کد مطلب: ۴۸۱۱۷۰

قبل از خرید گردو این مقاله را بخوانید!

قبل از خرید گردو این مقاله را بخوانید!

تشخیص گردوی تازه به نظر کاری تخصصی می‌آید؛ مخصوصا در بازار امروز که انواع گردوی ایرانی و خارجی و مخلوط را به اسم گردوی تازه ایرانی می‌فروشند. با این حال می‌توان با چندتا آزمون تا حدودی از تازگی و ایرانی بودن گردو مطمئن شد و با خیال راحت‌تری به سراغ خرید گردو تازه رفت.

تشخیص گردوی تازه به نظر کاری تخصصی می‌آید؛ مخصوصا در بازار امروز که انواع گردوی ایرانی و خارجی و مخلوط را به اسم گردوی تازه ایرانی می‌فروشند. با این حال می‌توان با چندتا آزمون تا حدودی از تازگی و ایرانی بودن گردو مطمئن شد و با خیال راحت‌تری به سراغ خرید گردو تازه رفت.

برای پیدا کردن این ترفندها به سراغ آقای مهدیان صاحب فروشگاه اینترنتی گردو پوست کاغذی رفتیم. فروشگاه پوست کاغذی کسب‌وکار نوپایی است که گردوهای تویسرکان و سرکان همدان را مستقیما به در خانه مصرف‌کننده نهایی یعنی خانواده‌های کشورمان ارسال می‌کند برای همین در تشخیص گردوی ایرانی تازه خبره شده است. نتیجه صحبت‌هایمان را در این مقاله می‌خوانید:

تفاوت گردوی ایرانی و خارجی

پوست چوبیِ گردو خارجی قهوه‌ای روشن (مایل به نارنجی ) است اما گردوی ایرانی اگر بدون دستگاه پوست سبزرنگش جدا شده باشد، رنگش به تیره‌ است. البته اگر پوست گردوی ایرانی با دستگاه جدا شده باشد و بعد از آن با آب شسته شود، پوستش روشن می‌شود.

اندازه گردوهای خارجی یکدست و یک‌اندازه است اما گردوی ایرانی به درخت بستگی دارد و ممکن است اندازه‌ و شکلشان متفاوت باشد مگر آنکه از یک درخت باشند.

مزه مغز گردوی ایرانی چرب‌تر است، کمی طعمش گس است اما گردوی خارجی سه نوع مزه دارد؛ بی‌مزه، تلخ و شیرین

روش تشخیص گردوی کهنه

بوی گردو از جمله مواردی است که می‌توان به کمک آن تازگی گردو را تشخیص دارد البته باید کمی وارد باشید. گردوهای مانده بوی نا و ماندگی می‌دهند و مخصوصا در مقایسه با گردوی تازه کاملا تفاوت بو مشهود است.

طعم گردوی مانده هم تند و تیزتر از گردوی تازه است بیشتر مواقع مزه گردو مانده به تلخی می‌زند.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص گردو مانده میزان گرمی آن است. گردوی مانده طبع گرم‌تری دارد و چرب‌تر از گردوی تازه است به همین دلیل خوردن ۲ تا ۳ عدد از آن،‌ باعث ایجاد جوش در دهان می‌شود در صورتی که در گردوی تازه بعد از خوردن بیش از ۱۰ عدد این اتفاق می‌افتد.

خرید گردو

گردوی تازه فقط گردوی تر نیست!

مردمی که در فصل برداشت گردو به دنبال خرید سالانه‌ی گردوی خود هستند با سه گزینه مواجه می‌شود:

  • خرید گردو با پوست سبز
  • خرید گردوی تَر (پوست سبز کنده ولی خشک نشده)
  • خرید گردو با پوست خشک

بعضی اوقات افراد به اشتباه تصور می‌کنند گردوی تازه باید حتما سبز و تر باشد. درست است که گردوهای سبز، تازه هستند اما هر گردوی تازه‌ای لزوما نباید تر باشد. اگر مغز گردو به درستی خشک شده باشد، رطوبت خود را از دست داده اما تازگی خود را حفظ می‌کند و طعم و بوی کاملا دلچسبی دارد.

اتفاقا خرید گردوهای خشک از برخی جنبه‌ها به صرفه‌تر است زیرا گردوهای تر ماندگاری کمتری دارند و همچنین بعد از گذشت حدود یک ماه درصد قابل توجهی از وزن خود را از دست می‌دهند همچنین تشخیص گردوی سوزنی در گردوهای خشک بسیار راحت‌تر از گردوی تر است.

از مشاورها کمک بگیرید

در نهایت، با وجود تمام روش‌های گفته شده، بهترین راه برای تشخیص گردوی خوب شناخت باغدارهاست زیرا باغدار درخت‌هایش را به خوبی می‌شناسد و می‌داند محصول هر کدام چه کیفیتی دارند. فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی خود از دل خانواده‌ای باغدار تشکیل شده و بر اساس شناختی که از باغدارها دارد، محصول‌هایش را انتخاب می‌کند.

ما در فروشگاه پوست کاغذی علاوه بر فروش، به صورت رایگان به هموطنانمان در زمینه خرید گردو مشاوره می‌دهیم. می‌ توانید با مراجعه به وبسایت پوست کاغذی و پرسیدن سوالتان یا تماس با شماره تلفن‌های درج شده در وبسایت، از مشاوره رایگان افراد متخصص این حوزه بهره مند شوید: PoostKaghazi.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرسی مطلب جالبی بود

  • علیرضا

    سلام متشکر از نوشته مفیدتان
    من به تازگی فروشنده شدم
    از تویسرگان حدود ۲۰۰کیلو گردو خریدم که متاسفانه وقتی میشکنیم اکثر قهوه ای هستند و وسط آنها تقریبا سیاه شده و تا حدودی هم تر هستند و برخی هم کاملا چروکیده شده و خشک شده اند مزاحم شدم بپرسم که برای بهتر خشک کردن چکار میشه کرد که مغزش هم سیاه نشه و هم کپک نزنه و هم بهتر خشک بشه. ممنون میشم راهنمایی کنید