کد مطلب: ۵۶۳۴۸۲

فروش ورق ژئوممبران به چه صورت است؟

فروش ورق ژئوممبران به چه صورت است؟

ورق‌‌های ژئوممبران، که اغلب به صورت رولی به فروش رسیده و در بازار موجود است، بیشتر نقش آستری را بازی می‌کنند که با سطح خاک در تماس هستند و مانع از نفوذ سیالات و گازها می‌شوند. از این عایق‌ها استفاده می‌کنند تا کنترل انتقال مایعات را در سازه‌های دست بشر در دست بگیرند و مانع از نفوذ آن‌ها شوند.

اگر کشاورز هستید یا در زمینه‌ی پرورش ماهی فعالیت می‌کنید، به خوبی می‌دانید که حفر استخرهای ذخیره‌ی آب، یا حوضچه‌ی پرورش ماهی، یکی از ضروریاتی است که باید از آن برخوردار باشید. این حوضچه‌ها اغلب به صورت دست‌ساز آماده و در زمین‌های خاکی حفر می‌شوند. به همین دلیل مشکل اصلی که این استخرها با آن روبرو می‌شوند نفوذ آب به خاک و نفوذ خاک به داخل آب است. به همین دلیل حتما به خوبی می‌دانید که باید از عایق بندی در کف و دیوارهای استخر استفاده کنید. اما یک عایق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به طور قطع مهم‌ترین ویژگی که در زمان فروش ورق ژئوممبران باید به آن توجه کنید این است که این ورق تا چه اندازه مقاوم بوده و برای چه مدتی می‌تواند در حجم استفاده شما دوام بیاورد، درصد نفوذ آب در آن ممکن است چقدر باشد، مواد اولیه این محصول تا چه اندازه مرغوب است، زیر آفتاب شدید و تابش اشعه فرابنفش دوام خواهد آورد، برند این محصول تا چه اندازه معتبر است؟ این موارد سوالاتی است که باید از فروشنده ورق ژئوممبران خود بپرسید و بخواهید که اطلاعات کامل و جز به جزئی را راجع به محصول ارائه شده به شما بدهد.

برای خرید عایق مناسب باید به چه نکاتی دقت کرد؟

عایق مناسب، عایقی است که قیمت مناسبی داشته باشد و بتوان از حجم زیادی برای حوضچه‌های بسیار بزرگ استفاده کرد. این عایق‌ها باید از جنس مواد خنثی باشند و ناخالصی را در اثر تماس مداوم با آب، وارد آب نکنند. از طرفی عمر این عایق‌ها باید به قدری باشد که نیاز نباشد به طور مداوم آن‌ها را تعویض نمود‌. مهم‌ترین مسئله‌ای که در مورد عایق بندی‌ها به آن توجه می‌کنید، این است که بتواند از نفوذ آب به داخل زمین جلوگیری نماید. اما آیا عایقی می‌شناسید که بتواند همه‌ی این ویژگی‌ها را یکجا داشته باشد؟

باید گفت کار آب‌بندی استخر کاری پیچیده و سخت است اما اگر یک بار برای همیشه کار را به کسی بسپارید که این کار را به خوبی بلد است و می‌تواند پیاده سازی کند طبعا استخری ایمن با متریالی مطمئن تا سالیان سال خواهید داشت. پس مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان خرید ورق ژئوممبران باید به آن توجه کنید متریال یا شیوه ساخت اولیه آن است و موادی که در طراحی و ساخت آن به کار رفته است. در نتیجه پیشنهاد می‌شود از برندهای برتر این حوزه استفاده کنید و این نکته را جدی بگیرید که یک عایق خوب عایقی است که تا سالیان سال اصطحلاکی در آن ایجاد نشود و بتوانید از آن استفاده بهینه کنید.

ورق ژئوممبران چیست؟

ورق‌‌های ژئوممبران، که اغلب به صورت رولی به فروش رسیده و در بازار موجود است، بیشتر نقش آستری را بازی می‌کنند که با سطح خاک در تماس هستند و مانع از نفوذ سیالات و گازها می‌شوند. از این عایق‌ها استفاده می‌کنند تا کنترل انتقال مایعات را در سازه‌های دست بشر در دست بگیرند و مانع از نفوذ آن‌ها شوند.

