کد مطلب: ۱۷۰۷۶۶

فضای نامساعد ترانزیت کالا در کشور

فضای نامساعد ترانزیت کالا در کشور

محمدجواد عطرچیان با اشاره به مشکلات متعدد فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل، اظهار کرد: علاوه بر مشکلات فوق، نه تنها حجم حمل‌ونقل کالا، بلکه حجم جابه‌جایی حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانریت کالا نیز با کاهش مواجه است.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا ضمن نامساعد خواندن فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل تصریح کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با مشکلات متعددی در زمینه‌های گمرکی، اموربانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه مواجه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدجواد عطرچیان با اشاره به مشکلات متعدد فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل از جمله در زمینه‌های گمرکی، اموربانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه، اظهار کرد: علاوه بر مشکلات فوق، نه تنها حجم حمل‌ونقل کالا، بلکه حجم جابه‌جایی حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانریت کالا نیز با کاهش مواجه است.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا یکی از نکات مهم و کاربردی را گمرک الکترونیک عنوان کرد و گفت: گرچه راه‌اندازی گمرک الکترونیک موجب صرفه‌جویی در زمان و حذف کاغذ در جابه‌جایی اسناد می‌شود، اما علی‌رغم اقدامات خوب گمرک، برای جا افتادن این فرآیند در کشور به ساختارهای مناسبی نیاز است و به همین خاطر شرکت‌های حمل‌ونقل با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی از بازدید اعضای انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی از نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل‌ونقل خبر داد و گفت: در صورتی که این نمایشگاه به فلسفه اصلی نمایشگاه‌ها یعنی بازاریابی، قراردادهای تجاری و ایجاد فضای کسب و کارجدید بپردازد در واقع یک گام به جلو محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.