کد مطلب: ۶۰۱۶۰۹

خبر بد برای سهامداران فولادی

خبر بد برای سهامداران فولادی

اخباری درباره روند فعالیت فولادی‌ها منتشر شده که چندان برای سهامدارانش خوشایند نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هشدار برای قطع گاز واحدهای فولادی آغاز شد. همانگونه که سیمانی‌ها از نیمه دوم آبان ماه با قطعی گاز روبه‌رو شدند، برخی واحدهای فولادی هم از هفته گذشته شاهد قطع گاز بودند و در ماه‌های آینده هم باید به سمت سهمیه‌بندی گاز بروند.

طبق اطلاعات به دست آمده واحدهای تولیدکننده فولاد باید در ماه آذر به میزان ۳۰ درصد از تولیدات خود بکاهند، دی‌ماه این عدد به ۵۰ درصد می‌رسد و برای ماه بهمن واحدهای فولادی مکلف شدند که ۷۰ درصد از ظرفیت تولید خود کم کنند تا دولت بتواند گاز خانگی را تأمین کند.

با این اتفاق دیگر مانند سال‌های گذشته، گاز واحدهای فولادی به صورت کامل قطع نمی‌شود اما کاهش تولید در ماه‌های آتی اتفاق خواهد افتاد از همین رو چشم امید فولادی‌ها به دولت سیزدهم است تا کم کاری‌های دولت گذشته جبران شود.

به نقل از روزنامه ایران، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود میزان تولید فولاد در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۳ میلیون تن برسد اما با قطع برق در تابستان و کاهش سهمیه گاز، پیش‌بینی‌ها حکایت از تولید ۲۵ تا ۲۶ میلیون تن فولاد دارد.

از سال ۹۸ قطع گاز و برق واحدهای صنعتی بخصوص در حوزه‌های سیمان و فولاد آغاز شده است، در این سال‌ها فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به دولت وقت هشدار دادند که ادامه این مسیر لطمه‌های جبران‌ناپذیری را بر پیکره تولید، صنعت و بازار می‌گذارد.

حال دولت سیزدهم برای ماه‌های آینده، نگرانی جدی در دو بخش تأمین گاز و برق واحدهای صنعتی دارد. کارشناسان عنوان می‌کنند که اگر دو سال پیش در حوزه تأمین برق و گاز برنامه‌ریزی شده بود و دولت دوازدهم به صورت جدی به این بخش نگاه می‌کرد اکنون دغدغه کاهش تولید و نوسان قیمت را نداشتیم.

این اخبار درباره روند فعالیت فولادی‌ها برای سهامدارانش خوشایند نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میثم حجازی

    بیش از یه ساله دار و ندار مردم تو بورس به تاراج میره این خبر هم یه بهانه دیگه

  • ناشناس

    هر خبری چه منفی چه مثبت تاثیر مستقیم منفی رو بورس داره فعلا خروج بزنید تا پایان سال ببیند شرایط چطور میشه من که امروز خروج زدم

  • ناشناس

    به ایناخبربدنمی گویندخبربدیک زمستان سردوسونامی مرگ است وقتی که دراین هوای گرم کمبودگازداریم وای به روزهای سرد!! به فکر هیزم ،بخاری برقی ،کرسی ولحاف بزرگ باشید

  • ناشناس

    اشکال نداره تا تو پولامون نرینیم آروم نمی گیگیریم.

  • ناشناس

    اینا گفتن خبر بد بدونین برعکس فولادی ها رشد میکنن
    دلار29800
    فقط دستوری جلوی رشدبورس رو گرفتن تا در صورت عدم توافق بورس رشد کنه اینا بگن اقتصاد ما مثبثه و هیچ تاثیری بر ما نداره

  • ناشناس

    کجاش خبر بده خب محصولات را گرانتر میکنند دیگه

  • سلطان

    سید رضا شهرستانی عضو انجمن فولاد وعبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان. فولاد وسیمان در اینده گران خواهد شد. علت، تولبد کم به دلیل قطعی گاز. ضمنا این قطعی گاز سالهای پیش هم بوده اما شرکتها درنه ماهه بهاروتابستان وپاییز جبران کردند.

  • ناشناس

    من تا آخر ش میمونم.تا ببینم بعد از100درصد منفی پرتفویم چه جوری میشه.بیش از یکساله دولت به من بدهکار بودازاین به بعد من میخوام به دولت بدهکار باشم.این دولت پررو هست ولی من پرروتر ازآنهام.پاپس نمیکشم.زمانی از بازار خارج میشم که حداقل 300درصدسود کرده باشم.یکبار تجربه کردم انشاالله انشاالله دوباره تکرار میشه یا مثبت یا منفی.بالاخره این روزهای تلخ به پایان میرسه و روسیاهیش به این دولت میمونه.

    • ناشناس

      ایول دمتگرم واقعا درست میگی باید حقمون از این بورس 3 ساعته و دستوری بگیریم هرچ باداباد

    • ناشناس

      زمانی به سود سیصد درصد میرسی که پولت توبازار هیچ ارزشی نداره

  • ناشناس

    بورس دستوری و سه ساعته اصلا نترسید و کنار نکشید تا حقتون بگیرید مفت نفروشید جماعت خیلیا بدبخت شدن شکی نیست اما نزارید گیر دلال بیاد حداقل سر بسر بفروشید انشالله ک نتیجه بگیریم

  • میروحید

    بورسی ازش مونده؟فقط وفقط جیب مردم روخالی کردن پس انداز ۳۰سال زحمت کشی رو خوردن …سهام بنیادی خریدم یکسال ونیم سهامداری کردم ۹۰درصدپولمون روخوردن جالب اینجاست نه دولت روحانی نه دولت رییسی نه قوه قضاییه ونه مجلسه انقلابی هیچ گونه کاری نکردن واین یعنی همه وهمه اتحاد داشتن