کد مطلب: ۲۷۲۵۲۰

فروش برق آزاد به ادارات دولتی

فروش برق آزاد به ادارات دولتی

عضو هیات‌مدیره شرکت توانیر گفت: دستگاه‌های دولتی باید ۲۰ درصد برق خود را از انرژی خورشیدی دریافت کنند و در غیر این‌صورت هزینه برق معادل این ۲۰ درصد به‌صورت آزاد دریافت می‌شود.

محمودرضا حقی‌فام با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تغییر ساعت اداری برای لوگیری از هدر‌رفت برق گفت: دستگاه‌های سرمایشی در وقت اداری خاموش شده و منجر به کاهش مصرف در کل کشور خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه گفت: این طرح در ۱۵ استان با مصوبه دولت در حال اجراست و میزان کاهش برق در کشور نزدیک ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات پیک مصرف بوده است.

حقی فام افزود: این طرح در تهران نیز در حال اجراست و هر روز شرایط را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه میزان به کاهش مصرف کمک کرده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیز با اعلام اینکه مصرف برق در حوزه اداری کمتر از مصارف خانگی است، گفت: اثر بخشی این طرح در مناطق گرمسیری کشور به اثبات رسیده است و امسال هم اثر بخشی خوبی را ارزیابی کرده‌ایم.

حقی فام افزود: در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی مشکلی نداریم ولی تولید برق از پنل‌های خورشیدی هزینه بسیاری به صنعت برق تحمیل می‌کند.

وی با گلایه از وضعیت اقتصاد صنعت برق در کشور گفت: به ازای هر کیلو وات ساعت ۶۰ تومان از مشترکین دریافت می‌کنیم و در صورت استفاده از انرژی خورشیدی باید برای هر کیلو وات ساعت ۳۰۰ تومان هزینه کنیم.

حقی فام در رادیو گفت وگو اظهار کرد: بخش خصوصی را باید به مصرف و گسترش انرژی های خورشیدی تحریک کنیم و حوزه مهندسی ما نیز تسلطی کامل بر آن دارد.

عضو هیات مدیره شرکت توانیر گفت: اقتصاد برق سوبسیدی است و وارد شدن بخش خصوصی به این حوزه قابل اجرا نیست.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.