کد مطلب: ۷۶۲۶۳۴

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۱ اسفند ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 1 اسفند 1401

قیمت دلار صرافی ملی امروز دوشنبه ۱ اسفند از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی امروز در شرایطی ثابت بود که دلار بازار آزاد گران‌تر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 45,207 (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شده است.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 44,760 (چهل و چهار هزار و هفتصد و شصت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 45,207 (چهل و پنج هزار دویست و هفت تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو 47,755 (چهل و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و پنج تومان) و قیمت فروش یورو 48,232 (چهل و هشت هزار و دویست و سی و دو تومان) است.

بی‌توجهی بازار به سیاست‌های فرزین

وی با اشاره به فاصله ۷۰ درصدی دلار نیما و بازار آزاد ادامه داد:«فاصله معناداری بین ارز نیما و بازار آزاد وجود دارد و با توجه به تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بازار چنین سیاستی را نپذیرفت.»

دیبا با بیان‌ اینکه نهاد پولی کشور به سفر رئیسی به پکن و مذاکره و سرمایه‌گذاری دلاری چینی‌ها خیلی امید داشت تاکید کرد:« پیشنهاد چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور بسیار محدود است و همین سرمایه‌گذاری محدود هم نیاز به پذیرش قانون FATF است.»

وی ابراز عقیده کرد:«تنها راه تعادل بازار توجه به موضوع برجام است. اما این‌بار طرف آمریکایی پای مذاکره نمی‌آید. وضعیت پیچیده کنونی کشور ، برون رفت از این شرایط را خیلی سخت کرده است.»

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه شرایط بن‌بست کامل است تاکید کرد:« دیوار برجام طوری ریخته شده که به بن‌بست برای دولت تبدیل شده است. طرف آمریکایی نیز در این شرایط پای میز مذاکره نمی‌آید. تا وقتی که خروجی‌ها به خارج و ورودی‌ها به داخل به شکل فعلی باشد. آینده‌ای کاهشی برای دلار نمی‌توان متصور بود.»

راهکاری برای بهبود اوضاع نیست!

دیبا به سال آخر دولت روحانی و نامه‌ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت دلار منتشر شد اشاره کرد و یادآور شد:«در این نوشتار، سال‌های آتی را با برجام و بدون برجام پیش‌بینی و قیمت سنجی کرده بودند. بدون برجام آینده دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده بود.»

وی خاطرنشان کرد:«تولیدات بسیاری از مشاغل نظیر پوشاک دیگر اولویت‌های مردم نیستند و الویت به سمت تامین نیازهای اولیه مردم رفته است. سمت تقاضا تحریک نمی‌شود و این پیچش سیاست‌گذار را در ماه‌های آینده بیشتر می‌کند.»

دیبا با اشاره به اینکه ایده دولت برای افزایش قیمت دلار،‌ پرداخت حقوق و دستمزد است گفت:«آیا بعد از اینکه دولت توانست حقوق را تامین کند، آن حقوق می‌تواند بازار را تحریک کند؟ گردش پول ایجاد کند تا به اقتصاد کمک کند و منجر به رشد اقتصادی شود؟ این چرخه کاملا معیوب است و عملا هیچ راهکاری با توجه به وضعیت فعلی، برای بهبود اوضاع متصور نیست.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.