این ژئوممبران‌ها جزو مواد ژئوسنتتیک هستند که برای تولید خود از مواد بسیار مقاوم پلیمری استفاده می‌کنند. ترکیب پلی اتیلن و کربن سیاه جزو بهترین مواد برای ساخت این عایق‌ها است. ژئوممبران‌های پی وی سی مناسب این کار نیستند و در صنایع دیگر استفاده‌های بهتری از آنها می‌شود. ولی برای ساخت استخرهای مدرن پیشنهاد همه اهل فن در حال حاضر استفاده از ورق‌های ژئوممبران است که به کمک آن می‌توان یک استخر را به خوبی تجهیز کرد به نحوی که تا سالیان سال هیچ آبی از آن به بیرون نفوذ نکرده و کاملا ایمنی خود را در هر حالتی حفظ کند.

برخی از این عایق‌ها از پوسته‌ی نازک پیوسته تولید‌ می‌شوند که در روند تولید از تزریق ژئوتکستایل با اسپری‌های آسفالت، الاستومر یا پلیمر ساخته می‌شوند.

اغلب ژئوممبران‌ها همانطور که گفتیم از پوسته‌های نازک تشکیل شده‌اند. اما عایق‌هایی که داری ضخامت بیشتری هستند برای اتصال ناچارند تا در قسمت درزها ذوب شوند تا به یکدیگر متصل شوند. ورق‌های ژئوممبران از آنجا به نام ورق شناخته می‌شوند که به صورت رولی در بازار موجود هستند و می‌توانید به سادگی آن‌ها را نصب کنید اما حتما مدنظر داشته باشید که اگر به صورت گسترده می‌خواهید نصب داشته باشید یا تا به حال تجربه نصب این ورق‌ها را نداشته‌اید حتما باید از نصاب‌های حرفه‌ای ژئوممبران استفاده کنید که کار شما را به نحو احسن انجام داده تا هیچ خللی در آینده استفاده شما از ورق‌های ژئوممبران پیش نیاید.

علل خصوص زمانی که پروژه شما پروژه بزرگی بوده و نیاز به جوشکاری‌های مختلفی دارد که حتما استفاده ازکارشناسان این امر برای شما ضروری است زیرا در صورت نصب و جوشکاری غلط ممکن است نفوذ آب به لایه‌های زیرین صورت بگیرد و در بلند مدت وضعیت استخر شما کاملا بد شود.

قیمت ورق‌های ژئوممبران چند است؟

قیمت ورق ژئوممبران بستگی به عواملی مانند متر مربع و ضخامت عایقی دارد که تهیه می‌کنید. ورق‌ها با ضخامت ۱ میلی‌متر، جزو مواردی است که به صورت سفارشی توسط کارخانه تولید می‌شود و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. اما بیشترین ژئوممبران موجود در بازار با قطر ۵.۱ میلی‌متر در بازار موجود است.

یکی از نکات دیگری که می‌تواند قیمت این ورق‌های عایق را تعیین کند جنس مواد و ترکیبی است که این مواد از آن ساخته می‌شود. اصلی‌ترین عامل در نوسان قیمتی که در این عایق‌ها با آن مواجه می‌شوید، قیمت مواد تشکیل دهنده، یعنی پلی اتیلن است که باعث می‌شود قیمت نهایی متفاوت و متغیر باشد.

برخی از این ورق‌ها با ضخامت ۲ میلی‌متر بیشتر برای استخرهای عمیق استفاده می‌شود. به همین دلیل دارای قیمت متنوعی هستند و البته این ورق‌ها نیز به صورت سفارشی تولید شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد در نتیجه با توجه به درخواست هر مشتری قیمت ورق ژئوممبران هم تغییر می‌کند. ضمن اینکه حجم سفارش ورق‌ها به گونه‌ای است که اگر در ابعاد گسترده سفارش گذاری انجام شود به طور قطع در محاسبه قیمت نهایی آن تاثیرگذار بوده و قیمت آن را با تخفیف و کاهش قیمت روبرو می‌کند.

در کنار این مورد در نظر داشته باشید که پلی اتیلن خوب که به عنوان مواد اولیه ژئوممبران استفاده می‌شود قیمت‌های نوسانی دارد و با توجه به این قیمت‌ها اقدام به تولید این ورق‌ها می‌شود در نتیجه در زمان فرود قیمت پلی اتیلن زمان مناسبی برای خرید این نوع ورق‌ها خواهد بود.

