کد مطلب: ۶۴۸۹۱۶

رشد تقاضا در بازار ارز/ ورود دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی

رشد تقاضا در بازار ارز/ ورود دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی

شاخص ارزی پس از ۱۵ روز در سطوح قیمتی کانال ۲۸ هزار تومانی معامله شد. پس از ریزش قیمت جهانی اونس طلا در روز‌های گذشته و به تبع آن کاهش قیمت سکه در بازار داخل، حجم تقاضا برای اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز سه‌شنبه ششم اردیبهشت بازار ارز تهران شاهد تحرکات افزایشی در نمودار قیمت دلار بود. در ابتدای معاملات روز گذشته نرخ این ارز با حدود ۷۰ تومان افزایش نسبت به نرخ ثبت شده در روز دوشنبه در رقم ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

قیمت اسکناس آمریکایی تا حوالی ظهر روز گذشته در محدوده قیمتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تا ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان به نوسان پرداخت. دلار در حدود ساعت یک بعدازظهر سه‌شنبه توانست از سقف قیمتی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومانی نیز عبور کرده و در نزدیکی مرز دو کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی معامله شود.

روند افزایشی نرخ این ارز پس از عبور از سطح قیمت ۲۸ هزار تومانی متوقف شد به‌صورتی که بالاترین نرخ فروش اسکناس آمریکایی در روز گذشته رقم ۲۸ هزار و ۵۰ تومان بود. دلار پس از برخورد با این سطح قیمتی روند کاهشی در پیش گرفت و مجددا به سطوح قیمتی مرز دو کانال بازگشت.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در بازار روز گذشته با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان رسید. یورو و پوند نیز که در بازار روز دوشنبه کاهش قیمت نسبتا قابل توجهی را تجربه کرده بودند روز گذشته هرکدام به ترتیب با ۱۲۰ و ۲۷۱ تومان افزایش قیمت به ارقام ۲۹ هزار و ۸۶۵ و ۳۵ هزار و ۵۰۲ تومان رسیدند. برخی از تحلیل‌گران بازار ارز تهران با اشاره به افزایش تقاضا برای اسکناس آمریکایی، بالا رفتن نرخ این ارز در معاملات روز گذشته را توجیه می‌کنند.

این افزایش تقاضا که بیشتر در اثر کاهش قیمت طلا و سکه رخ داده بود با تعدیل قیمت سکه در بازار روز گذشته به آهستگی از بین رفت‌ و نرخ دلار نتوانست در سطوح قیمتی کانال بالاتر تثبیت شود.

از سوی دیگر با وجود انتشار سیگنال‌های‌ منفی حول محور مذاکرات، عده‌ای دیگر از کارشناسان ارزی بازار انتظارات جامعه از آینده بازار را همچنان مثبت خواندند. این افراد ضمن اشاره به تلاش‌های چندگانه ناموفق دلار در جهت حضور در کانال ۲۸ هزار تومانی بر این باورند که قیمت دلار هنوز کشش لازم برای افزایش قیمت را ندارد. از سوی دیگر نیز عدم وجود قطعیت در اخبار منفی سیاسی نیز تاکنون نتوانسته شرایط مازاد تقاضا را در فضای معاملات بازار ارز به وجود آورد.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار نرخ دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.