کد مطلب: ۴۴۲۱۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قسط یارانه کرونا، ماهانه ۴۷ هزار تومان / خانوارهای تک نفره ۲ سال یارانه ندارند

قسط یارانه کرونا، ماهانه ۴۷ هزار تومان / خانوارهای تک نفره ۲ سال یارانه ندارند

خانوارهای تک نفره‌ای که وام یک میلیون تومانی دولت (یارانه کرونا) را بگیرند به مدت دو سال یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد و یارانه آنها بابت وام از سوی دولت برداشته می‌شود.

خانوارهای تک نفره با دریافت وام یک میلیون تومانی به مدت دو سال یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اظهارات محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست خانوار تمام ۲۳ میلیون خانواری که یارانه نقدی می‌گیرند، می‌تواند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند.

بر همین اساس یک میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز در اختیار سرپرستان خانوار قرار خواهد گرفت که احتمالا همراه با یارانه فروردین یا اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه و با تنفس چهار ماهه بوده، به این معنی که پرداخت اقساط این وام از اواخر تابستان و هم‌زمان با واریز یارانه شهریور ماه شروع می‌شود. اما میزان قسط ماهانه این وام چقدر است؟

10000

میزان بازپرداخت این وام یک میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد، طی ۲۴ ماه معادل یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان بوده، بنابراین باید ۱۳۱ هزار تومان سود همراه با اصل پول به دولت برگردانده شود. سود ناشی از این وام برای دولت در صورت پرداخت وام به هر ۲۳ میلیون خانوار بیش از سه هزار میلیارد تومان است.

کسر اقساط از حساب یارانه‌ها خواهد بود و مبلغ هر قسط نیز ۴۷ هزار و ۱۲۸ هزار تومان خواهد بود. با این حساب می‌توان گفت خانوارهای تک نفره به مدت دو سال یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد و یارانه آنها بابت وام یک میلیون تومانی از سوی دولت برداشته می‌شود.

حال نکته جالب این است که یارانه یک خانوار تک نفره ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و حدود ۱۵۰۰ تومان از میزان قسط مورد نیاز برای بازپرداخت وام یک میلیون تومانی کمتر است!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صدف

    سلام اونایی که خانوار سه چهار نفرن مبلغ یه ملیون بهشون تعلق میگیره آنوقت از این خانوارها در ماه همون ۴۷تومن کم میشه یا بیشتر

  • من

    خواهشن ب مسولین بگید بانک هر یارانه بگیری بهش ابلاغ کنه ک ما مجبور نشیم بریم بانک ،ب صورت پیامکی ک وام میخاید یا نه ب این صورت ممنون میشم

  • ناشناس

    سلام ازدولت تدبیر امیدبیشرازاین انتظار نباید داشت به امیدتدبیروامید

  • ناشناس

    من یک کارگرم که اززمان کرنابیرون ازخانه نرفتیم با۴ بچه درحال تهسیل مستاجر دارای ماهانه ۲۰۰۰۰۰۰ قشط وام بدونه درامدواجاره منزل وغیره پس اگر کواینجورباشد کرنابگیریم وبمیریم بهترازاین زنگی است کهبمانیم وزجر بکشیم ممنون از کسانی که متن را میخوانند

  • کارگر

    دارن مردم مسخره میکنن با این وام باز دارن جیب خودشون پر میکنن

  • ناشناس

    قسط وام یک میلیون تومانی چقدره؟

  • ناشناس

    سلام من سرپرست خانوار هستم برای خانواده ۳ نفره ایا کل یارانه برای قسط برداشته میشود یا فقط همون ۴۷ هزار تومان ?و ایا بقیه یاراته به حسابم ریخته میشود?

  • ناشناس

    به به چه دولت خوبی ای آلبالو ای شفتالو ای بدیبیلدینگ دستتون درد نکنه چرا زحمت میکشید خداییش اگه این یه تو منو نمیدانمیدادید ما مردم عادی چکار میکردیم از گشنگی میمردیم چرا بیشتر ندادین خاک توسرتونبه جای ماهی دادن ماهی گیری یاد بدین مردم خودشون بتونن برای خود ماهی بگیرنجهان سوم یعنی همین بدرود

  • ناشناس

    چرا دولت نمیاد ب ما ماهی یک تومان پول واریززکنه اینجوری ک بهتره مردم بیچاره ان وجدان تون کجارفته اخه

  • بد بخت

    یکم فقط یکم اندازه یه مورچه از خدا بترسید این مردم چه گناهی کردن که انقدر ظلم میکنید اخه یک ملیون هم شد پول