کد مطلب: ۳۵۹۴۵۰

افزایش قیمت نفت به دنبال قطعی برق در ونزوئلا

افزایش قیمت نفت به دنبال قطعی برق در ونزوئلا

به دنبال اخبار منتشرشده در مورد کاهش تولید نفت اوپک از یک‌سو و قطعی گسترده برق در ونزوئلا، قیمت نفت به بالاترین میزان دو هفته گذشته رسید.

به دنبال اخبار منتشرشده در مورد کاهش تولید نفت اوپک و عدم توقف سیاست کاهش تولید تا ماه ژوئن از یک‌سو و قطعی برق در ونزوئلا، قیمت نفت به بالاترین میزان دو هفته گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، قطعی برق در ونزوئلا موجب ایجاد اختلال در عملیات نفتی شده و این روند بر تولید و صادرات نفت این کشور تاثیر گذاشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمالا تولید نفت ونزوئلا به 500 هزار بشکه در روز رسیده که این میزان نصف میزان تولیدی در ماه ژانویه است.

این در حالی است که انتظار می‌رود، تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا در ماه‌های آینده تاثیر بیشتری بر قیمت نفت بگذارد.

امروز، هر بشکه نفت خام برنت با 0.42 درصد افزایش، با قیمت 66.95 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 0.62 درصد افزایش به 57.22 دلار رسید.

در عین حال، به گفته مقامات سعودی، صادرات این کشور تا پایان ماه مارس به 6.9 میلیون بشکه در روز می‌رسد؛ در حالی که این رقم در ماه‌های قبل از آن 8.2 میلیون بشکه بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.