کد مطلب: ۷۵۴۰۸۵

قیمت دلار توافقی امروز ۶ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز 6 بهمن 1401

قیمت دلار توافقی امروز پنجشنبه 6 بهمن اعلام شد. قیمت دلار توافقی امروز کاهشی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز پنجشنبه 6 بهمن را در ادامه بخوانید.

بازار متشکل امروز شاهد کاهش قیمت دلار بود .نرخ دلار متشکل امروز با 41 هزار و 500 تومان معامله شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۱,۵۰۰ -۲۵۲.۰۰ -۰.۶۱ 11:28
۴۱,۷۵۲ -۷۴۸.۰۰ -۱.۸ روز قبل
۴۲,۵۰۰ ۳,۸۹۳ ۹.۱۶ ۲ روز پیش

تلاش بازارساز سوخت شد؟

در حالی که بازار ارز به یکی از بازارهای پرخبر روزهای اخیر تبدیل شده است و اخبار رسیده از کشورهای همسایه چندان به مذاق بازارساز نیست، بانک مرکزی برای همین کاهش چند پله‌ای تلاش زیادی کرده است؛ کاهشی که به اعتقاد تحلیلگران بازار چندان محسوس نیست.

روز گذشته بانک مرکزی، دلار توافقی را حذف کرد و قیمت یورو از سایت سامانه بازار متشکل ارزی غیب شد؛ بانک مرکزی بازار آزاد ارز را به رسمیت شناخت و تاکید کرد برای نظم‌دهی به قیمت دلار مستقیما به بازار ورود می‌کند.

امروز قیمت دلار صرافی ملی، در کانال 41 هزار تومان معامله شد. به نظر می‌رسد مسیر کاهشی قیمت دلار با سخت شدن ثبت سفارشات دلاری در عراق، امارات و چین در مقابل سیاست‌های ارزی کشور قرار گرفته‌اند.

سیگنال‌هایی که بازار امروز ارز را پرنوسان کرد تحولات بانک مرکزی عراق و تنگ شدن حلقه تحریم‌هاست و باید دید نهاد پولی کشور، این بار برای مدیریت بازار کدام برگ برنده را رو می‌کند؟

امروز دلار هرات با قیمت ۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و سلیمانیه نیز ۴۲ هزار و ۶۵۰ تومان شد. روند فردایی ارز در بازارهای همسایه صعودی است.

اخبار مثبت و منفی، توامان بر قیمت دلار فشار می‌آورند و قیمت با وجود فاکتورهای موجود و موثر در اقتصاد کلان کشور، تمایل به روند افزایشی دارد.

کارشناسان بازار با این ذهنیت که دولت تا چه زمانی قادر خواهد بود فنر دلار را فشرده نگه دارد و «اقتصاد زبان زور و دستور نمی‌فهمد»، معتقدند تا زمانی که سیاست‌های دولتی به یکباره روند طبیعی بازار را تغییر می‌دهد، هر گونه پیش‌‌بینی ناممکن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداروشکر

  • مدبر

    اگر این پروسه در جهت کمک به دولت و مهار تورم
    و جمع کردند نقدینگی صورت گیرد،کار ارزشمندی است