کد مطلب: ۶۳۱۲۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش اقساطی مسکن / آیا به خانه‌های اقساطی اعتماد کنیم؟

فروش اقساطی مسکن / آیا به خانه‌های اقساطی اعتماد کنیم؟

اخیرا تبلیغات گسترده‌ای درباره فروش اقساطی مسکن در فضای مجازی دیده می‌شود. این در حالی است که زمین آن مشخص نیست. آیا به فروش خانه‌های اقساطی می‌توان اعتماد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در فضای اینستاگرامی و تلگرامی فروش مسکن اقساطی زیاد شده است. این در حالی است که این مدل نوع فروش بیشتر در بازارهای خودرو و طلا قابل مشاهده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نه تنها برج‌ها و انبوه‌سازان غرب تهران بلکه خانه‌های شخصی در غرب تهران به ویژه در منطقه بلوار فردوس نیز املاک خود را به طور اقساطی می‌فروشند. املاکی که محل آن اما مشخص نیست.

ایران در فروش خانه قسطی تجربه‌ای ندارد

به عنوان مثال آگهی در صفحه اینستاگرامی درباره فروش اقساطی یک واحد نوساز به همراه سونا، استخر و سالن ورزشی وجود دارد. در این آگهی اعلام شد شرایط پرداخت شناور و براساس بودجه افراد قابل مذاکره است. اما اطلاعاتی درباره مکان این واحد فروش قسطی قید نشده است.

در همین رابطه دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران به تجارت‌نیوز گفت: یک زمانی فروش اقساطی در بازارهایی مانند خودرو و طلا قابل مشاهده بود اما حالا بازار مسکن را هم درگیر کرد.

رامین گوران اوریمی در توصیه‌ای به مردم توضیح داد: تاکنون در فروش مسکن قسطی در ایران تجربه‌ای نداشتیم. با توجه به اینکه کشور مدام درگیر تورم است فروش قسطی مسکن معنایی ندارد.

او ادامه داد: همیشه در این طرح‌ها سازنده یا خریدار بازنده این بازی هستند. باید دید در فروش قسطی مسکن طرح‌های تکمیلی هستند یا خیر؟ معمولا اکثر این طرح‌ها زمین‌هایشان نیز مشخص نیست. بنابراین به خرید قسطی مسکن نباید اعتمادی کرد.

مسکن اقساطی قابل اعتماد نیستند

گوران اوریمی گفت: برخی مسکن‌ها هستند که محل آن مشخص و جانمایی شد. این در حالی است که برخی سازندگان نقشه یا یک محل خاکی را به متقاضیان نشان می‌دهند که این طرح‌ها هرگز قابل اعتماد نیست.

این انبوه‌ساز به مردم توصیه کرد خرید خانه با شرایط اقساط تا زمانی قابل اعتماد است که بخشی از پروژه دیوارکشی شد و افراد بدانند کدام واحد متعلق به آنهاست. در غیر اینصورت خرید این نوع خانه‌ها فقط باعث از دست رفتن سرمایه می‌شود.

براساس این گزارش بازارهای رکودزده اقتصاد ایران هر روز شاهد اتفاق جدیدی هستند. پس از طرح‌های پی در پی برخی از شرکت‌های فعال در بازار خودرو، این بار فروش قسطی به بازار مسکن رسیده است.

پیش‌تر رامین گوران اوریمی، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: مردم روی خاک خانه نخرند.

برای مطالعه بیشتر خبر فروش خانه اقساطی در غرب تهران را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.