کد مطلب: ۷۵۵۹۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی چند پله عقب‌نشینی کرد

قیمت دلار امروز 11 بهمن 1401 / اسکناس آمریکایی چند پله عقب‌نشینی کرد

امروز 11 بهمن 1401 قیمت دلار چند پله عقب‌نشینی کرد. در بازارهای همسایه نیز نرخ دلار در کانال روز گذشته خود نوسانی کاهشی را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که روزهای گذشته مسیری رو به بالا می‌پیمود امروز در چند پله پایین‌تر فعالیت خود را در بازار شروع کرد.

هر چند دولت با بازارسازی سعی در کنترل و کاهش قیمت دلار دارد اما کارشناسان معتقدند با تداوم دیگر مشکلات اقتصادی در کشور در نهایت روند صعودی تداوم می‌یابد و فنر دلار در آینده آزاد خواهد شد.

قیمت دلار امروز 11 بهمن 1401

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز همسو با قیمت دلار در بازار آزاد ایران چند پله افت قیمت را تجربه کرده‌اند. اکنون دلار در بازار هرات 43 هزار و 800 تومان تعیین شده و نرخ این ارز در بازار سلیمانیه هم 44 هزار 400 تومان قیمت خورده است.

قیمت درهم نیز در لحظه تنظیم این گزارش 12 هزار 220 تومان قیمت دارد و قیمت دلار درهم 44 هزار 847 تومان برآورد می‌شود. درهم نیز در روزهای گذشته در کانال 12 هزار تومانی قرار داشته است.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

در حال حاضر قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 43 هزار 199 تومان ثبت شده و قیمت خرید دلار صرافی ملی نیز 43 هزار و 631 تومان تعیین شده است.

کنترل دستوری قیمت دلار، کاهش درآمدهای ارزی و کاهش درآمد مالیات در نیمه دوم سال و کسری بودجه مواردی است که در آینده ممکن است قیمت دلار را در مسیری افزایشی و غیر قابل کنترل قرار دهد.

استراتژی سیاستگذار در بازار

دنیای اقتصاد نوشته است که چشم‌انداز معامله‌گران در بازار ارز به‌گونه‌ای است که اغلب روزهای پرنوسان را برای این بازار پیش‌بینی می‌کنند. این موضوع به‌خصوص با تحولات سیاسی کشور، پررنگ‌تر نیز خواهد شد. در چنین بازار پرالتهابی، نقش سیاستگذار از هر زمان دیگری مهم‌تر است.

اگر سیاستگذار بتواند با اقدامات خود، شکاف نرخ بین بازار رسمی و غیررسمی را کاهش دهد، نوسانات محدودتر می‌شوند و آرامش نسبی به بازار بازمی‌گردد.

کاهش شکاف بین نرخ‌ها همچنین رانت ارزی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بازار با تقاضای حقیقی روبه‌رو شود و میزان سفته‌بازی کاهش یابد. بنابراین سیاستگذار باید تلاش کند تا با کم کردن فاصله نرخ‌ها و حرکت به سوی تک‌نرخی کردن ارز، ثبات نسبی را به بازار بازگرداند و تقاضای ارز را مدیریت کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ارز مگر کالا است که واردات صادرات داشته باشد ؟
    تا موقعی که این دیدگاه در سیاست گذاری کشور و بانک مرکزی باشد به نقطه ثبات نخواهیم رسید !
    اگر بانک مرکزی هر روز یک تصمیم جدید در خصوص سپرده گذاری و نحوه پرداخت سود نداشته باشد ثبات تا حدودی حفظخواهد شد ، یک روز سیاست روز شماربه ماه شمار تبدیل میشود و اکنون ماه شمار به سال شمار …
    پس منتظر دلار ۱۰۰،۰۰۰ تومانی باشید !
    چون بانک مرکزی خودش نمیخواهد دست از فریب مردم بردارد !