انواع ژئوممبران شامل چه مواردی است؟

انواع مختلف ژئوممبران از جمله پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی اتیلن کلر دار (CPE)، پلی اتیلن کلروسولفوناته (CSPE)، لاستیک پروپیلن اتیلن (EPDM)، پلی پروپیلن (PP)، پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE) ، پلی اتیلن با چگالی متوسط ​​وجود دارد. اما آنچه مهم است این مطلب است که توجه داشته باشید ژئوممبران به اصطلاح HDPE متداول‌ترین نوع ژئوممبران مورد استفاده در تأسیسات است.

سه نوع اصلی محصولات ژئوممبران، ژئوممبران صاف، ژئوممبران HDPE بافتی و آستر ژئوممبران کامپوزیت هستند.

۱. ژئوممبران صاف. این نوع ژئوممبران به طور معمول از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) با رزین پلی اتیلن مخصوص فرموله شده، همراه با مقدار مشخص شده از کربن سیاه، آنتی اکسیدان، ماده ضد پیری و اجزای مقاومت در برابر اشعه ماورا UV بنفش ساخته می‌شود. این مورد می‌تواند برای کانال، آبزی پروری، استخرهای آبیاری و آسترهای تصفیه استفاده شود. سایر کاربردهای این نوع عایق شامل دفن زباله، تالاب‌های تصفیه فاضلاب، اکتشاف نفت و گاز، نیروگاه‌ها و غیره است.

۲.ژئوممبران HDPE بافتنی. به طور کلی، ژئوممبران‌های HPDE از ۹۶-۹۷٫۵٪ رزین پلی اتیلن، ۲-۳٪ کربن سیاه و ۰٫۵-۱٫۰٪ سایر مواد افزودنی مانند آنتی اکسیدان‌ها و تثبیت کننده‌ها تشکیل شده است. پلی اتیلن یک پلیمر مولکولی بالا، ذرات سفید غیر سمی، بی بو و بدون بو است. نقطه ذوب آن در حدود ۱۱۰ درجه سانتی گراد -۱۳۰ درجه سانتیگراد، تراکم نسبی آن ۰٫۹۱۸-۰٫۹۶۵ است. ژئوممبران HDPE به دلیل تثبیت پیشرفته، ضریب اصطکاک رابط عالی و انعطاف پذیری ذاتی مخصوصاً برای بسیاری از کاربردها طراحی و ساخته شده است. ژئوممبران‌های HDPE به طور گسترده در عایق‌های پر از آب پر شده‌اند، و در قسمت‌های شیب دار، لنت‌های شستشوی انبوه، برنامه‌های حفاظت از محل دفن زباله مانند سد، مخازن، استخرهای فاضلاب، استخرهای شنا، ساختمانها، ساختمان‌های زیرزمینی، محل دفن زباله و پروژه‌های استخراج معدن، خود را حفظ می‌کنند. ژئوممبران HDPE را که با سطح بافت یک طرفه یا دو رو ساخته و پرداخته می‌شود، ژئوممبران HDPE بافتی می نامند. ژئوممبران HDPE دارای سطح ناصافی است که می‌تواند ضریب اصطکاک را که مناسب‌تر برای شیب تند و کار مهندسی عمودی مناسب‌تر است و حجم موثر ژئوممبران را به حداکثر می‌رساند، بهبود بخشد، همچنین با لبه‌های صاف کار می‌شود تا جوشکاری گرمایی با همجوشی گرمایی با کیفیت بالا امکان پذیر باشد .

۳. آستر ژئوممبران کامپوزیت. آستر ژئوممبران کامپوزیت با استفاده از ژئوتکستایل غیربافته ساخته شده یا به ژئوممبران HDPE با فناوری پردازش تولید می‌شود. آستر ژئوممبران کامپوزیت هم مزایای ژئوممبران و هم مزایای ژئوتکستایل را فراهم می‌کند و از رزین HDPE مخصوص تهیه شده است. این رزین همراه با مقدار مشخص شده از کربن سیاه، عامل ضد پیری و اجزای مقاومت در برابر اشعه ماورا UV بنفش ساخته شده است. لایه ژئوتکستایل مقاومت کششی ضروری را افزایش می‌دهد و ژئوممبران‌های ضد نفوذ، نشت و رطوبت بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند.

در مقایسه با بتن سنتی، آسفالت و خاک رس فشرده، اثبات شده است که آستر ژئوممبران کامپوزیت بسیار مقرون به صرفه‌تر، ایمن از نظر محیط زیست، با دوام عالی، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، استقرار سریع و حمل و نقل آسان است. ژئوممبران لینر کامپوزیت عمدتا در سدهای آبی، دریاچه‌های مصنوعی، فرودگاه‌ها، ساخت و ساز، حفاظت از محیط زیست، بسته به کاربردی که برای آن تهیه می‌شود بستگی دارد. از ژئوممبران‌های پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) به دلیل مقاومت نسبتاً بالا در برابر اجزای شیرابه شیمیایی تهاجمی، به طور خاص برای استفاده در لایه‌های زیرین استفاده می‌شود.

