کد مطلب: ۶۸۳۷۷

فرودگاه اهواز ۳۰۰ درصد مازاد پرواز دارد

فرودگاه اهواز ۳۰۰ درصد مازاد پرواز دارد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه اهواز از نظر تعداد پروازهای هفتگی اشباع شده و امکان توسعه آن وجود ندارد و احداث فرودگاه جدید از ضرورت‌های ملی است.مهابادی در بازدید از فرودگاه فعلی اهواز اظهار کرد: تعداد پروازهای فرودگاه اهواز در هفته بیش از ۵۰۰ نشست و برخاست است، به گونه‌ای

ece82d797f40565f320b5ce4a80e63bd_XL.jpg رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه اهواز از نظر تعداد پروازهای هفتگی اشباع شده و امکان توسعه آن وجود ندارد و احداث فرودگاه جدید از ضرورت‌های ملی است.
مهابادی در بازدید از فرودگاه فعلی اهواز اظهار کرد: تعداد پروازهای فرودگاه اهواز در هفته بیش از ۵۰۰ نشست و برخاست است، به گونه‌ای که فرودگاه اهواز اشباع شده و در واقع نزدیک ۳۰۰ درصد پرواز مازاد را می‌پذیرد.

وی افزود: به دلیل اینکه عرصه فرودگاه فعلی محدود است، باید فرودگاه جدید اهواز در محل دیگری افتتاح شود که سایت‌یابی و مکان‌یابی فرودگاه جدید انجام شده و باید برای تملک اراضی آن تصمیم‌گیری کرد.

مهابادی تصریح کرد: حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ترمینال جدید خارجی و بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه فعلی اهواز در نظر گرفته‌ایم و در این زمینه هیچگونه مشکل اعتباری نداریم اما ساخت فرودگاه جدید در این شهر جزو اولویت‌های ما است.

وی گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی به اهواز سفر کرده‌ام تا در خصوص احداث فرودگاه جدید با استاندار خوزستان و سایر مدیران استانی تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهیم.

مهابادی ادامه داد: وظیفه ما این است که مشکلات جاری فرودگاه کنونی اهواز را حل و زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پذیرش ظرفیت مازاد را در این فرودگاه ایجاد کنیم تا در این زمینه ها شاهد هیچگونه مشکلی نباشیم.

وی با اشاره به انتخاب سرمایه‌گذار برای ساخت فرودگاه جدید اهواز عنوان کرد: مذاکرات خوبی انجام گرفته است تا بتوانیم فرودگاه جدید اهواز را با سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی احداث کنیم.

مهابادی گفت: از کشورهای مختلف پیشنهاداتی برای ساخت فرودگاه و سرمایه‌گذاری ارائه شده است و ما سعی می‌کنیم بهترین پیشنهاد را انتخاب کنیم و تأکیدی بر روی هیچ کشور خاصی نخواهیم داشت.

وی افزود: برای سرمایه‌گذاری در این زمینه میان کشورهای مختلف رقابت‌های خاصی ایجاد شده است اما ما از هر کشوری که بتواند شرایط فنی بهتری را ارائه دهد استقبال خواهیم کرد.

مهابادی در خصوص زمان آغاز عملیات احداث فرودگاه جدید اهواز عنوان کرد: پس از آنکه تکلیف تملک زمین‌های مورد نظر برای احداث فرودگاه مشخص شود، عملیات محصور کردن زمین آغاز خواهد شد و همزمان مطالعات جدید را برای طرح توسعه و احداث فرودگاه انجام خواهیم داد تا هر چه سریعتر شاهد احداث این فرودگاه در اهواز باشیم.

به گزارش ایسنا، وی گفت: بررسی بحث‌های زیست‌محیطی فرودگاه جدید بر عهده مقامات محیط ‌زیست استان است و قطعا به دنبال آن هستیم تا تمام استانداردها در این زمینه رعایت شوند.

مهابادی خاطرنشان کرد: ما به دنبال چیزی فراتر از احداث فرودگاه جدید نیستیم و امیدواریم با رعایت تمام استاندارهای زیست‌محیطی و سایر موارد فرودگاه جدید اهواز را افتتاح کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.