کد مطلب: ۶۹۴۹۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسان قیمت دلار بین کانال ۲۹ و ۳۰ هزار تومانی/ قیمت دلار، پنجم شهریور ۱۴۰۱

نوسان قیمت دلار بین کانال ۲۹ و ۳۰ هزار تومانی/ قیمت دلار، پنجم شهریور ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱، روند پرنوسانی دارد. ارز آمریکایی بار دیگر وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شد اما دوباره به کانال قبل بازگشت. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. البته قیمت دلار در صرافی ملی بر خلاف معمول هنوز تا لحظه تنظیم این خبر اعلام نشده است.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روند افزایشی داشت و بار دیگر به کانال ۳۰ هزار تومانی وارد شد. اما در ادامه روند آن معکوس شد. کف و سقف قیمت ارز آمریکایی در روز پنجشنبه ۲۹,۳۳۰ و ۲۹,۷۳۰ بود و در طول روز روند افزایشی داشت. ظهر همان روز، معامله‌گران خیابان فردوسی، دلار را بین ۲۹۲۰۰ تا ۲۹۶۰۰ تومان به فروش می‌رساندند. البته بیشتر آنها خریدار بودند.

روز جمعه کف و سقف قیمت دلار به ۲۹,۶۵۰ و ۲۹,۹۸۰ رسید. البته اقتصادنیوز نوشت: «اسکناس آمریکایی شب گذشته در معاملات پشت خطی مرز ۳۰ هزار تومان را هم شکست و بالای مرز مذکور معامله شد.»

امروز هم معاملات نقدی دلار در کانال ۳۰ هزار تومان و با نرخ ۳۰,۱۵۰ کلید خورد. در ادامه به ۳۰,۱۶۰ تومان هم رسید اما دوباره کاهشی شد. به گونه‌ای که قیمت‌های پیشنهادی به ۲۹,۹۰۰ تومان نیز رسیده است و در مواردی در مرز ۳۰ هزار تومان نیز معامله می‌شود.

اکنون همین نوسانات در مورد معاملات غیرقانونی فردایی هم وجود دارد.

نوسان قیمت دلار توافقی و هرات

دلار توافقی نیز در کانال ۲۸ هزار تومانی نوسان دارد و اندکی کاهشی است. دلار هرات هم که وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده بود، اکنون در کانال ۲۹ هزار تومان نوسان دارد و به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳۲۴ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۲،۷۳ درصد افزایش به ۲۸۵۲۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. حالا نیز تداوم ابهام‌ها در این زمینه بازارها را سرگردان کرده است.

انتظارها برای اعلام نتایج احیا برجام روز به روز طولانی‌تر می‌شود. در گزارش جدیدی که از رسانه آمریکایی منتشر شده هم نمی‌توان جواب قطعی را گرفت که احیا برجام نزدیک است یا نه؟

چیزی که مشخص است این است که ایران و آمریکا بر سر مسائل هسته‌ای اختلافاتی دارند. در این میان اسرائیل هم نگران انجام توافقات برجام است که ظاهرا در سفر اخیرش به واشنگتن دغدغه‌هایش مرتفع شده‌ است.

انتخاب به نقل از بلومبرگ نوشت، به گفته مقامات مطلع از مذاکرات، ایالات متحده و ایران همچنان بر سر جزئیات کلیدی توافق برای احیا برجام اختلاف دارند و ممکن است چندین هفته برای حل اختلافاتشان زمان نیاز باشد.

۳ بازه زمانی اعلان نتیجه برجام

به هر حال، نزدیک دو هفته است که همه منتظر اعلان نتیجه مذاکرات برجام هستند. هم ایران و هم اروپا متن توافقی را خوانده و به آن پاسخ داده‌اند. برخی می‌گویند سرنوشت برجام همین روزها اعلام می‌شود و برخی می‌گویند حداقل یک دور دیگر مذاکره انجام می‌شود.

برخی می‌گویند ظرف چند روز آینده، برخی می‌گویند قبل نشست فصلی شورای حکام آژانس و برخی دیگر می‌گویند نزدیک انتخابات کنگره در آذر. اما گویا باید منتظر نتیجه در روزهای نزدیک بود.

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: با توجه به دریافت پاسخ آمریکا توسط بروکسل، این احتمال وجود دارد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظرف دو سه روز آینده از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، نتیجه را اعلام کند.

آنچه مشخص است این است که به نقل از ایرنا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: پیگیری مذاکرات برجام در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است و به این مذاکرات ادامه خواهیم داد.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در عرصه سیاست بین‌المللی و سیاست منطقه آمریکا و ایران اختلافات عمیقی دارند ، حالا حالا ها توافقی صورت نمی‌گیرد و درنتیجه منحنی نمودار دلار صعودی خواهد شد.