کد مطلب: ۵۹۲۳۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«پای مرغ» هم‌قیمت مرغ شد / سنگدان کیلویی ۴۹ هزار تومان

«پای مرغ» هم‌قیمت مرغ شد / سنگدان کیلویی ۴۹ هزار تومان

نرخ مصوب مرغ در کشور ۳۱ هزار تومان است. این در حالی است که امعا و احشای مرغ از خود مرغ گران‌تر شده است. پای مرغ، هم قیمت مرغ است و دل و و سنگدان مرغ، یک و نیم برابر آن.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت امعا و احشا از گوشت مرغ گران‌تر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سنگ‌دان، دل و پای مرغ به ترتیب با قیمت ۴۹، ۵۹ و ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین یک بسته تخم‌مرغ ۲۰ عددی ۶۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد. فروشندگان مرغ می‌گویند با افزایش قیمت مرغ و گوشت تقاضای کباب‌سراها برای خرید امعا و احشا زیاد شده است. کباب‌سراها با خرید سنگدان و دل مرغ آن را چرخ‌کرده و به جای گوشت به مردم می‌فروشند.

مرغ

بررسی‌ها نشان می‌دهد سنگ‌دان، دل و پای مرغ به ترتیب با قیمت ۴۹ هزار تومان، ۵۹ هزار تومان و ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی به تجارت‌نیوز گفت: افزایش تقاضا، امعا و احشا را گران کرده است. برای امعا و احشا مرغ قیمتی تعیین نشده است. بنابراین اجزای مرغ در مناطق مختلف قیمت متفاوتی دارد.

محمد یوسفی توضیح داد: فروشندگان گوشت از سنگدان استفاده می‌کنند و با قیمت ارزان‌تری جای گوشت می‌فروشند و هر چه تقاضا بالاتر رود قیمت آن هم بیشتر می‌شود. از طرفی رستوران‌هایی که کباب راسته می‌فروشند متقاضی هستند. یعنی مردم اسکلت، سیراب شیردان، جگر سفید یا حتی قلم را برای غذای روزانه خود می‌خرند.

هر چند برخی از فعالان علت نابسامانی بازار را رد پای ارز دولتی می‌دانند اما حالا یکی از پیشنهادات فعالان اقتصادی هم برداشته شدن ارز دولتی است. مرغداران می‌گویند از زمانی که ارز دولتی به خوراک مرغ اختصاص پیدا کرده رانت و فساد در این بازار بیشتر شده است.

کمبود نهاده در بازار

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به حذف ارز دولتی گفت: نهاده دولتی به دست مرغداران نمی‌رسد و قیمت خوراک مرغ در بازار آزاد بالا رفته است. به عنوان مثال ذرت کیلویی هزار و ۷۰۰ تومان حالا به سه هزار تومان رسیده است اما باز هم ذرت با قیمت بالا در بازار پیدا نمی‌شود.

یوسفی بیان کرد: امیدواریم هر چه زودتر ارز دولتی برداشته شود و سوبسید آن در اختیار اقشار آسیب‌پذیر تعلق بگیرد.

افزایش قیمت دان، جوجه‌ریزی را کاهش داده است. اردیبهشت امسال جوجه‌ریزی ١٣ میلیون قطعه کاهش پیدا کرد. حالا قرار است برای تنظیم بازار، دولت مرغ و تخم‌مرغ وارد کند. محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفته بود: « قرار شده برای ثبات قیمت‌ها، مرغ منجمد و تخم‌مرغ نطفه‌دار از ترکیه وارد شود.»

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت مرغ در زمستان ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تبریک به آقای رییسی خوب جلوی گرونی و تورم رو گرفتی

  • حسین

    فعلا روز های خوب حساب میشه

  • ناشناس

    با این وضعیت بی آبی و کمبود علوفه قیمت مرغ تا آخر سال به بالای صد هزار تومان میرسد .

  • ناشناس

    نگو مرغ، بگو مرغ طلایی تخم طلا، ،مردم چون بوجه شون نمی‌رسه گوشت قرمز بخرن الان مرغ داری ها با دمشون گردو مشکنن، که این کارو هم باید دولت اجازه نده، ولی کدام دولت حالا ببیند مرغ تا کجاها پر میکشه، آقای نایب ریسی خوب قرار بودباوعده ات تورمو مهار کنی ولی متاسفانه دیگه مردم کم کم میگن صد رحمت به روحانی، نذار اعتماد مردم ازتون بشکنه، که شکست دیگه درست هم کنی فایده نداره، هرچه زودتر به داد مردم مخصوصان قشر ضعیف واسیب پذیر بزسسسسسسس

  • ناشناس

    ولا این قیمت مصوب کجا اجرا میشه نمیدونم امروز ۱۱ابان ۱۴۰۰ساعت یازده مرغ زنده کیلویی ۳۵هزار تومن شهرستان کوهدشت لرستان

  • ناشناس

    امروز یازده آبان 1400مرغ زنده کیلویی 35هزار تومن کجا قیمت مصوب

  • ناشناس

    مرغ زنده با پر یازده آبان 1400ساعت یازده کوهدشت لرستان کیلویی 35هزار تومن پس کو نظارت پس کو قیمت مصوب قیمت مصوب که ساعتی افزایش میابد قیمت مصوب نیست قیمت مزخرف از این پس این نام رو بر روی قیمت های مصوب بزارید