کد مطلب: ۶۲۷۹۱۶

سازمان ملل: «آلودگی» بیش از کووید قربانی می‌گیرد

سازمان ملل: «آلودگی» بیش از کووید قربانی می‌گیرد

جدیدترین گزارش محیط زیستی سازمان ملل حاکی از آن است که «آلودگی» بیش از همه‌گیری کووید-۱۹ قربانی می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش زیست ‌محیطی سازمان ملل که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، نشان داد: آلودگی ایجاد شده از طریق فعالیت شرکت‌ها و دولت‌ها باعث مرگ‌ومیر بیشتری نسبت به بیماری کووید-۱۹ در جهان شده و اقدام فوری به منظور منع استفاده از برخی مواد شیمیاییِ سمی، ضروری است.

در این گزارش آمده است: آلودگی ناشی از آفت‌کش‌ها، پلاستیک‌ها و زباله‌های الکترونیکی، باعث نقض گسترده حقوق بشر و همچنین دستکم ۹ میلیون مورد مرگ زودرس در سال می‌شود و این موضوع تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

این درحالیست که بنابر آمار پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تاکنون نزدیک به ۵.۹ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

" دیوید بوید"، نویسنده این گزارش، گزارشگر ویژه سازمان ملل، اظهار کرد: رویکردهای کنونی به کار گرفته شده برای مدیریت خطرات ناشی از آلودگی و مواد سمی شکست خورده اند که منجر به نقض گسترده حق برخورداری از یک محیط پاک، سالم و پایدار می شود.

ضرورت منع استفاده از دو ماده شیمیایی سرطان‌زا

در این گزارش بر ممنوعیت استفاده از پلی فلوروآلکیل و پرفلوئوروآلکیل، دو ماده ساخت بشر که در محصولات خانگی مانند ظروف نچسب کاربرد دارد، تاکید شده چرا که با خطر ابتلا به سرطان مرتبط بوده و به آنها «مواد شیمیایی پایدار» لقب داده شده است زیرا به راحتی تجزیه نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین در این گزارش بر پاکسازی مکان های آلوده و در موارد شدید، نیاز احتمالی به برنامه هایی برای جابجایی جوامع آسیب دیده از این مناطق آلوده که بسیاری از آنها فقیر، حاشیه نشین و بومی هستند نیز توصیه شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من پیرمردی میشناسم که ۸۰سال تعمیرات الکترونیکی کرد سالم و صحیح زندگی کرد . منظور سازمان ملل از زباله الکترونیکی و پلاستیکی باتجربیات جور درنمیاد ولی حشرهکشها وسمپاشی را نمیدانم.

  • ناشناس

    سازمان ملل چرا با این حرفها کرونا را بی ارزش وبی اهمیت میکند خواستار مرگ ومیر بیشتری است؟ همینطوری مردم هیچی را رعایت نمیکنند

  • ناشناس

    سازمان ملل عرضه نداشت کرونا روجمع کنه افکار را به زباله منحرف میکنه به جای این حرفها برو در ازمایشگاه سازنده کرونا را تخته کن