ژئو ممبران چگونه تولید می‌شود؟

به منظور تولید یک سیستم ژئوممبران که تمام نیازها را برآورده کند، مواد اولیه مانند رزین پلیمری با مواد افزودنی مانند آنتی اکسیدان‌ها، نرم کننده‌ها، مواد پرکننده، کربن سیاه و روان کننده‌ها از طریق روش‌های ساخت شناخته شده به عنوان اکستروژن، تقویم، تقسیم، به ورق تبدیل می‌شوند.

روش اکستروژن شامل خشک کردن مواد پلاستیکی و سپس گرم کردن رزین به حالت مذاب است. سپس مواد ذوب شده قبل از خنک شدن و جامد شدن از طریق قالب یا گچ به اندازه و شکل مناسب تبدیل می‌شوند.

از طرف دیگر، در روش تقویم با استفاده از غلتک‌های فشار سخت ورق‌ها را به لایه های نازک مسطح می‌کند، همانطور که چوب به عنوان بخشی از فرآیند تولید کاغذ‌، به ورق های کاغذی نازک تبدیل می‌شود.

پوشش پخش شده شامل حل کردن مواد در یک مایع و سپس پخش آن به شکل یک لایه ورق است. این کار دقیقا مانند شیوه‌ای است که نانوا مایه کیک را روی کیک پهن می‌کند. دستگاه پوشش پهن، لایه بسیار نازکی از مواد را شدیدا ذوب و داغ می‌کند، سپس آن را در کوره پخته و خشک می‌کنند. در مرحله‌ی بعدی حلال‌ها تبخیر می‌شوند و مواد ژئوممبران را در جای خود می‌گذارد. از هر فرآیند ساختی که استفاده شود، مواد ژئوممبران ساخته شده، سپس روکش و نصب می‌شود.

برخی از پوشش‌های شناور عایق شده‌ای وجود دارند که از چندین لایه کف مبتنی بر پلی اتیلن تشکیل شده و توسط پلی اتیلن تقویت شده (RPE) احاطه شده است. پوشش‌های غشای دوتایی نیز تا ۸۵- درجه سانتی گراد انعطاف پذیر بوده و به طور معمول حدود ۱ "ضخامت دارند. کف قابل انعطافی که در تولید این ژئوممبران‌ها ستفاده می‌شود، اجازه می‌دهد تا پوشش‌های نهایی تا شده و رول شوند. این امر به طور موثر کار در میدان را کاهش می‌دهد، زیرا اتصال چندین قطعه می‌تواند قبل از حمل و نقل انجام شود.

چه آزمایشاتی بر روی ژئوممبران انجام می‌شود؟

پس از تولید، این عایق‌ها تحت آزمایشاتی قرار می‌گیرند. این امر به منظور اطمینان از مطابقت ژئوممبران ها با وزن، ضخامت، چگالی، شاخص جریان ذوب و نیاز بخار انتقال بخار برای مهار ایمن و موثر مایع است. آزمایش مکانیکی ثابت می‌کند مقاومت در برابر کشش، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر سوراخ شدن و مقاومت ماده می‌تواند شرایط شدید را تحمل کند. آسترهای ژئوممبران قدرت برتر، جلوگیری از اتلاف آب، محافظت از آلودگی و جلوگیری از نشت را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های ورق‌های ژئوممبران چیست؟

ورق‌های ژئوممبران در نهایت آنچه برای شما دارند، نه تنها عایق بندی بسیار مناسبی است، بلکه هزینه‌ی نهایی شما را به شدت کاهش می‌دهند. می‌توانید با خرید ژئوممبران در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. این ورق‌ها شاید تا ۴۰ سال عمر مفید داشته باشند و البته توجه کنید که قیمت این ژئوممبران بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود‌. به همین منظور قبل از خرید ژئوممبران باید استخر خود را حفر و تمیز کرده باشید که بتوانید نرخ نهایی را محاسبه نمایید. در نهایت با محاسبه دقیق عمق، طول و عرض استخر خود می‌توانید به بهترین شرکت‌های ژئوممبران سفارش این نوع ورق‌ها را بدهید تا برای شما کارشناسان فروش خود را بفرستند و خرید به صرفه و منطقی را تجربه کنید.

