کد مطلب: ۴۵۷۵۶۸

پیگیری تجارت‌نیوز از مشکلات مردم در سهام عدالت

سازوکار فروش سهام عدالت در بانک تجارت / سهام در بالاترین قیمت فروخته شد!

سازوکار فروش سهام عدالت در بانک تجارت / سهام در بالاترین قیمت فروخته شد!

قائم مقام کارگزاری بانک تجارت گفت: کارگزاری بانک تجارت وظیفه خود را انجام داده و سهام عدالت را در بالاترین قیمت فروخته است، واریز پول سهام مشتریان بانک در انتظار دریافت لیست از سوی صندوق سپرده‌گذاری مرکزی است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهامداران سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را برای سهام خود انتخاب کردند در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند که تا با مراجعه به بانک نسبت به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت اقدام کنند.

حدود چهار هفته از آغاز این فرایند می‌گذرد و هنوز بسیاری از سهامداران نسبت به عدم واریز پول فروش سهام عدالت خود معترض هستند؛ معترضان از بانک‌های مختلف شکایت دارند، یکی از آنها بانک تجارت است که اظهارات برخی از مخاطبان را در این خصوص در این جا می‌خوانید:

«یکی بیاد جوابگو بشه بانک تجارت، رفاه و مسکن چرا واریز نمیکنین از ۶ خرداد برای فروش بانک تجارت گذاشتم یعنی چی واریز نمیکنین.»

«چرا بانک تجارت واریز نمیکنه من الان ده روز فروختم»

«بانک تجارت هنوز واریز نکرده این در کمال بی انصافی هست لطف کنین حد اعقل بگین چه وقت واریز میشه نه اینکه فقط حرف تکراری میزنین»

«یک جواب بده بانک تجارت چرا نمیریزه سهام ملتو ،بابا مردم لازم دارن»

«من ۲۳ روزه بانک تجارت سفارش فروش دادم هنوز یه ریالم واریز نکرده»

پاسخ بانک تجارت به مشتریان خود

علیرضا ناصری، قائم مقام کارگزاری بانک تجارت‌، در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: کارگزاری کاری که بر عهده داشته را انجام داده است، بانک پرتفوی متقاضیان فروش سهام عدالت که به بانک تجارت درخواست داده‌اند را برای ما فرستاده است، ما هم طی یک نامه آن را به شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار ارجاع دادیم.

وی عنوان کرد: چند روزی ابتدا به خاطر مشکلات سیستمی و بعد از آن به علت ترافیک کاری زمان برد تا آن را تجمیع کردند و برای ما لیست فروش سهام عدالت را برای ما فرستاند که سعی کردیم در بالاترین قیمت این سهام را بفروشیم که فروش آن در هفته گذشته و حتی دیروز انجام شد.

ناصری ادامه داد: صندوق سپرده‌گذاری مرکزی باید لیستی از نام متقاضیان، شماره حساب و مبلغ واریزی برای هر فرد برای ما ارسال کند که هنوز این لیست را برای ما نفرستاده است. این صندوق هم به ما گفته است که در نوبت دریافت لیست هستیم. بنابراین در حال حاضر لیستی نداریم که براساس آن واریزی‌ها را انجام دهیم و منتظر ارسال آن از سوی صندوق سپرده‌گذاری مرکزی هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: کارگزاری بانک تجارت وظیفه خود را انجام داده و سهام را در بالاترین قیمت فروخته است و واریز پول سهام عدالت مشتریان بانک در انتظار دریافت لیست از سوی صندوق سپرده‌گذاری مرکزی است.

درباره حداقل ارزش فروش ۳۰ درصد سهام عدالت، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت هم اخیرا گفته بود: حداقل دریافتی مشمولان از فروش ۳۰درصد سهام ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان است.

حسین فهیمی همچنین گفته بود: مابه‌التفاوت به‌زودی از سوی بانک‌ها به حساب افراد واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • افشار

    سهام من یک هفته فروخته شده بانک تجارت پولی واریز نکرده من اگه احتیاجی نداشتم نمیفروختم که

  • جون

    بابا به کی بگیم پول سهام را بدید ملت مشکل و گرفتاری دوست دارید ملت تو خیابان ها فریاد بکشند تا کی دورع میگید تو وصع کرونا مردم پول نیاز دارندجواب ملت را بدید

  • سید سلیمان محمدی

    سلام من سهام سه نفر از خونوادم رو فروختم‌تو خونه کرایه ای هستم خودم عمل دیسک کمر داشتم بیکارم وخانمم ویه فرزندمم مریض هستن شما رو به خدا قسم میدم این پول مار رو که ی واریز میکنین بخدا مشکل داریم اگه نیاز نداشتیم نمی فروخیتم تنها امیدم به خداست که بلکه این پول رو واسمون واریز کنین ولله آه بچه هامون دامن گیرتون میشه اونا هم چشم شون به ماست ممنون میشم اگه توجه کنین

  • محسن

    30 درصد دومم الان نزدیکه 50 روز شده ولی هیچی واریز نشده. پیگیری کنید خواهشا این چه کاریه واسه ملت. کسی از 60 درصد پولی دریافت کرده بگه

  • شهرام

    سلام سهام اعدالت را فروختم شمار شناسنامه را اشتباه وارد کردم واریز میشود

  • علی بهمدی ثانی ف ولی الاه

    سلام.بانک تجارت مسخره.دارین.ملتونودروزه سهامموفروختم یکتونه مددجوی بهزیستیم هستم ازخراسان جنوبی شهرفردوس.بخدامشکل دارم بعداز۹۰روز۴۰۰,,تومن ریختن که به چه دردی بزنم جان هرکه دوست دارین به فکرمافقیربیچارها باشین دم عیدم هست اقلن جلو زنوبچم.خجالت نکشم خیلی ممنون.

  • ناشناس

    من شصت درصد از سهام عدالت خودم را فروختم همش شش میلیون تومان اونم خردخردواریزشده و دیگه خبری ازدواج نیست پس چه شدبقیه اش؟

  • ناشناس

    من سال گذشته سهامم را برای فروش گذاشتم یک میلیون وصد برام واریز شد.. دیگه هیچ خبری نشد خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

  • ناشناس

    سلام‌چراصندوق‌سپرده‌گذاری‌لیست‌برای‌بانک‌نمی‌فرسته‌‌که‌زودتر‌بانک‌تجارت‌‌پوله‌بریزه‌به‌حساب‌‌افرادی‌که‌زیرنظر‌بانک‌تجارت‌هستند‌

  • داریوش

    چرا‌صندوق‌‌سپرده‌گذاری‌لیست‌برای‌بانک‌تجارت‌نمی‌فرسته‌‌که‌پول‌سهام‌فروخته‌شده‌‌من‌راواریزکنه