کد مطلب: ۶۱۴۶۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مرز حساس دلار شکست/ کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

مرز حساس دلار شکست/ کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

اگرچه مذاکرات وین هنوز به نتیجه نرسیده اما تاثیر کاهشی آن روی بازار ارز محسوس بود. قیمت دلار امروز ۱۸ دی ماه، کانال قیمتی قبل را از دست داد و وارد محدوده ۲۸ هزار تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخباری که از وین به گوش می‌رسد بر بازار فردوسی اثر گذاشته و قیمت دلار را در هفته گذشته کاهشی کرد. امروز هم قیمت دلار در بازار آزاد با روند کاهشی آغاز شد و دلار محدوده حساس خود را از دست داد.

در هفته گذشته بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران معتقد بودند که اگر قیمت دلار به زیر ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان برسد، امکان کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

همان هفته گذشته قیمت دلار این محدوده مقاومتی را از دست داد و وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. امروز ۱۸ دی ماه در اولین روز هفته جاری هم کاهش قیمت دلار ادامه داشت.

تاثیر مذاکرات وین بر قیمت دلار

اما سوالی که وجود دارد این است که کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

تحلیلگران و معامله‌گران جواب مشخصی برای این سوال ندارند و قیمت دلار وابسته به روند مذاکرات وین دارد. چنانچه اخبار مثبت مذاکرات ادامه داشته باشد، بعید است که قیمت دلار مجددا افزایش پیدا کند.

چون روند مذاکرات، معاملات ارز در بازار آزاد را متوقف کرده است. بسیاری از معامله‌گران نه خریدار دلارند و نه فروشنده آن. آنها فعلا در حال رصد بازار و اخبار دقیق مذاکرات هستند تا ببینند سیگنال‌هایی که از وین مخابره می‌شود مثبت است یا منفی.

برای همین گفته می‌شود در صورت تدوام اخبار مثبت، احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد. اما مشخص است که بازار ارز کاملا محتاط شده و قیمت دلار گام به گام ارزان می‌شود.

معامله‌گران حرفه‌ای سقف و کف حمایتی برای دلار دارند و معتقدند که اگر دلار از این سقف عبور کند، روند افزایش قیمت باز می‌گردد. به عبارتی برخی معتقدند که قیمت دلار در صورتی افزایش پیدا می‌کند که بتواند وارد کانال ۲۹ هزار تومان شود و تا ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان هم پیش برود و در این قیمت ماندگار شود.

در آن صورت سیگنال خرید دلار صادر می‌شود. اما اگر دلار محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد، سیگنال فروش صادر کرده و احتمال کاهش قیمت مجدد هم وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران ویران

    وای بر شماها که جوانهای دست گل ایرانی رو پرپر میکنید وای بر شماها با قیمت جون میلیونها جوان ایرانی دلسوخته از زندگی سیر شدن بخدا که شماها از یزید کمتر نیستید هرکسی که باعث میشه دلار بالا نگه داره شماها شمر هستین شماها هیچ انسانیتی پیش خدا ندارید به کجا چنین شتابان آخرین تیپ کفن است آخرین سفر هم خاک هست

  • محمد

    دلار روی 3800 تومان خواهد آمد و همه آگاه باشید چهارشنبه هفته آینده شروع ریزش و اعلام قطعنامه دیگریست در ایران

    • ناشناس

      باشه

    • ناشناس

      تازمانی که رابطه بادنیانداشته باشبدهمین بدبختی هاوجوددارددلت راخودش نکن دولت دلاررابلامیبرد مردم می خرندو دوباره پایین میاوردتکرارپشت تکرار

    • ناشناس

      منظور۳۸۰۰۰= هزار تمنه

    • St

      ها

    • St

      ها انگار☹?
      اگه ۳۸۰۰ بشه دیگه هیچی آنجا بهشته???

  • نویسنده

    این نهایت حماقته که فکر کنیم دلار به ۲۵ هزار تومن یا کمتر میرسه
    دلتون رو الکی خوش نکنید

  • حسین

    همه هم کارشناسند اینجا

  • باغیانی

    چرا فک میکنید دلار باید بیاد پایین؟

  • حسین

    قطعا دولت و بانک مرکزی میتونه میتونه همونطور که قیمت دلار زیاد شد،کم هم بکنه.فقط الان هنوز از بدبخت شدن و گرسنگی دادن به ملت خسته نشدن

  • سی محمد

    نویدو خبر خوب سخنگو دولت در باره اقتصاد هم همین است که میخواد بگه دلار به پایینترین سطح خود خواهد رسید.

  • ناشناس

    دلار ۲۵ تومانی هرکی خاست بهش میدم

    • آینده

      من۲۴۸۰۰ میدم

    • هادی

      سلام من دلار ۲۵ هزار رو میخام!

  • پالایش

    سال گذشته از سهامداران بدبخت نوسان گرفتید بس نبود باز رفتین سراغ دلالان دلار،بابا بذارین چند صباحی که زنده ایم دلمون خوش باشه با دلالی، شغلی که نداریم سرمایه اولیه مون هم که پارسال تو بورس از دست دادیم حیرون و ویلون موندیم با وجود تورم بالا هدف دولت از دستکاری قیمت شاخص ها برا چیه ، یه روز نرخ سود بانکی را بالا می بره، ارز و میاره پایین ، هنوز ارز پایین نیومده سریع می‌چسبه به اوراق فروشی سریع سهام بورسی رو میکشه پایین تا بتونه یارانه ها رو برداره بده به نیازمندا ، یه روز طلا رو می بره بالا تا آمار طلاق بیاد پایین، یه روز قیمت خودرو ها رو می بره بالا تا پولای سرگردانو هدایت کنه سمت کارخونه هاش، یه روز قرعه کشی دو خودرو ساز راه میندازه تا جیب دلالا و رانتی ها ونور چشمی ها رو پر کنه تا اعتراضی نباشه، ما بدبختا هم نشستیم کارای مسئولانو با کیفیت فورکی تماشا میکنیمو از هیجانات ونوسانات رو به پایین وبالا لذت می‌بریم، فقط موندیم دولت کی میخواد رو خونه های خالی مانور بده چه حالی میده تماشاش

  • یک تماشاگر

    داخل فیلم رحمان ۱۴۰۰ هم پیش بینی شده بود دلار میاد پایین ?