت‌های بانکرینگ روند افزایشی 47 درصد را به نمایش گذاشت.

در نتیجه درآمد خطوط کانتینری در سه ماه نخست سال جاری میلادی سقوط کرد و اکثر خطوط نتایج منفی درآمد را به ثبت رساندند.

در حالیکه چندین خط کشتیرانی هم چنان انتظار تحقق اهداف مالی را در کل سال جاری میلادی دارند، اما فرصت‌ها برای بهبود اساسی درآمد در سه ماه‌های آینده به سرعت در حال از دست رفتن هستند.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: به دنبال تلاش ناموفق خطوط کشتیرانی در افزایش چشم‌گیر نرخ کرایه حمل در قرارداد‌های سرویس‌دهی سالانه ترانس پاسیفیک در یکم ماه می‌سال جاری میلادی، دست این خطوط کشتیرانی برای تغییر شیب نتایج تقریبا بسته خواهد شد.

ناگفته نماند خط کشتیرانی مرچنت هیوندایی تنها خط کشتیرانی بود که ظرفیت عملیاتی خود را کاهش داد.

آلفالاینر در پایان نوشت: انتظار می رود به دنبال رونق گیری دوباره بازار سفارس ساخت، افزایش لجام گسیخته ظرفیت عملیات خطوط در تابستان جاری نیز ادامه پیدا کند، افزون بر این به دنبال تقاضای قوی شناور نرخ کرایه حمل در مسیر صعودی حرکت خواهد کرد.

منبع: مانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.