کد مطلب: ۸۰۹۶۳۴

قرارداد اجاره مسکن رایگان شد

قرارداد اجاره مسکن رایگان شد

سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد و از این پس امکان دریافت کد رهگیری قرارداد اجاره بدون مراجعه موجر یا مستاجر به بنگاه معاملات املاک، به صورت رایگان فراهم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد.

این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده و بر مبنای این بند قانونی «رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد، أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه الزامی است.»

بر این اساس در اولین فاز شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌ مسکن در حالت یک به یک (یک مالک شش دانگ به یک مستاجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر و مستاجر می‌توانند قرارداد اجاره‌ واحد مسکونی مورد معامله‌ خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ الکترونیکی آن را دریافت کنند.

به معنای دیگر هم اکنون مستاجر و موجر می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه معاملات املاک با ثبت قرارداد در این سامانه کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

مراحل ثبت قرارداد اجاره در این سامانه بسیار ساده تعریف شده و در گام اول باید پس از تایید مدارک هویتی برای ورود به سامانه بر روی گزینه ایجاد قرارداد کلیک شود.

پس از آن با ثبت اطلاعات موجر، اطلاعات ملک، مبلغ و تاریخ قرارداد، تعهدات طرفیت، ثبت قبوض و در نهایت ثبت اطلاعات مستاجر، زمینه دریافت کد رهگیری مهیا خواهد شد.

از طرفی، امکان استعلام کد رهگیری قراردادهای اجاره مسکن نیز در این سامانه وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوبه عالیست امیدوارم درست باشه

  • ناشناس

    آقا بعضی از املاک یا واقعا در حق مردم ظلم میکنن تعداد اندکی خوبن از یه طرفم دولت مقصره کاشکی دولت برای هر منطقه قیمت تعیین می‌کرد مثلا منطقه ۱۰ تهران که ماییم بزنه یه قیمت برا نوساز یه قیمت برا کلنگی دیگه بنگاه دارا هم میتونستن راحت و به حق قضاوت کنن و واسطه معامله بشن

  • ناشناس

    احسنت. با این کار . دولت به راحتی آب خوردن مالیات بر اجاره رو از موجرها میگیره.
    چندین برابر کمیسیون بنگاه های املاک.

  • ناشناس

    واقعاکه دولت جهت اخذمالیات به چه شیوه ایی نوین متوصل شده. قبلا هزینه انتقال سندراهم ازدفترخانه ها سلب کردوبه اصطلاح رایگان کرداما خوشابه قبلاکه هزینه چندبرابریش رابامالیات مستقیم خوددولت اخذمیکند. بنظرمن اجاره نامه عادی بهترین گزینه است هیچ احتیاجی به ثبت واخذکدرهگیری نداریم. این همه منابع خدادادی توایرانه چشم به جیب ما موجرهای بدبخت دوخته اید. خداجایی دیگه روزیتانرا فراهم کند.

  • ناشناس

    گربه محض رضای خدا موش نمی گیره ،،مطمین باشید دولت فقط و فقط به فکر مردم نیست ،دنبال اینه که چجوری میشه پول گرفت از مردم

  • ناشناس

    با این طرح های آبکی مشکل درست نمی شود. هر وقت دولت زورش به سازندگان رسید اینم حل میشه
    هدف طرح شناسایی خانه های خالی و اخذ مالیات سنگین در سال بعد از مستاجر بدبخت است. مشاورین از خداشونه خانه و اجاره و تورم به قیمت باشه کسب و کار رونق بگیره و گرنه با گرونی اجاره و فروش املاکی زنده نمونده. و بدبختی دعوای مالک و مستاجر از کف بنگاه میره سالن دادگاه و دادسرا.

    • ناشناس

      کدوم سازنده داداش،فلانی 2500خونه داره ،میدونی یعنی چی؟یعنی قرار نیست با این دزدها خونه و چیزی ارزون بشه

  • ناشناس

    اون مدیری که این قانون گذاشته اگه خیلی عرضه داره بل وجدان هست که نیست جلویی این همه گرونی بگیر آپارتمانی که ۴ سال پیش ۲۰۰ میلیون قیمت داشت تو ضعیف ترین محله تهرانپارس الان ۷۰۰ رهن شده وگرنه کسی با هزینه بنگاه مشکلی نداره این جور گول زدن وگرنه هیچ گربه ی واسه راضی خدا موش نمیگره

  • ناشناس

    عالی بود

  • ناشناس

    بجای اینکارا اجاره خونه هارو بیارید پایین اون ۲.۳ میلیون کمیسیون هیچ تاثیری برامون نداره اجاره خونه برامون مهمه نه حق کمیسیون.

  • ناشناس

    جهش تولید مسکن چیه دقیقا؟وقتی یک نفر توی این مملکت 2500خونه داره و میلیونها بی خونه هستن،یعنی قوانین سرمایه داری،مگه شغل طرف چیه اینهمه ملک داره ؟وزیر راه و شهرسازی فلان دولت؟یا فلان سمت دولتی و حکومتی رو داره دیگه از هر راهی شد آزاد پول در بیاره،

  • جواد

    بسیار عالیه ان شالله زود انجام بشه