کد مطلب: ۳۷۰۷۴۵

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اتمام معافیت‌های نفتی قیمت ارز را گران نمی‌کند

اتمام معافیت‌های نفتی قیمت ارز را گران نمی‌کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: قیمت ارز زمانی شتاب‌زده افزایش خواهد یافت که کمبود شدیدی در منابع ارزی کشور وجود داشته باشد. با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی و فرآورده‌های نفتی به قوت خود باقی است عملا در آینده تعادل نسبی را در قیمت دلار شاهد هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا بازار ارز پس از اتمام معافیت‌های نفتی متاثر می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در کشور ما شرایط قیمت ارز به میزان عرضه و تقاضا باز می‌گردد. باتوجه به اینکه در شرایط تحریمی قرار داریم عرضه و تقاضا در بازار ارز محدود شده است. این نوع محدودیت‌ها خود می‌تواند شرایط کنترلی را در نرخ ارز ایجاد کند.

رضا پدیدار افزود: در شرایط رونق به دلیل شتابی که در روند اقتصاد رخ خواهد داد طبیعتا قیمت ارز تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ این درحالی است که امروز در شرایط رکود - تورمی قرار گرفته‌ایم که محدوده عرضه و تقاضای ما کنترل شده است و از طرفی باتوجه به شرایط رکودی که در اقتصاد ایجاد شده تحریم‌ها نمی‌تواند شتاب‌زده بر نرخ ارز اثر بگذارد.

او اظهار کرد: قیمت ارز زمانی شتاب‌زده افزایش خواهد یافت که کمبود شدیدی در منابع ارزی کشور وجود داشته باشد. با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی و فرآورده‌های نفتی به قوت خود باقی است عملا در آینده تعادل نسبی را در قیمت دلار شاهد هستیم.

پدیدار در ادامه توضیح داد: چنانچه محدودیت واردات و محدودیت استفاده منابع درون‌سیستمی داشته باشیم، روند شتاب‌زده در نرخ ارز رخ نخواهد داد؛ چرا که دیگر تقاضایی برای خرید قیمت هنگفت ارز در بازار وجود ندارد. به همین ترتیب ممکن است با اعمال محدودیت در نرخ ارز، قیمت دلار بین 10 تا 15 درصد گران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    […] اگه به حرف مسیولین اعتماد نکرده بودم الان نمیباس با سیلی صورتم را سرخ کنم و خجالت زن و بچه را هم نداشتم.[…]

  • ناشناس

    پاراگراف آخر درست بود
    […]درصد گرون میشه
    دلار تا تابستون میشه […]