کد مطلب: ۵۶۱۷۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطع برق، سیمان را گران کرد/ صف دلالان برای سیمان

قطع برق، سیمان را گران کرد/ صف دلالان برای سیمان

رئیس اتحادیه مصالح فروشان با اشاره به افزایش دوباره قیمت سیمان گفت: با قطع برق کارخانجات فولاد و سیمان، سیمان در بازار گران و کمیاب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت برای جلوگیری از قطع برق خانگی، قطع برق کارخانه‌ها را در دستور کار گذاشته است. در همین زمینه چندی پیش بخشنامه‌ای برای جیره‌بندی برق صنایع بزرگی مانند فولاد و سیمان در دستور کار قرار گرفت و حالا فعالان صنعت سیمان می‌گویند قطع برق کارخانه‌ها، تولید سیمان را کم کرده است.

در همین زمینه مصالح فروشان می‌گویند قیمت هر کیسه سیمان به بالای ۵۰ هزار تومان صعود کرد.

اسماعیل کاظمی‌قهی، رئیس اتحادیه مصالح فروشان در این زمینه به تجارت‌نیوز می‌گوید: قطع برق تیر خلاصی به بازار نیمه جان مصالح ساختمانی زد و پیش‌بینی می‌شود با توقف فعالیت کارخانه‌های سیمان و فولاد، قیمت این دو کالا در بازار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

او همچنین گفت: سیمان در بازار کمیاب و قیمت هر کیسه به ۶۰ هزار تومان رسیده است و چنانچه قطع برق تداوم داشته باشد، ممکن است قیمت هر کیسه سیمان به بالای ۶۰ هزار تومان هم برسد.

ورود پول‌های سرگردان به بازار سیمان

رئیس اتحادیه مصالح فروشان ساختمان همچنین از ورود نقدینگی سرگردان و سرمایه‌های خانگی به بازار مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که پول‌های سرگردان در بازار طلا و خودرو وارد می‌شد اما اخیرا این روال در بازار مصالح ساختمانی دیده می‌شود و دلالان در صف خرید سیمان ایستاده‌اند. به گونه‌ای که تقاضای عجیبی در بازار سیمان وجود دارد!

کاظمی‌قهی ادامه داد: چنانچه سیمان در محل کارخانه با قیمت واقعی عرضه شود دیگر در بازار کمبود یا افزایش قیمت نامتعارف نداریم و در همه کشورها هم روال به این صورت است که سیمان در بورس توزیع می‌شود.

او همچنین به تداوم کمبود سیمان و گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: دخالت دولت در اقتصاد و تمامی بازارها موجب آشفتگی و برهم خوردن نظم بازار شده است و ما بهمن ماه پارسال هم شاهد بودیم که به دلیل کمبود برق و گاز، دولت سهم انرژی کارخانه‌ها را کم و محدود کرد و همین مساله باعث برهم خوردن وضعیت مصالح‌فروشان شد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت سیمان دوباره گران شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ف ط

    قیمت سیمان هر هفته که تو بورس عرضه میشه افزایش پیدا میکنه الان دیگه دست مردم عادی کوتاه شده و دست دلال های بزرگ و ثروتمندها افتاده و قیمتهای بالا پیشنهاد میدهند تا مردم عادی و متوسط نتونن خرید کنند.مردم عادی باید همیشه له بشن تا ثروتمندها پولدارتر بشن .

  • افسوس

    بلاخره یه عده ای بیکار تو بورس نشسته
    باید مفت پول گیرشون بیاد
    هر کالایی که وارد بورس شد باید مردم
    گرانتر بخرند یعنی دالالی

    • حیدر

      این پول گیر دلال میاد وشرکت چیزی به سهامدار نمی‌رسه ،وقتی شرکت تولید نداره هم خرج داره حقوق و…داره من سهامدار سیمانی بودم با 60درصد ضرر سهام فروختم.یک سال پولم خوابید اخرشم ضرر سنگین .

  • ناشناس

    این روزا چی گرون نشده .ملت بدون علت میکشن ذلت

  • ناشناس

    متاسفانه همه مانظر غیرکارشناسی می دهیم . دوستان عزیز سیمان که با تف درست نمی شود برای تولید یک تن سیمان حداقل ۹۰ کیلووات ساعت برق مصرف می شود. یک کارخانه ۳۳۰۰ تن در روز سیمان حدود ۲۳ مگاوات برق مصرف می کند. حالا که ۲ مگاوات به او برق می دهند چگونه تولید کند ؟

  • ناشناس

    ای کاش بدنبال این همه گرانی بدونیپ چیه ای کاش می دونستیم این گرانی برای چیه

  • ناشناس

    رفتم سیمان بگیرم میگه ۶۵ هزار تومان
    پارسال ۷۰۰۰ تومان بود شب عید ۱۷ هزار یک ماه پیش ۳۶ هزار تومان حالا ۶۵ هزار تومان

  • ناشناس

    در این شرایط تحریم کنترل قیمت اقلام حیاتی بهترین روش برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان است
    عرضه سیمان در بورس در این شرایط سخت تحریمی بزرگترین اشتباه و حتی در حد عدم کفایت مسئولین است
    چرا قیمت گذاری را در قالب بورس به ثروتمندان واگذار میکنید
    آنها فقط به دنبال منفعت خود هستند و شرایط مردم عادی را به هیچ عنوان در نظر نمیگیرند این وظیفه سیاست گذار و مجری است که مردم را درک کنند که متاسفانه اصلا اینطور نیست

  • ناشناس

    رییسی بیاد درست میشه سوپر من

  • باران

    چرا کسی نیست به داد مردم برسد چرا سیمان اینقدر گرون شده یه کارگر ساده که هیچ منبع در آمدی نداره چکار باید بکنه خیلی سخت شده برای کم در آمدها

  • حسین

    خوب روش چلاندن مردم رو یاد گرفتید هیچ کسی هم کاری باهاتون نداره
    بهانه رو ببین …. قطعی برق
    یعنی همه کارخانه های سیمان اندازه مصرف داخلی تولید نداشتند