کد مطلب: ۳۳۲۰۲۶

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها چقدر خواهد شد؟ (اینفوگرافیک)

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها چقدر خواهد شد؟ (اینفوگرافیک)

هفته آینده قرار است قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها مشخص شود. فعالان بازار می‌گویند که قیمت کارخانه‌ای خودروهای تولید داخل به پنج درصد کمتر از نرخ روز بازار خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماجرای نرخ‌گذاری خودرو آن‌قدر پیچیده شده که فعالان بازار خودرو هم نسبت به هر گونه اظهار نظر خودداری می‌کنند.

در دو روز گذشته خبرهایی مبنی بر مخالفت حسن روحانی، رئیس‌جمهور نسبت به گرانی قیمت خودرو از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد؛ یک روز پس از آنکه حسن روحانی با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد ، رضا رحمانی، عضو کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد که « رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست

حالا پس از کش‌وقوس‌های فراوان برخی رسانه‌ها اعلام کردند که « قیمت جدید خودروهای داخلی احتمالا هفته آینده اعلام می‌شود

آن‌طور که خودروسازان می‌گویند امسال با نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها زیان فعالیتشان نسبت به سال گذشته دو چندان شده است؛ به‌طوری که این دو عامل کاهش تولید خودروها را به همراه داشت. همین کمبود عرضه خودرو به بازار باعث شد که در نهایت مردم برای خرید خودرو در بازار آزاد با نرخ‌های جدیدی روبه‌رو شوند.

طبق توافق صورت‌گرفته، قرار است قیمت خودروهای داخلی بر اساس فرمول «پنج درصد زیر نرخ بازار»، تعیین و به خودروسازان ابلاغ شود. بر این اساس، قیمت کارخانه‌ای خودروهای تولید داخل به پنج درصد کمتر از نرخ روز بازار افزایش خواهد یافت تا پس از حدود یک دهه قیمت‌گذاری دستوری توسط ارکان مختلف، به نوعی شبه آزادسازی قیمت خودرو کلید بخورد.

پس از تایید و تکذیب‌های فراوان درباره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار، دنیای اقتصاد گزارش داده که شنیده‌ها از آن حکایت دارد این فرمول به تایید دولت، مجلس شورای اسلامی و زنجیره خودروسازی رسیده و قیمت جدید خودروها به احتمال زیاد اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

دولتی‌ها قول دادند، شنبه قیمت‌ها اعلام شود

در همین راستا محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا قیمت خودرو هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: دولتمردان قول دادند که قیمت خودروها را هفته آینده مشخص کنند اما به دلیل تصمیم‌های لحظه‌ای نمی‌توان مشخصا اعلام کرد که قیمت خودروها هفته دیگر نهایی خواهد شد یا خیر. در این بازه زمانی قطعه‌سازان هم منتظر جواب نهایی دولتی‌ها هستند.

بدین ترتیب احتمال دارد که هفته آینده قیمت‌های جدید کارخانه‌ای خودروها اعلام شود که در صورت تصویب و اعلام این تصمیم خودروهای داخلی درب کارخانه قیمت‌های جدیدی را تجربه خواهند کرد . پیش‌بینی قیمت‌های جدید را در اینفوگرافیک تجار‌ت‌نیوز ملاحظه کنید.

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.