خریدی به صرفه از این بابت که شما برای استخر خود در واقع یک بار اقدام به پرداخت هزینه می‌کنید و این ورق‌ها به اندازه‌ای مقاوم هستند که تا سالیان سال شما از لحاظ حفظ استخر خود بهینه می‌کنند، در نتیجه شاید هزینه اولیه آن یک مقدار بالا باشد که البته از حالت ساخت استخرهای سنتی هزینه کمتری دارد ولی در کل صرفه آن در بلند است که شما را از هر نوع پوشش دیگری برای استخر خود بی نیاز کرده و می‌توانید با خیالی راحت فعالیت خود را در آب استخر خود ادامه دهید.

این ورق‌ها نه تنها در مقابل آب نفوذ ناپذیر هستند بلکه در مقابل اشعه‌ی ماورابنفش نیز مقاومت بالایی دارند. در هر شرایطی انعطاف پذیری خاص خود را دارند و می‌توانند به سادگی نصب شوند. زیرا استخر همیشه در معرض نور خورشید قرار دارد و متریال‌های دیگر برای ساخت استخر ممکن است بعد از مدتی به راحتی خاصیت خود را از دست بدهند و برای شما هزینه‌های زیادی را ایجاد کنند. این را در نظر داشته باشید که استخر شما همواره در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد و همیشه در حال آفتاب خوردن است، پس با انتخاب بهترین متریال ساخت استخر که همان ورق‌های ژئوممبران باشد می‌توانید انتخاب بهینه‌ای داشته باشید که در معرض نور خورشید هم هیچ آسیبی به آن نمی‌رسد و خاصیت خود را به خوبی حفظ می‌کند.

این مواد نه تنها برای استخرهای ذخیره‌ی آب بلکه برای محل جمع آوری زباله‌های پزشکی یا برای عایق بندی ستون‌ها و تونل‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا تاثیر نور خورشید یا در کل اشعه فرابنفش همواره بر هر جسمی زیاد است و ممکن است خاصیت ساخت اولیه آن را به راحتی از بین ببرد.

HDPE مقاومت بسیار خوبی در برابر اشعه ماورا بنفش دارد و در دمای سرد عملکرد خوبی دارد. همچنین قوی و بسیار سخت هستند. HDPE یکی از مطلوب‌ترین انواع ژئوممبران است، اما ممکن است در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی بسیار باشد. HDPE قیمت نسبتاً ارزانی دارد و می‌تواند با استفاده از دستگاه جوشکاری چندین ورق را بهم متصل کند. به همین دلیل این ورق‌ها به یکی از محبوب‌ترین انواع ژئوممبران در سراسر جهان تبدیل شده است. عایق‌های HDPE معمولاً برای محل‌های دفن زباله و پروژه‌های مهار شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند ، اما برای استخرهای ماهی نیز ایمن و مناسب هستند. عایق‌های HDPE بسیار بادوام هستند و عمر آن‌ها می‌تواند بیش از ۵۰ سال طول بکشد.

مزایا و معایب ژئوممبران با چگالی بالا

متأسفانه، HDPE محصول کاملاً کاملی نیست. چون این ورق‌ها سفت و سنگین هستند، ممکن است حمل و نقل تن‌ها از نظر هزینه بسیار گران باشد. از طرفی نمی‌توان آن را بصورت سفارشی تهیه کرد یا در کارخانه مونتاژ نمود. در عوض، برای نصب در محل توسط متخصصان، باید هزینه نصب اضافی را پرداخت کنید. این هزینه‌ها باعث می‌شود که HDPE برای پروژه‌های بزرگ از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشند.

عدم انعطاف پذیری HDPE همچنین می‌تواند نصب را دشوارتر کند. باید هنگام نصب ژئوممبران HDPE به سطح زیرین آن دقت کنید که خشن و زبر نباشد، زیرا مواد این عایق‌ها در برابر سوراخ شدن، و خراش‌های سطح آسیب پذیر هستند و می‌تواند به مرور زمان به ترک تبدیل شود.

