کد مطلب: ۳۱۱۰۰۸

فعال شدن بخش مسکن، اشتغالزایی را محقق می‌کند

فعال شدن بخش مسکن، اشتغالزایی را محقق می‌کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت نتواند بخش مسکن را فعال کند نمی‌تواند وعده خود در موضوع اشتغال‌زایی را تحقق بخشد.

فرج الله رجبی عصر پنجشنبه 19 مهر در آئین افتتاح پروژه‌های شهرداری شیراز گفت: با فعال شدن بخش مسکن در حوزه نیروی انسانی و بسیاری از صنایع تحول بزرگی بوجود می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با تصریح این‌که «موضوع مسکن باید به عنوان مطالبه‌ای ملی مطرح و دنبال شود»، لزوم پرداختن دولت به این موضوع را از مهمترین مسائل در مسیر حل مشکل اشتغال دانست و در بخشی دیگر از سخنان خود شهر شیراز را یک ظرفیت بین‌المللی توصیف و اضافه کرد: بیش از یکسال است که موضوع درآمد پایدار شهری و تصویب قانون آن را دنبال می‌‎کنیم اما هنوز موفق نشده‌ایم.

وی با تصریح این‌که «یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها، ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمانی است»، گفت: امروز نیاز داریم که درآمد شهرداری‌ها را با تعریف منابع پایدار، تقویت کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما عارضه بد افزایش 60 درصدی قمیت مسکن در سال گذشته را دیدیم ولی قسمت مولد بودن، اشتغال نیروی انسانی، رونق بازار مصالح ساختمانی و رونق شهرداری‌ها را نادیده گرفتیم.

وی گفت: طی دو سال گذشته تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در مقایسه با 15 سال گذشته کمترین تعداد بوده است.

نماینده مردم شیراز با بیان این‌ ادعا که «شهرداری این کلانشهر میلیاردها تومان بدهی دارد»، گفت: شهرداری شیراز امروز وارث بدهی‌های گذشته است اگرچه تاکنون در مدیریت بدهی‌ها عملکردی موفق دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.