کد مطلب: ۶۱۸۶۹۰

هجوم پوشاک ترک قاچاق به بازار ایران

هجوم پوشاک ترک قاچاق به بازار ایران

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بیان کرد قیمت لیر باعث شده شاهد افزایش حجم قابل توجهی از پوشاک و پارچه‌های ترک به بازار ایران باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اعلام اینکه کاهش قیمت لیر باعث شده شاهد افزایش حجم قابل توجهی از پوشاک و پارچه‌های ترک به بازار باشیم، گفت: در حال حاضر به صورت پیله‌وری و روش‌های دیگر حجم زیادی از پارچه و پوشاک وارد کشور می‌شود که این موضوع برای تولیدکنندگان داخلی نگران کننده است.

وی با بیان اینکه ما پیش از این نیازی به واردات پارچه‌های حلقوی نداشتیم، گفت: برخی از واحدهای تولیدی پوشاک برای مدیریت قیمت تمام شده اقدام به واردات پارچه‌های حلقوی می کنند که این موضوع خود به واحدهای تولیدی پارچه داخلی آسیب وارد کرده است.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با تاکید بر اینکه تولیدکننده امروز نمی‌تواند با پوشاک قاچاق ترک و سایر کشورها رقابت کند، تصریح کرد: قیمت تمام شده آنها بسیار ارزان‌تر از پوشاک داخلی است از آن طرف تولیدکننده داخلی در تامین مواد اولیه نیز با چالش‌های بسیاری روبروست اما نمی‌دانیم چرا دولت هیچ اقدامی برای مدیریت اوضاع انجام نمی‌دهد.

شهریاری اضافه کرد: در یک مقطعی بحث برخورد با پوشاک قاچاق و برندهای فاقد اصالت در کشور انجام شد اما این موضوع مقطعی بود و امروز شرایط بازار نشان می‌دهد برخورد زیادی با فروش و حضور برندهای فاقد اصالت صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید براینکه واحدهای تولیدی نخ مورد نیاز خود را به سختی وارد می‌کنند، تصریح کرد: با افزایش حجم قاچاق؛ تولیدکنندگان نگران بازار شب عید هستند و دولت باید برای حمایت از واحدهای تولیدی این بخش سیاست لازم را به کار گیرد در غیر این صورت واحدها مجبور به تعطیلی خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلاممن پام درد میکنه