مزایای HDPE

  • مقاومت شیمیایی عالی
  • مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • نسبتاً ارزان
  • قابل جوشکاری
  • ماهی بی خطر است
  • بسیار بادوام
  • طول عمر ۵۰ ساله
  • در دمای سرد عملکرد خوبی دارد
  • معایب HDPE
  • انعطاف پذیری ضعیف
  • وزن زیاد حمل و نقل آن را گران‌تر می‌کند و نصب آن دشوار است
  • بیشتر در محل تولید شده و جوش داده می‌شود.
  • مقاومت ضعیف در برابر ترک خوردگی در برابر فشار

مزایای ورق‌های ژئو ممبران

  • نصب سریع و آسان
  • کاربری‌های متفاوت و متنوع
  • مقرون به صرفه
  • دارای ضخامت‌های متفاوت
  • مقاوم در برابر نفوذ گازها
  • انعطاف پذیر
  • مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش
  • مقاومت در برابر دمای مختلف
  • مقاومت در برابر عوامل مختلف محیطی و ژنتیکی مانند جوندگان باکتری‌ها و مواردی از این دست
  • به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارند می‌توانند در برابر مواردی مانند زلزله تا ۷ ریشتر مقاومت کنند
  • عمر این مواد بسیار طولانی است که بین ۴۰ تا ۸۰ سال تخمین زده می‌شود

کاربرد ورق‌های ژئوممبران

ژئوممبران‌ها در محیط زیست، هیدرولیک، حمل و نقل، برنامه‌های نفت و گاز و همچنین در محل دفن زباله استفاده می‌شوند. در مکان‌های دیگری هم وجود دارد که ژئوممبران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این‌مکان‌ها عبارتند از:

به عنوان آستر برای آب قابل شرب یا ذخیره (به عنوان مثال ، خاموش کردن ایمن تأسیسات هسته‌ای)

به عنوان آستر استخر ماهی

به عنوان آستر مایعات زائد (به عنوان مثال ، لجن فاضلاب) ، مایع رادیواکتیو یا خطرناک

به عنوان آستر برای صنعت کشاورزی

به عنوان آستر برای کانال‌های مختلف حمل و نقل زباله

به عنوان آستر برای دفن زباله‌های اولیه ، ثانویه و / یا سوم با زباله های جامد و شمع‌های زباله

به عنوان آستر برای سرریز اضطراری

به عنوان آسترهای ضد آب در داخل تونل‌ها و خطوط لوله

برای مهار و حمل مایعات در کامیون‌ها

برای مهار و انتقال آب آشامیدنی و سایر مایعات در اقیانوس

در زیر بزرگراه‌ها برای جلوگیری از آلودگی ناشی از چربی‌زدایی نمک‌ها

در زیر و مجاور بزرگراه‌ها برای گرفتن نشت مایع خطرناک.

به طور کلی ژئوممبران‌ها در مخل‌هایی استفاده می‌شوند که اجازه‌ی نفوذ و نشت آب وجود نداشته باشد. حتی گاه مایعات روان می‌توانند بسیار ویرانگر باشند. به همین جهت لازم است تا حتما از این ورق‌ها در عایق بندی استفاده شود.

کلام آخر

اگر به دنبال عایقی هستید که هم نیازهای شما را برآورده کند هم از قیمت مناسبی نسبت به سایر عایق‌ها برخوردار باشد، ژئوممبران یکی از انواع عایق‌هایی هستند که می‌توانند سال‌ها با شما در حفظ استخر و نفوذ آب به داخل خاک یاری نمایند. همانطور که گفته شد کیفیت ساخت با توجه به مواد اولیه مرغوب بسیار اهمیت دارد و از اصلی‌ترین فاکتورهای شما برای خرید ورق ژئوممبران کیفیت سنجی موارد اولیه آن است، زیرا برندهای زیادی اقدام به تولید و فروش ورق ژئوممبران می‌کنند اما برخی از آنها کیفیت ساخت مرغوبی نداشته و بعد از مدتی امکان نفوذ آب در آنها فراهم می‌شود. در نتیجه اگر می‌خواهید خرید خوبی را تجربه کنید به سابقه تولید آن شرکت و همچنین استفاده از مواد اولیه دقت کافی را داشته باشید زیرا از مهم‌ترین مسائل در زمینه ساخت استخرهای آبی است.

برای خرید عایق‌های ژئوممبران توجه کنید که عایقی با ترکیب مناسب و ضخامت مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید‌ از نظر قیمت، نمی‌توان قیمت دقیقی را در اختیار گذاشت. این امر به دلیل آن است که عوامل متعددی قیمت‌ این عایق‌ها را مورد تغییر قرار می‌دهند. از قیمت مواد اولیه تا میزان ضخامت هر ورق می‌تواند قیمت را بالا یا پایین برده و با نوسان قیمتی روبرو نماید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.