کد مطلب: ۵۰۸۷۴۱

از آرامش تا‌ سقوط سوم / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲ بهمن ۹۹

از آرامش تا‌ سقوط سوم / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲ بهمن ۹۹

قیمت دلار دیروز نسبت به آخرین روز دی ماه افزایش ۸۰۰ تومانی داشت. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲ بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار دیروز نسبت به آخرین روز دی ماه افزایش ۸۰۰ تومانی داشت. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲ بهمن چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: دیروز حدود ساعت سه بعد از ظهر دلار در محدوده ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان قرار داشت، رقمی که نشان دهنده افزایش ۸۵۰ تومانی نسبت به آخرین روز دی‌ماه بود.

در حالی که برخی از تحلیلگران فنی، رشد دو روز اخیر را به معنای خروج بازار از مسیر نزولی تعبیر می‌کردند، گروه دیگری باور داشتند، بازار همانطور که در حال پس دادن رشد ۷ ماه ابتدای سال است، افزایش روزهای اخیر را نیز پس خواهد داد.

از آرامش تا‌ سقوط سوم

زمانی که اعلام شد، کنگره آمریکا نتایج انتخابات این کشور را تا‌یید کرده است، موج جدیدی از فروش‌ها در بازار ارز و سکه به شکل هیجانی صورت گرفت. این موضوع موجب شد که ظرف ۴ روز کاری دلار بیش از ۳ هزار تومان کاهش قیمت را به ثبت برساند.

این سومین موج نزولی بود که بازار سکه و دلار در سال ۹۹ گرفتار آن شدند. موج اول، قبل از انتخابات آمریکا رخ داد، جایی که عده‌ای از فعالان تصور کردند ممکن است ترامپ برنده انتخابات آمریکا نباشد. در این موج، بازار از سقف تا‌ریخی ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عقب نشست و به زیر کانال ۳۰ هزار تومانی رفت. موج دوم ریزش دلار، پس از انتخابات آمریکا رخ داد، زمانی که عنوان شد برنده این رقابت نامزد دموکرات بوده است.

در واکنش به این اتفاق، اسکناس آمریکایی تا‌ محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان هم نزول کرد، ولی پس از آن وارد فاز اصلاح قیمت شد و مدت زیادی در کانال ۲۵ هزار تومان نوسان کرد. موج سوم ریزش دلار از زمانی آغاز شد که احتمال تا‌یید نتایج انتخابات آمریکا در کنگره این کشور زیاد شد؛ نتیجه موج سوم ریزش افت ۵/ ۱۳ درصدی برای دلار بود.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران ویران

    دلار کمتر از ۱۵میشه ملت بزرگ چیزی نخرید نخرید تحمل کنید برا همیشه پیروز میشین

  • ناشناس

    تاکی این گرونی روتحمل کنید خدااااااااااا

  • ناشناس

    الکی خوشحال نباشیدهمه چیزدست دولت خودمونه

  • زنده باد یاد سردار

    با سلام خدمت همه عزیزان باید به اطلاع برسونم که سقوط دلار از روز دوشنبه 6 بهمن به شکل جدی وارد فاز جدیدی خواهد شد و ادامه دار،،سقوط طلا کمتر و سقوط بازار خودرو بتدریج تر ولی ادامه دار خواهد بود بورس در اینده شاهد روز های طلایی خواهد بود کارخونه های زیادی هم در تکاپوی شروع کار و تولید هستن

  • فاطمه

    هر چقدر قمیت دلار پایین بیاد حتما شاهد خوشحالی مردم عزیزمان هستیم . ولی خوب همش ضد حال میخوریم

  • ناشناس

    میخاستیم زرر کنیم که کردیم.