کد مطلب: ۴۷۲۲۳۸

عقبگرد دلار به کانال ۲۲ هزار تومانی / اولین قیمت دلار امروز ۴ شهریور ۹۹ چقدر است؟

عقبگرد دلار به کانال 22 هزار تومانی / اولین قیمت دلار امروز 4 شهریور 99 چقدر است؟

آخرین قیمت دلار پیش از شروع بازار ارز امروز 4 شهریور ماه چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی برای بازار امروز قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین وضعیت قیمت دلار پیش از شروع بازار امروز چگونه بوده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: تردید معامله‌گران ارزی، بازار دلار را گرفتار حبس قیمتی کرده است. در ادامه روند کم نوسان، دیروز اسکناس آمریکایی ۶۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال ۲۳ هزار تومانی به بهای ۲۲ هزار و ۹۷۰ تومان رسید. با این حال، این افت هم باعث نشد که در دیدگاه معامله‌گران نسبت به آینده قیمتی این ارز تغییر خاصی ایجاد شود، چرا که رفت و برگشت در کانال ۲۳ هزار تومان، طی روزهای اخیر چند بار اتفاق افتاده است.

در کنار این، بازار از ۲۷ مردادماه، کشش رفتن به آن سوی محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومانی را از خود نشان نداده است و در سوی دیگر، هنگام پایین رفتن از محدوده ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومانی مورد حمایت معامله‌گران واقع شده است. در واقع حدود ۷ روز است که قیمت دلار در یک دامنه نوسانی ۴۰۰ تومانی حرکت کرده و فاصله سقف با کف قیمت در حدود ۷/ ۱ درصد بوده است. برای درک شدت کاهش نوسان دلار کافی است به نوسان این ارز در هفته منتهی به ۲۵ مرداد دقت کنیم که قیمت بین ۳ کانال ۲۱، ۲۲ و ۲۳ هزار تومان حرکات خود را به ثبت رساند.

به همین دلیل است که رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان می‌کند که «بازار ارز در آرامش به سر می‌برد و در یک هفته گذشته ثبات به بازار بازگشته است.» این مساله نشان می‌دهد که رئیس‌کل از روندی که در بازار شکل گرفته است، رضایت دارد، مخصوصا اینکه قبل‌تر گفته بود که بازارساز در درجه اول به‌دنبال ثبات قیمت‌هاست و پس از آن کاهش قیمت را پی می‌گیرد. در حال حاضر هدف اول که کاهش نوسان است، محقق شده است؛ سوال مهم این است که آیا قیمت‌ها از سقف ۲۵ هزار تومانی سال ۹۹ فاصله بیشتری خواهد گرفت یا بازار بار دیگر به سوی این نرخ حرکت خواهد کرد؟ در وضعیت فعلی، معامله‌گران نسبت به آینده قیمتی بازار چندان مطمئن نیستند و سعی می‌کنند خرید و فروش خاصی انجام ندهند یا اینکه در دامنه محدود اقدام به نوسان‌گیری کنند.

افزایشی‌های بازار منتظر شکسته شدن محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی هستند و کاهشی‌ها، به‌دنبال افت دلار به زیر سطح ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی.

در این میان بیشتر افزایشی‌ها اعتقاد دارند که بازار نیاز به یک سوخت جدید برای رشد قیمت دارد و تصور می‌کنند این سوخت توسط نقدینگی که از بورس بیرون می‌رود، تامین خواهد شد. با این حال، چنان‌که در گزارش قبلی اشاره شد، برخی از کارشناسان هم اعتقاد دارند که نقدینگی خارج شده از بورس به سرعت وارد دیگر بازارها نخواهد شد، مخصوصا اگر روند آرام کنونی ارز و سکه ادامه پیدا کند. البته خبرهایی به گوش می‌رسد که در بازار مسکن، میزان تقاضا بالاتر رفته است و همین باعث شده است که عده‌ای عنوان کنند نقدینگی از بازار سهام که سیالیت و ریسک زیادی داشت به سوی یک کالای بادوام کم ریسک‌تر به نام مسکن در حال جا‌به‌جایی است. اگر این دیدگاه درست باشد، نمی‌توان انتظار نوسان شدیدی در بازار ارز و سکه در نتیجه ریزش بورس را داشت.

البته کم نیستند افرادی که معتقدند وقتی معامله‌گر از یک بازار ریزشی خارج می‌شود، فرصت بیشتری نیاز دارد که برای سرمایه خود تصمیم بگیرد؛ از نگاه آنها، اگر دلار و سکه دچار تکانه خاصی شوند، می‌توانند نقدینگی جدیدی را به خود جلب کنند.

آخرین اخبار از دلار را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عاشق وطن

    کسانی که سرمایه خود را به سختی به دست اورده باشدند هرگز تبدیل به دلار نمیکنند اون هم نزدیک انتخابات امریکا

  • ناشناس

    چرا دروغ می گید. خبرهای دستوری رو بس کنید! همین الان بازار دیجیتال بر مبنای دلار 30 هزار تومن هست. به مردم دروغ نگید!

  • علی

    گور پدر سرمایه،بورس،تجارت و…‌
    به خدامن با۱۷سال سابقه فقط یه مسکن می خواستم که رفت بالا و اونم نشد.
    یه عده دارن حال می کنن باسرمایه هاشون

    • ناشناس

      خداحافظ خداحافظ