کد مطلب: ۱۳۵۹۲۳

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به دنبال انتظارها برای تمدید قرارداد کاهش تولید در نشست امروزِ اوپک، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به نقل از رویترز، به دنبال انتظارها برای تمدید قرارداد کاهش تولید در نشست امروزِ اوپک، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

نفت خام امروز با 0.8 درصد افزایش، با قیمت بشکه‌ای 54 دلار و 39 سنت در بازارهای جهانی معامله شد. همین‌طور نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، با همین میزان افزایش، به 51.74 دلار رسید.

در نوامبر گذشته اعضای اوپک و چند تولیدکننده غیراوپکی از جمله روسیه، به منظور مهار عرضه بالای جهانی، طی توافقی میزان تولید روزانه خود را 1.8 میلیون بشکه کاهش دادند.

به دنبال اجماع تولیدکنندگان برای ادامه این توافق، قیمت‌ نفت در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. گمانه‌زنی ها حاکی از آن است که این توافق ممکن است 9 و یا حتی دوازده ماه تمدید شود.

یک تحلیل‌گر در حوزه نفت معتقد است: این تمدید تاثیر بسزایی در قیمت فعلی نفت داشته است و در این مرحله بعید است که ما شاهد کاهشِ بیشترِ تولید باشیم. مقامات اوپک ترجیح می‌دهند پیش از هرگونه اقدام، منتظر بمانند و تاثیر تمدید توافق کاهش تولید بر توازن مجدد بازار را بررسی کنند.

در حال حاضر به دلیل کاهش تولید نفت توسط اعضای اوپک، آمریکا تولید خود را افزایش داده است. براساس پیش‌بینی‌ها، تمدید 9 ماهه این توافق باعث می‌شود آمریکا تولید خود را 950 هزار بشکه افزایش دهد. این امر به طور قطع تلاش‌های اوپک برای توازن بازار را خنثی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.