کد مطلب: ۴۸۵۶۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش شبانه دلار / انتظار ارزانی بیشتر در بازار ارز

فروش شبانه دلار / انتظار ارزانی بیشتر در بازار ارز

در حالی که از روز گذشته کاهش شدید قیمت دلار آغاز شده بود، برخی از دارندگان ارز شب گذشته در فضای مجازی یا با حضور در برخی از مکان‌ها دلارهای خود را فروختند. آیا این اتفاق به معنای تداوم سقوط قیمت دلار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی که از روز گذشته کاهش شدید قیمت دلار آغاز شده بود، برخی از دارندگان ارز شب گذشته در فضای مجازی یا با حضور در برخی از مکان‌ها دلارهای خود را فروختند.

قیمت دلار در بازار دیروز ۲۸ مهر ماه با سه درصد کاهش به 30903 تومان رسید. در صرافی ملی نیز دیروز پنج مرتبه قیمت دلار تغییر کرد و در نهایت با حفظ روند نزولی قیمت، بهای دلار به رقم ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

تا پیش از شروع بازار ارز امروز، نزولی ماندن قیمت دلار در بازار آزاد دیروز، تصمیم سیاستگذار به ارزان‌تر کردن قیمت دلار صرافی ملی، افت ارزش سهام دلاری بازار سرمایه، تداوم تزریق ارز توسط بانک مرکزی به بازار، تداوم کاهش قیمت طلا و کاهش تحریم‌ها هرکدام می‌توانستند نشانه‌هایی برای ادامه یافتن ارزانی دلار در امروز باشند.

به نظر می‌رسد به همین دلیل از عصر روز گذشته به تدریج فروش برخی از دلارها در فضای مجازی و یا در برخی از مکان‌های خاص که معمولا این طور مواقع شلوغ می‌شوند آغاز شده است.

عصر روز گذشته ‌رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت: انشاء‌الله نرخ ارز نیز کنترل می‌شود و شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت‌تر شده است و نکته دیگر اینکه عرضه ارز در سامانه نیما بسیار بهتر شده است.

همچنین حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که کاهش تا ۱۰ هزار تومانی قیمت دلار را محتمل می‌دانند. آیا دلار در کانال 20 هزار تومانی تثبیت می‌شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چی شد؟ اونایی که رفتن تو صف فروش بورس تا بعدش برن تو صف خرید ارز ، حالا میخان برن تو صففروش ارز تا بعدش برن تو صفخرید .. ؟ چی میشه امروز !!؟

  • رضا

    خدا لعنت کنه کسی رو که به نیت سرمایه گذاری دلار خریدن و میخرن که کم هم نیستن . ارزش پول خودمونو میاریم پایین و کلی ادمهای گرفتار رو گرفتارتر میکنیم .

  • ناشناس

    بنظرم مثل دفعات قبل تامین کسری بودجه دولت و جمع آوری نقدیندگی هست. این یک بازی اقتصادی هست. اوصاع کشور فرقی نکرده

  • ناشناس

    بازار ارز تا چند روز آينده به ١/٢ كاهش پيدا خواهد كرد وقيمت دلار به ١٨٠٠٠ تومان خواهد رسيد

  • ناشناس

    ان شاالله که همه چی ارزون بشه من خودمم سرمایه دار هستم تو بازار های مالی اما افت اونا برام مهم نیست خدا کنه ارزون باشه همه چیز تاهمه مردم توی رفاه وآرامش زندگی کنن با کدوم پول مردم عادی میتونن مرغ ۲۵ تومنی گوشت ۱۵۰ تومنی ماشین۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیونی خونه میلیاردی بخرن جوونا آرزو به دل موندن عقده ای شدن مردم دقدقه ها شده دقدقه های انسان های اولیه خوراک پوشاک مسکن

  • عماد

    داداش اشتپ تیتر و زدی.
    اون صف خرید بود چون ارزون شده بود ملت ریخته بودن دوزار کاسبی کنن

  • Omidss21

    حقشونه کسایی که دلار خریدن تا دیگ این کارو نکنن

  • ناشناس

    و کسانی که طلا و نقره را ذخیره می کنند و در راه خدا انفاق نمیکنند، آنها را به عذابی دردناک بشارت ده.
    روزی که آن گنجینه در آتش دوزخ گداخته شود و به پیشانی و پشت و پهلوی آنها داغ زنند و بگویند این است نتیجه آنچه ذخیره میکردید. اکنون بچشید آتش همان سیم و زری که اندوخته میکردید.
    سوره توبه آیه ٣۴ و ٣۵

  • ناشناس

    صرافیهای فردوسی اگر هم دلار از مردم بخرن، چند هزار تومن پایین تر میخرن
    مثلا اگه دلار رو تابلو ٢٧ تومن باشه، صرافیا ٢۴ تومن بیشتر نمیخرن

  • ناشناس

    جمشید جعفری ایران پلاک ۲۳۶ طبقه اول کوچه ۱۱ غفاری جورابی اول اتوبان طبقه اول