کد مطلب: ۷۱۷۷۹۱

قیمت اوراق مسکن ۶ آبان ۱۴۰۱/ قیمت اوراق رشد کرد

قیمت اوراق مسکن 6 آبان 1401/ قیمت اوراق رشد کرد

هزینه اوراق مسکن نسبت به هفته گذشته افزایشی بوده و به ۹۵هزار و ۶۰۰تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت اوراق مسکن در ۶ آبان ۱۴۰۱ افزایشی بوده است.

به نقل از ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۹۶ هزار و ۸۰۰تومان، در اردیبهشت ۹۷هزار و ۸۰۰تومان و در خرداد ۹۴هزار تومان قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۹۳هزار و ۲۰۰تومان، در مرداد سال گذشته ۹۵هزار و ۸۰۰تومان و در شهریور سال گذشته ۹۴هزار و ۷۰۰تومان دادوستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۴هزار و ۳۰۰تومان، در آبان‌ماه و آذرماه ۹۵هزار و ۱۰۰تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۵هزار و ۷۰۰تومان و ۹۵هزار و ۸۰۰تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین امسال ۹۵هزار و ۶۰۰تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰میلیون تومان وام باید ۴۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۵هزار و ۶۰۰تومانی، ۳۸میلیون و ۲۴۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ورق به مبلغ ۱۵میلیون و ۲۹۶هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۳میلیون و ۵۳۶هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰میلیون تومان شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶میلیون و ۴۸۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵میلیون و ۲۹۶هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۱میلیون و ۷۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۰میلیون و ۵۹۲هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۶۱میلیون و ۱۸۴هزار تومان پرداخت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.